Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Sairastin koronan 21.6.2022. ensiksi tuli vilunväreitä ja lihaksia koski ja kuumetta 37.8-38.4 parin päivän ajan. Sitten hävisikin haju ja makuaisti. Suu kuivui ja hengitystä rupesi ahdistimaan. En saanut nukutuksi kunnolla kun tuntui että kuolen tähän. Soitin ambulanssinkin kerran mutta eivät ottaneet minua sairaalaan kun ei ollut tarvetta. Olen valvonut usemman yön kun tuntuu että hengitys ei kulje. On ollut vieläkin sydämen tykyttelyä ja hengitys vaikeuksia ja unettomuutta. Aivan kamala tauti. En ollut rokotettu niin en tiedä johtuuko nämä jälkioireet tuosta. Olen todella huolissani että paraneeko tästä koskaan. :(
Alkuvuodesta 2022 sairastin, ei rokotuksia ja olen perusterve. Päänsärkyä, hieman lihaksia kolotti ja väsytti. Ei kuumetta. Ylähengitysteissä tuntui jotain vähäistä, mut ei tullut varsinaista yskää. Päänsärkyä eka päivä, sen jälkeen tavallinen flunssa.
Kauheasti pelotti, kun oli peloteltu. Ihan turhaan
Mulla alkoi yöllä pienellä palelulla ja kurkkukivulla. Menin töihin ja lähdin sieltä testiin parin tunnin päästä kun heikotti ja alkoi olla kuumeinen olo. Positiivisen tuloksen sain. Nyt oon kolmatta päivää saikulla, kuume sahaa 37-38 väliä, normaalisti lämpö mulla on kainalosta 35,8. Jatkuva palelu ja sitten hikoilu alkaa jo turhauttaa. Yskä on kova, nenä vuosi alkuun mutta nyt räkäisyys on lisääntynyt ja vuoto vähentynyt. Päänsärkyä on ollut koko ajan. Väsymys oli kaksi ekaa päivää sellaista, että nukuin tunnin päikkärit, valvoin pari tuntia ja nukuin taas tunnin. Ehkä 5-6h olin hereillä vuorokaudessa. Enää ei väsytä yhtä paljon. Lihaskipuja on ollut vähän. Hengenahdistusta ei ole ollut. Olen 29v perusterve nainen, kolme rokotetta. Tämä vaikuttaa itselläni hieman tavallista ärhäkämmältä flunssalta, toivottavasti oireet ei lisäänny tai pahene.
Ensin nousi kuume, ei korkealle, mutta kumminkin ja kurkkukipu. Sitten alkoi puristaa keuhkoja. Nousee paksua limaa. Kuume laski, mutta puristus ei hellitä. Hiukan auttaa, kun kävelee ja liman saa yskittyä/ niistettyä pois. Onneksi on astmapiippu, auttaa pienen hetken. Ja siis ihan testillä todettu korona.
Aikalailla samanlainen kuin keuhkokuume oli
La järkyttävä päänsärky ja lihaksia särki kovasti myös. Kylmäpyyhe kasvoilla aamusta iltaan ja särkylääkettä. Kuumetta ei, lämpöä max 37.4. Su nousi kuume 38, ei särkyjä enää. Su illemmalla alkoi räkäisyys ja vähäinen yskä. Ma ei kuumetta, räkää ja yskää. Saa nähdä mitä seuraavat päivät tuo mukanaan. 3 rokotusta takana. Lapsella edellisen vk la kova kurkkukipu, kasvoja särki. Ei kuumetta, ei räkäisyyttä, ei yskää. Su ja ma vähän kurkkukipua, sit oli kaikki ohi. 2 rokotetta hänellä. Miehellä 3 päivää päänsärkyä, lämpöä. Sit yskää pari pv. Hänellä 2 rokotusta takana
Hirveä tauti, lihas ja nivelkipuja , päänsärky, kurkkukipua, korvat kipeät ja tukossa, keuhkoputkeen sattuu ja todella limainen yskä, nenä tukossa. Kuume sahaa , enimmillään 39. Kaksi rokotusta
Mieheltä sain hänellä kuume sahasi muutaman päivän. Kurkku kivulla alkoi hän myös yski ja aivasteli. Nyt hänellä 7 pv ja on jo paremmassa kunnossa 3 rokotusta. Itsellä 2 rokotusta aikojen alussa. Itsellä alkoi lievällä kurkkukivulla. Kuume sahannut 2 pv panadol ja burana käytössä. Kova pää,niska, silmä särky. Kuin flunssa säryt ilman nuhaa ja yskää. Outo homma.
Ninos kirjoitti:
Mieheltä sain hänellä kuume sahasi muutaman päivän. Kurkku kivulla alkoi hän myös yski ja aivasteli. Nyt hänellä 7 pv ja on jo paremmassa kunnossa 3 rokotusta. Itsellä 2 rokotusta aikojen alussa. Itsellä alkoi lievällä kurkkukivulla. Kuume sahannut 2 pv panadol ja burana käytössä. Kova pää,niska, silmä särky. Kuin flunssa säryt ilman nuhaa ja yskää. Outo homma.
Aivastelin viikonloppuna. Sunnuntai-aamuna aavistuksen verran kurkkukipua ja niistin muutaman kerran. Maanantain vastaisena yönä heräsin paleluun, lihaskipuihin ja pää- sekä silmäsärkyyn. Päänsärky oli otsassa. Tajusin, että tämä on koronaviruksen aiheuttama tai influenssaa. Otin buranaa ja aamulla heräsin hikisenä.
Maanantaina aloin taas palella ja lämpöä oli 37,6. Tein kotitestin, joka oli positiivinen. Kuumetta ei enää ole ollut, mutta olen ottanut ibuprofeenia muutaman kerran vuorokaudessa.
Nielussa on ehkä jonkin verran limaa. Outo silmäsärky ja lihaskivut loppuivat eilen illalla ja nyt tänään keskiviikkona alkaa olo olla aika normaali.
Minulla kolme rokotusta viimeisestä on jo liki 7 kk. Viime viikkoihin asti olen pitänyt maskia, mm. Vanhempainillassa, mutta viime viikolla rn enää. Heti iski tauti. Nyt nyhjään omaehtoisessa karanteenissa vielä kaksi varmasti oireetonta päivää.
Ai niin, vaikka nuhaa ei oikeastaan ole ollut, on kai makuaistiin tullut jotain poikkeavaa. Marianne-karkit ( mies toi lohduksi) maistuvat pistävälle toffeelle ja kahvi litkulle. Ruoka kyllä maistuu. Raakaa sipuliakin voisin syödä vaikka kuinka paljon ( jostain syystä flunssassa minun tekee aina mieli sipulia).
Eipä oikeastaan eroa tavallisesta ärhäkästä flunssasta. Joskus nuorempana sairastin vastaavan flunssan, joka vei pariksi päiväksi sängyn pohjalle. "Rokotteita" en ole ottanut, koska luonnollinen immuniteetti säilyy koko loppuelämän - toisin kuin nämä nykyiset "asiantuntijat" väittävät. Jos olet sairastanut koronan ennen "rokotteiden" ottamista, "rokotteet" ovat turhia. Ihmiset sairastuvat Koronaan monta kertaa, koska "rokotteet" heikentävät kehon omaa puolustausjärjestelmää.
Rokottamattomana tauti oli paljon lievempi kuin flunssa
2vuotta sitten sain rokotteet.Näkö heikkeni puolen vuoden jälkeen.Ikinä en ennen tarvinnut laseja.Nyt-5 lasit.Ikä 56
Mulla oli ensimmäisinä päivinä migreenityyppistä, mut normaalia lievempää, päänsärkyä ja tosi pieniä lihas- ja nivelkipuja, mahaoireita ja väsymystä. Muutama päivä meni tosi helposti, aattelin jo et pääsinpäs vähällä. Viidentenä päivänä meni haju- ja makuaisti. Viikon kohdalla sit äkkikäännös pahempaan, nousi kuume, lähti ääni, kurkunpää ihan tulessa ja jäätävä yskä. Noiden kanssa meniki sit kaks viikkoa, äänen sain takaisin ihan hirveän kuuloisena joskus viikon päästä ja se liman määrä oli ihan järkyttävä. Yhteensä meni kolmisen viikkoa ja palasin arkeen huomattavasti huonokuntoisempana, en jaksanut ees kaupungilla kävellä tai kaupassa käydä ilman lepotaukoja. Siitä meni kuukausi vielä ennenku pystyin taas liikkumaan kuten aiemmin.
Sairastin helmikuussa 2022, 27v perusterve ja säännöllisesti urheileva nainen.
Minulla oli se peruskorona ihan alkuvaiheessa, vain vähän nuhaa parina päivänä, ei mitään muuta. Ilman testiä en olisi ikinä arvannut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ensimmäisinä päivinä migreenityyppistä, mut normaalia lievempää, päänsärkyä ja tosi pieniä lihas- ja nivelkipuja, mahaoireita ja väsymystä. Muutama päivä meni tosi helposti, aattelin jo et pääsinpäs vähällä. Viidentenä päivänä meni haju- ja makuaisti. Viikon kohdalla sit äkkikäännös pahempaan, nousi kuume, lähti ääni, kurkunpää ihan tulessa ja jäätävä yskä. Noiden kanssa meniki sit kaks viikkoa, äänen sain takaisin ihan hirveän kuuloisena joskus viikon päästä ja se liman määrä oli ihan järkyttävä. Yhteensä meni kolmisen viikkoa ja palasin arkeen huomattavasti huonokuntoisempana, en jaksanut ees kaupungilla kävellä tai kaupassa käydä ilman lepotaukoja. Siitä meni kuukausi vielä ennenku pystyin taas liikkumaan kuten aiemmin.
Sairastin helmikuussa 2022, 27v perusterve ja säännöllisesti urheileva nainen.
Unohtui vielä, kaksi rokotetta oli ja viimeisimmästä ei hirveen pitkä aika ees ollut. Oisin just päässy kolmanteen rokotukseen sillä viikolla, jolla sairastuin.
Nenä oli pari päivää tukossa. Tein testin, koska miesystävällä oli positiivinen. Kolme rokotusta on. Merkillistä kyllä lapseni eivät sairastuneet, sen sijaan miesystävän lapset sairastuivat.
Nuhaa, lämpöä ja pää- ja jäsenkipua, jotka kestivät n. 4 pv. Tuntui norminuhalta paitsi ei ollut kurkkukipua eikä yskää.
Väsymystä joka kesti kolmisen viikkoa, eli paljon enemmän kuin yleensä.
Tämä viime keväänä kolmen rokotuksen jälkeen.
Olisin luullut influenssaksi ellei olisi ollut korona. Sain myös pitkäaikaisoireita mitkä vieläkin haittaa 5kk sairastamisen jälkeen, keuhkot on rikki ja astma pahentunut. Kk sairastamisen jälkeen alkoi kummalliset väsymysoireet, nukuin 12 h ja 2 x päikkärit ja silti vaan väsytti. Olen tavoitteellisesti urheileva 26v joka ei kuunaan aiemmin ole osannut nukkua päiväunia ja muuta selitystä ei tutkimuksien jälkeen tullut kuin pitkittynyt korona, koita selvitä. Nyt alkaa jo olla jo vähän parempaan päin mutta aikanaan sairastetusta keuhkokuumeestakin toivuin nopeammin kun aikaa laskee.
Sairastin huhtikuussa koronan lievänä, vaikka kuulun kakkosriskiryhmään (nuoruustyypin diabetes ja sepelvaltimotauti). Takana oli kolme rokotusta, joista olen kiitollinen. En saanut edes kuumetta, olin vain kolme päivää hyvin väsynyt ja oireet olivat flunssan kaltaisia eli kurkkukipua ja päänsärkyä. Ei myöskään tullut mitään jälkioireita. Kaikki etukäteispelkoni olivat siis täysin turhia! Välillä olen vihainen siitä, että media lietsoo nykyään kaikenlaista turhaa paniikkia. Ensin koronaa, sitten Venäjän suorittamaa miehitystä kohtaan ja uusimpana nyt sitten vouhotus inflaatiosta ja sähköhinnoista. Toistaiseksi näistä mikään ei ole elämässäni ollut kovin merkittävä juttu ja yritän olla murehtimatta asioita etukäteen, vaikka se tällä luonteella on vaikeaa.
Kuume taisi olla 38 c ja tämä minulle jo aika korkea, kun muuten normaalisti kehon lämpötila alempana kuin muilla. Nukuin joku 4 päivää putkeen siis ihan oikeasti nukuin 24/7. Ihan hirveä väsymys. Oli myös nuhaa.
Siinäpä kaikki. Ei ole jäänyt mitään koronan jälkeen. Oli pahempi normi flunssasta tuon väsymyksen takia. En ole ikinä ollut niin väsynyt.
Lisäys: Kolmesti rokotettu, yli 40-v