Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
261/362 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kuume kestänyt yli 10 päivää? Koronassa, joka sairastettu 2022?

Vierailija
262/362 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kuume kestänyt yli 10 päivää? Koronassa, joka sairastettu 2022?

On. Juuri tänään kuulin, että eräällä lähihoitajalla kuume (37,6 c) oli kestänyt 13 päivää. Nyt jo kunnossa, mutta sairastettu tänä syksynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/362 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume yhden vuorokauden reilu 39, normaalin tuntuinen korkea kuume. Seuraavana päivänä kova nälkä. Pidin viikon tauon urheilusta varoiksi.

Vierailija
264/362 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvella sairastin koronan ekaa kertaa. Olin juuri paria päivää aiemmin ottanut tokan rokotteen. Silloin oireena oli paha nenän tukkoisuus ja limainen yskä. Avaavaa lääkettä joutui laittamaan nenään ja keuhkoihin. Ei kuumetta. Viikossa oli ohi.

Nyt taas koronassa (ei enempää rokotteita) ja oireena kirkas räkä ja lievä kuiva yskä, joka kylläkin piti viime yön hereillä. Poskionteloista valuva räkä kutitteli kurkkua. Ei kuumetta nytkään. Ei hengenahdistusta tai nenän totaalista umpeutumista.

Mielenkiintoinen juttu ollut se, että tällä kertaa kaikki perheestä on herännyt yhtenä yönä painajaiseen taudin alussa. Eikö korona vaikuta aivoissakin jotenkin?

Vierailija
265/362 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi väsymyksellä, siitä alkoi pääsärky ja kova nuha, yöllä hikisyyttä ja  nyt jatkuvaa lämpöilyä. Kuumetta ei ole ollut, tässä eletty tämän kanssa nyt viisi päivää. Kaksi kotitestia tehty ja molemmat positiiviset.

Vierailija
266/362 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalista flunssasta erotti kova väsymys ja oireiden kirjo - alkoi rintakivulla ja kovalla yskällä, sitten tuli korkea kuume, sen jälkeen meni vatsa sekaisin. Vuorokauden verran kesti kukin vaihe, pysyvää oli vain kova väsymys ja yskä. Viitsen päivää kesti, paitsi väsymys pitempään, ehkä parisen viikkoa, mutta ei enää niin pahana kuin alkuvaiheessa, jossa joutui lepäämään suunnilleen siitä, kun kävi vessassa tai keittiössä. 

Vierailija
267/362 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän kestänyt lievä kurkkukipu. Ei rokotteita, 36v nainen.

Vierailija
268/362 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämpöä mutta kauhea väsymys kolme päivää. Sitten tukkoisus ja päänsärky. Yskä erilaista kuin tavalisessa flunssassa, mutta silloin oli myös kevätpölyä, joka tuli ikkunoista sisään. Kaksi viikkoa kesti.

Vierailija
269/362 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään (la) tein testin ja positiivinen oli tulos. Väsytti järjettömästi viime viikolla, mutta luulin sen johtuvan unettomista öistä ja pitkävaikutteisesta melatoniinistä. To-pe yönä tein varulta testin, joka oli negatiivinen. Menin töihin, mutta töissä alkoi tulla vilunväristyksiä. Illalla nenä alkoi vuotaa ja hirmutukkoinen olo. Yö oli hankala, kun pää niin räkäinen ja yskitti. Lauantaiaamuna olo kauhee, flunssainen. Kuumetta 38 (mulla ei koskaan ole kuumetta). Testi olikin nyt positiivinen. Burana 600 on vienyt kuumeen ja oloakin vähän helpottanut. Jis tällä selviää, olen onnellinen. Pikkuisen pelottaa, että myöhemmun pahenee, kuten jiissakin tarinoissa yllä.

Vierailija
270/362 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa kaikki mediassa ym listatut oireet PAITSI se perinteisin, eli ei yskää tai keuhko-oireita. Taudon jälkeen silti kuukausia keuhkot huonossa kunnossa.

Kuume

Väsymys

Päänsärky

Kutiseva ja kirvelevä nokkosihottuma

Nivelsärky

Haju- ja makuaistin menetys

Vatsakrampit

Huimaus

Vierailija
271/362 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä hengenahdistusta ja vähän lämpöä. Seuraavana päivänä ripulia ja huonovointisuutta. Ei muuta.

N37, kolme rokotusta, perusterve.

Vierailija
272/362 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumetta ollenkaan, mut lihas- ja nivelkipuja oli, makuaisti meni, väsytti, silmiin sattui jne. Oireet kesti 1,5 viikkoa. Ei kökötteitä alla. T: nainen, 35, silloin keväällä 34

Vierailija
273/362 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joulupäivänä oli kurkku kipeä ja vilutti, mutta ei kuumetta. Tein testin, joka oli negatiivinen. Seuraavana aamuna oli vielä kipeämpi kurkku ja äärettömän heikko olo. Oli kuumetta 38. Tein uuden testin ja nyt näytti positiivista. Otin parasetamolia ja se laski kuumeen, eikä ole sen jälkeen noussut enää. Siinä päivän mittaan alkoi myös yskittää ja aivastuttaa.

Tämä kolmas päivä onkin ollut sitten taukoamatonta yskimistä, kun limaa on kurkku täynnä ja nenä vuotaa. Uusina oireina tuli myös ripuli ja makuaisti ei toimi normaalisti. Väsymys on ollut tänään myös todella kova. Saa nähdä miten tarina etenee, kun tuntuu että oireilu lisääntyy vain. Olotila on kutakuinkin sama kuin oli aikanaan keuhkokuumeessa. Selkeästi hyvin sairas ja heikko olo.

Olen N 46v, kolme rokotusta, joista viimeisin tammikuussa. Verenpainetauti ja lievä munuaisten vajaatoiminta. Kaikki muut kanssani joulua viettäneet ovat jo toipumassa taudista. Myös riskiryhmään kuuluvat saivat todella lievän kuumeettoman parin päivän nuhan/päänsäryn, mutta heillä onkin 5-6 rokotusta. Minulle sattui vähän huonompi tuuri näköjään.

Vierailija
274/362 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku oli kipeä, sillä tavalla lievästi kuin itselläni yleensä flunssan alussa on. Mitään muita oireita ei ollut. En olisi varmaan huomannut koko koronaa, jos en olisi ollut neljä päivää aiemmin miesystävän seurassa, kun hän sairastui korkean kuumeen kera.

Vierailija
275/362 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tietää sairastaneensa koronan, jos se menee päivässä ohi? Eihän sitä kotitestiäkään tehdä ennen kuin oireiden alkamisesta on muutama päivä. Taidatte valehdella.

Vierailija
276/362 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuumetta 3 vuorokautta reilu 38 ja sen jäkeen vatsa sekaisin. Muuten heikko olo ja väsymys pari viikkoa. Yskä kesti pitkään kunnes sain astmalääkkeet, joiden avulla loppuu nopeasti. Olen ihan hyväkuntoinen ja kunnon treenejä uskaltanut tehdä vasta 5 viikon jälkeen. Rytmihäiriöitä ollut jonkin verran myös. Flunssa ei mulla ole ikinä aikuisena ole nostanut kuumetta enkä muutenkaan ole ollut kuumeessa aikuisiällä kuin muutaman kerran aiemmin (rintatulehdus ja influenssa vuosia sitten ehkä lähempänä kuin normiflunssa)

Vierailija
277/362 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 10 päivä menossa. Alkoi kurkun kutittelulla ja päänsäryllä. Ekan päivän olin niin kipeä etten jaksanut nousta sängystä kun vessaan. Kuumetta parina ekana päivänä,muuten lämpö sahasi edestakas. Huimasi,oli paha olo eikä ruokahalua ollenkaan. Kova yskä ja limaa pää täynnä. Väsymys oli kova,tänään ekaa kertaa vähän parempi olo. Edelleen aivosumua ja väsymystä. 2 rokotusta.

Vierailija
279/362 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eronnut MITENKÄÄN normaalista flunssakuumeesta. Kuumetta kaksi päivää ja viikon kestävä flunssa.

Vierailija
280/362 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona elokuussa 2022. Aivan kauhee tauti pari ekaa päivää pientä kuumetta ja lihaskivut. Kolmantena päivä alkoi hengenahdistus ja sydämen tykyttely. Soitin sairaalaan käskettiin vain höyryhengitellä. Oireet paheni enkä päässyt lääkäriin. Ambulanssin soitin eivät ottaneet kyytiin kun happisaturaatio normaali. Siinä sit haukoin henkee useamman päivän. En ole edelleenkään kunnossa. Olen 34 vuotias. Ei ole rokotteita. Ylipainoa on ja tupakoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän