Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Pientä kuumetta ja kurkkukipua. Parasta tässä oli kuukauden sairasloma. Ilman lääkärissä käyntiä uskoivat kaiken 😆😆😆.
2021 keväällä oli hyvin lievä.
4pv kurkku kipeä ja 5pv nenä tukossa ei muuta.
Juuri nyt sairastan koronaa neljäs päivä menossa. Alkoi vilunväreillä ja kurkun karheudella. Kuume nousi 38.5 asteeseen ja sahaa nyt edestakaisin välillä käy normaalissa 36.4 ja taas nousee. Kurkkukin on mennyt pahemmaksi ihankuin raastinrauta olisi suussa. Vatsakin sekaisin ja kamala nuha. Unet ovat myös menneet en juuri saa unta valvon vain kun tuntuu että hengitys ei kulje. Että tämän sen siitä saa kun ilman maskia olin. Toivottavasti tästä selviää. En ole rokotettu.
Minulla oli ainoa oire oli väsymys ja nenän limkalvot oli ihan kuivat.
Tuttavallani oli korona, joka vei pariksi päiväksi sairaalaan. Hän on liikunnallinen nelikymppinen nainen, joten hiukan pelästyin kun itse reippaasti yli 130 kg...
No, tietysti itsekin sairastuin ja aluksi oli pari päivää väsymystä ja flunssaoireita ilman kuumetta. Eli käytännössä ei mitään. Luin kuitenkin, että pahimmat oireet alkavat yleensä vasta toisella sairausviikolla, joten otin tosi rauhallisesti, lepäilin, vaatteet valmiina jos tulee sairaalareissu...
Eipä tullut mitään. Ei kuumetta, ei kipuja eikä hengenahdistusta. Ei myöskään jälkioireita.
Tämä siis toissa vuonna. Vielä en ole toista kertaa sairastunut enkä oikein tiedä, kuinka huolissaan tässä vielä pitää olla.
Tauti tuli joulukuun lopulla. Aluksi pientä nuhaa, yskää ja lievää kuumeilua ja lihakset todella kipeät. Tuosta pari päivää eteenpäin niin lihaskivut katosi. Sitten katosi haju ja makuaisti ja hengittämisestä tuli työlästä. Kävin päivystyksessä. Lääkäri määräsi seuraavalle päivälle röntgenkuvat. Niissä löydettiin lievä keuhkoputkentulehdus. Lääkäri ei määrännyt antibiootteja tai edes astmalääkettä. Myös aivosumua on nyt ilmaantunut ja urheilleissa en ole enää niin hyvässä kunnossa kun ennen sairastumista. Mulla 0rokotusta. No katsotaan kuinka tässä käy.
Olen sairastanut kaksi kertaa koronan ja molemmilla kerroilla oireet oli samat. Lihaskipuja, kuumetta max 37,2 c, lievää pääkipua. Seuraavina päivinä eri sisäelimet kipeinä vähäsen. Ei yskää. Mutta se mikä jäi pidemmäksi aikaa oli voimattomuus. Portaiden nousu ja huimaus oli ihan kamalaa. En uskaltanut ajaa autoakaan kun huimaus tuli kohtauksittain ja silmissä musteni.
Hajuaisti ei kärsinyt, eikä muutkaan kognitiiviset toiminnot. Huimaus oli luultavasti sydämestä, keuhkoista tai verisuonista/verestä johtuva, koska hapetus oli huono ja verenpaine todella matala, eikä sydän reagoinut liikuntaan. Pulssi ei noussut.
Takaisin peruskuntoon pääsemiseen meni 6-8 viikkoa. Kokonaisuudessaan en pidä tautia pahana. Tartuntataudeista olen sairastanut todella pahoja influenssia, tuhkarokon ja yhden kerran aivan karmean enterorokon. Yksi entero on yhtä paha kuin 10 koronaa jos minun kokemusta kysyy.
Minulla oli lievää lämpöä, kurkun kutinaa, nuha ja yskä. Perus flunssan oireet. Ainoa ero tavalliseen flunssaan oli maku ja hajuaistin katoaminen ja kun ne palasivat, ne olivat vielä pitkään vääristyneet.
Akuutti vaihe oli helpompi kuin flunssa. Mutta sen jälkeen minulla on ollut rytmihäiriöitä. Ja lihas+nivelkipuja. Liikunnasta keho tuntuu turpoavan ja joka nivel ja lihas myös. Ei näytä siltä, mutta tuntuu. Hermokipua, esim kämmen saattaa alkaa jomottamaan ihan ilman syytä. Menee sitten itsekseen ohi. Tai mikä tahansa paikka. Ihan kuin joku ohjaisi jollain kaukosäätimellä, että nyt jalkapohjakipua vähän aikaan. Seuraavaksi vähän pelottavaa rintakipua. Liittyy varmaan liikunnan määrään. Enemmän liikuntaa=enemmän kipuja
Vierailija kirjoitti:
Pientä kuumetta ja kurkkukipua. Parasta tässä oli kuukauden sairasloma. Ilman lääkärissä käyntiä uskoivat kaiken 😆😆😆.
En ihan kehtaisi rehennellä tuolla. Olisko peiliin katsomisen paikka?
Kurkku oli niin kipeä etten ole moista ennen kokenut. Särkylääkettä piti oikein ottaa ja sekin veteen liotettuna pikku tippoina alas. Tuota onneksi kesti vain päivän. Sen jälkeen lievää kuumetta pari päivää
Vierailija kirjoitti:
2vuotta sitten sain rokotteet.Näkö heikkeni puolen vuoden jälkeen.Ikinä en ennen tarvinnut laseja.Nyt-5 lasit.Ikä 56
-5 lasit 1.5 vuoden sisään . Johan siinä on lääkärikin ihmeissään, koska yleensä vanhemmiten tuo miinusnäkö paranee.
Mitä he ovat epäilleet syyksi? Jos optikko tarkastaa, hän lähettää tuollaiset tapaukset lääkärille.
Meinasin jo hellittää maskin käytöstä, mutta hyvä, että osuin tähän ketjuun. Maski pysyy kyllä visusti naamalla kaupoissa ja busseissa vielä ainakin kevättalven ajan. Toipumista kaikille vielä sairastaville!
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa tämä jonku kansanosan pelleily tämän koronan ja rokotteiden kanssa. Oletteko te elämäänne kyllästynietä ja haluatte kuolla, vai tahdotteko sitä muille. Tämä alkoi heti ensimäisen koronatapauksen jälkeen ja jatkuu. Olkaa hiljaa, jos ette muuta osaa. Elä ja anna toistenkin elää.
Eka sairastuminen oli vuonna 2021 tammikuussa. Räkää tuli ja korkea kuume en ollut rokotettu. Toinen sairastuminen kesäjuussa 2022 ja silloin olikin todella korkea kuume 39.4 lihakset todella kipeät ja tauti meni keuhkoihin. En ollut ottanut roketteita ollenkaan. Todella kurja tauti molemmilla kerroilla. Sain toisella kerralla myös sydän oireita ja edelleen jatkuuvat. Keuhkot ehkä palautuneet mutta välillä edelleen tuntuu hankalalta hengittää ja varsinkin kun käyn lenkeillä.
Sain juuri tietää että mulla korona. Rokottamaton siis olen. Oireet kurkku kipeä, lämpöilyä, nenä hieman vuotaa, lihakset kipeät, päätä särkee ja hengitys jotenki vinkuu. Toivottavasti ei mene pahemmaksi. Että kyllä tätä tautia ilmeisesti edelleen on vaikka suomi ei enää uutisoi kun satunnaisesti jos huippu urheilija sairastuu. Pitäisi kyllä saada selville tartunnut paikkakunnittain niinkuin oli vielä viime vuoden lopussa. Sitten vaan päätettiin että tauti kuin flunssa. No tällähetkellä oireet tavan flunssan mutta katsotaan parin päivän päästä.
Alkoi oudolla, kuumottavalla ololla. Yöllä kuumepiikki, aamulla alkoi vesinuha. Sitten alkoi yskittämään ja nuha muuttui paksuksi, sitkeäksi limaksi. Yskin viikon öisin kutiavaa yskää, en saanut nukuttua. Sitten yskä muuttui limaiseksi, jonka pystyin räkimään pois. Tätä kesti 2.5 viikkoa. Sen jälkeen on ollut nivelkipuja, lihaskramppeja.