Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
221/362 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes normiflunssan veroinen. Flunssathan on pahoja, ainakin mulla. Niistämistä ja yskimistä voi kestää viikkokausia. Korona oli vain yhden päivän krapula, samalta tuntui.

Vierailija
222/362 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri ollaan toivuttu, sairastumisesta 3 viikkoa

Aikuisilla molemmilla 3 rokotetta takana, ollaan n. 35 vuotiaita. Molemmilla oli ihan kunnon tauti. Kuumetta vain vähän aikaa, mutta hurjaa se keuhkokipu, yskiminen, väsymys ja lihassäryt. Pahin aika kesti sellaisen 5-6 päivää, pitkään kesti yskä ja väsymys senkin jälkeen,

2v kuopus vetikin sitten rankemman kautta, 8 vrk 39 asteen kuumeessa... Nyt hänkin on jo melkein kunnossa. 5v oli vain vähän yskäinen ja nuhainen, 1 rokote takana hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/362 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tosiaan vaihtelee ihmisten kokemukset!

Vierailija
224/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on kyllä kummallinen tauti. Minä sairastuin ensin, väsymystä, lihaskipua, sitten kovaa kurkkukipua päivä ja tämän jälkeen varsin raju yskä ja solkenaan vuotava nenä, jota kesti pari päivää. Jälkiröhää on riittänyt viikon verran. Muutamana päivänä alussa vähän lämpöä. Miehellä alussa päänsärkyä, sitten väsymystä, tukkoisuutta ja kuumeilua, lihaskipuja. Pojalla tukkoisuutta ja kurkkukipua monta päivää, vähän yskää. Kaikilla 3 rokotusta. Tosin vain mies ja poika saivat positiivisen tuloksen kotitestistä, minä en saanut positiivista kotitestistä enkä "virallisesta" pcr-testistä. 

Vierailija
225/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä yli neljänkympin kuume ja oksentelua. Nenä vähän tukossa. Ekan päivän jälkeen melkein normaali olo, paitsi kova väsymys. Ei rokotteita.

Vierailija
226/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko teillä koronan oireet olleet alussa kovimmat vai ovatko kovenneet aikaa myöten? Minä päivänä ensimmäisten oireiden jälkeen oli pahinta? Minulla alkoivat oireet pari päivää sitten. Tänään pahemmat kuin esim. eilen. Onko vielä huonompaa odotettavissa. Kuulun kahteen riskiryhmään.

Minulla pahin oli ekana päivänä, rysähti päälle kuin höyryjuna. Siitä hiljalleen parempaan päin.

Vierailija
227/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, niin ja miehellä ja pojalla meni makuaisti. Oireet olivat pahimmillaan 3-4 päivä alusta.

Vierailija
228/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi lievä

- puoli astetta lämpöä

- nenä vuosi pari päivää

- väsymystä

- hajuaisti katosi

- maha oli ajoittain sekaisin

Nämä oireet kestivät n. 4 päivää. Nenä jäi tukkoiseksi pidemmäksi aikaa ja hajuaistilla kesti palautua pari viikkoa

Vierailija
229/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tosi lievä

- puoli astetta lämpöä

- nenä vuosi pari päivää

- väsymystä

- hajuaisti katosi

- maha oli ajoittain sekaisin

Nämä oireet kestivät n. 4 päivää. Nenä jäi tukkoiseksi pidemmäksi aikaa ja hajuaistilla kesti palautua pari viikkoa

Ainiin unohdin sen, että tauti alkoi selkäkivulla ja nivelet ja lihakset särki myös koko tuon kipeänä olo ajan.

Vierailija
230/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireet viikko sitten kurkkukivulla ja nivelkivuilla, testi la negatiivinen. Su-aamuna testi erittäin positiivinen ja nivelkipuja, päänsärkyä, yskää, nuhaa, lievää lämpöilyä.

Nyt viikon päästä kuume ohi, mutta yhä silloin tällöin nivelkipua , päänsärkyä ja yskä vaivaa yhä. Kävin tänään lenkillä ja tuntui tosi raskaalta.

Vierailija
231/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona oli flunssa lievimmästä päästä. Ei edes kurkkukipua. Olen ollut paljon sairaampi muista pöpöistä.

Vierailija
232/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri poden koronaa (tai alkaa olla kohta ohi). Mutta on normiflunssaa kovempi, lähinnä siinä että yskä on aikamoinen ja tuli ihan hetkessä ja vähän kuin tyhjästä. Yleensä flunssassa yskä tulee parin päivän päästä kun on ollut nuhainen.

3-4 päivää yskitti ihan kunnolla ja koko ajan, lisäksi nuhaa (sellainen aika normaali nuha), ja myös kuumetta 3 pv. n. 37,5-38 astetta. Minulla 4 rokotetta ja tuttavilla (saivat samasta paikasta Koronan kuin minä) noiden oireiden lisäksi kova päänsärky ja lihaskipuja ja heillä 3 rokotetta.

Minulla näyttää että on ohi menossa, yskin vielä jonkun verran. En tiedä missä tuttavat menevät. Heillä siis enemmän oireita, ollaan aika samanikäisiä.

Vierailija
233/362 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erottanut tavallisesta flunssasta. Sairastettiin juhannuksen jälkeen. Kova kurkkukipu, nuha ja aivastaminen. Kotitestin selkeä plussa. Muutkin sairastui perheessä. Vain toisella teinillä samat oireet kun mulla. Kaikilla tehty testit ja plussaa näytti.

Vierailija
234/362 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme rokotusta. Korkea kuume, pää todella kipeä eikä mikään pysy sisällä. Kuivaa yskää. Eniten huolettaa tuo jatkuva oksentelu, vetää niin huonoon kuntoon kun muutenkaan ei pysty kuin maata sängyssä.

Vierailija
235/362 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsäryllä alkoi, kolme päivää kuumetta olo ihan kanttuvei, sitten pikkuhiljaa parempaan, väsymystä edelleen ja kahden viikon kohdalla taas uudelleen nuhaa ja rajuja yskänpuuskia

Vierailija
236/362 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta pitää aloittaa koronan jälkeen tosi hitaasti. Juuri kuuntelin sydänlääkärin haastattelun. Sydänlihas- ja sydänpusdintulehdus ovat vaarana, jos rasittaa sydäntä liian nopeasti taudin jälkeen

Vierailija
237/362 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin vuosi sitten touko-kesäkuun vaihteessa, eka varattu rokotusaika olisi ollut seuraavalla viikolla. Tiistaina alkoi nuha jota kesti pari päivää, perjantaiaamuna oli makuaisti poissa, hajuaisti meni pari päivää myöhemmin. Olin tehnyt kotitestin muistaakseni keskiviikkona, se näytti negaa, sunnuntaina menin viralliseen testiin josta tuli positiivinen tulos. Hallitsevin oire oli aivan mielipuolinen yskä, niin että silmistä roiskui vesi ja yökkäilin kaksinkerroin, en meinannut pystyä edes ottamaan yskänlääkettä kun pullo ei pysynyt kädessä. Usein kohtauksen jälkeen pallea meni tuskalliseen kramppiin ja pelkäsin saavani vielä tyrän. Kuume nousi testin jälkeisenä päivänä ja sahasi edestakaisin, korkeimmillaan oli päälle 39 astetta. Iltaisin olo aina vähän parani ja ajattelin että ehkä tää nyt oli tässä, aamuyöllä sitten heräsin kun palelin horkassa, ylösnoustessa heikotti niin että jouduin konttaamaan sängystä vessaan ja makasin omassa hikilammikossa täristen. Pahimmillaan olo oli ekojen oireiden alusta suunnilleen 7. - 10. päivinä.

Varsinaiset oireet kesti reilut pari viikkoa, jälkiväsymys kuukausia, lähikauppareissun jälkeen piti heti ottaa päiväunet. Haju- ja makuaisti oli kokonaan poissa pari kuukautta ja palaili lopulta hyvin hitaasti, ja vieläkin jotkut ruuat maistuu suussa pahalta. Itse taudin aikana ei ollut vatsaoireita, mutta jälkeenpäin oli monta kuukautta refluksia ja närästystä joihin heräsin joka yö. Lähi- ja työmuisti sekä luetun ymmärtäminen ja nähdyn hahmottaminen on selvästi huonontuneet, sanoja joutuu hakemaan ja välillä suusta tulee jotain siansaksaa jota en itsekään ymmärrä, ja edes yksinkertainen päässälasku ei meinaa sujua. Välillä huimaa ja päässä tuntuu ikäänkuin sähkökatkoja, ja pinna on entistäkin lyhyempi. Mulla on ehkä kerran ollut influenssa jolloin olin varmaan yhtä kipeä, mutta ei se ollut yhtä tympeä kokemus, tai ainakin se iski sentään reilusti heti täysillä, kaatoi kerralla viikoksi petiin ja parani nopeasti ilman jälkitauteja.

Vierailija
238/362 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä juuri poden koronaa (tai alkaa olla kohta ohi). Mutta on normiflunssaa kovempi, lähinnä siinä että yskä on aikamoinen ja tuli ihan hetkessä ja vähän kuin tyhjästä. Yleensä flunssassa yskä tulee parin päivän päästä kun on ollut nuhainen.

3-4 päivää yskitti ihan kunnolla ja koko ajan, lisäksi nuhaa (sellainen aika normaali nuha), ja myös kuumetta 3 pv. n. 37,5-38 astetta. Minulla 4 rokotetta ja tuttavilla (saivat samasta paikasta Koronan kuin minä) noiden oireiden lisäksi kova päänsärky ja lihaskipuja ja heillä 3 rokotetta.

Minulla näyttää että on ohi menossa, yskin vielä jonkun verran. En tiedä missä tuttavat menevät. Heillä siis enemmän oireita, ollaan aika samanikäisiä.

Oisko tullu ruisrockista ;D

Vierailija
239/362 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella lievät oireet. Aluksi oireena vahva väsymys ja myöhemmin lievä kurkun ärsytys. Ei muita oireita. Mutta lapseni sairastuivat myös ja heillä oli kuumetta, nuoremmalla kova kuume n. 39-39,5 astetta.

Koska heillä oli kuume, niin tein varalta koronatestin, joka oli positiivinen.

Minulla on 2 koronarokotusta otettuna.

Vierailija
240/362 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun lopussa 2022 sairastuin. Laboratoriotesti positiivinen. 

Oireet alkoivat aivastelulla ja väsymyksellä. Sitten nousi vähän lämpöä (37,5) jota kesti max. vuorokauden.

Kipeä, flunssainen olo, jonkin verran yskää, valtavasti räkää. Tätä kesti noin viikon. Kipuja ei juurikaan ollut, enkä ollut täysin sänkypotilaana. 

Tämän jälkeen vielä kaksi viikkoa nuhaa ja valtava väsymys. Oli muuten lähes tavallinen flunssa, mutta epätavallista oli pitkä kesto, kolme viikkoa yhteensä. 

Kun väsymys meni ohi, palauduin nopeasti entiselleni. En ole huomannut mitään pitkäkestoisia oireita, noin kuukauden olen tuntenut itseni terveeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä