Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
201/362 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha väsymys ja joka paikkaan sattui, vähemmän tukkoisuutta ja yskää kuin normaalissa flunssassa. Kuumeilua. Oli niin voimakas tauti, että arvasin koronaksi jo ennen testitulosta.

Vierailija
202/362 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55v normaalipainoinen, perusterve. Tänään testi +. Nenä-nielun väli kipeä, ääni käheä/poissa. Ei muita oireita.

Päivitystä tähän. Kipu valloitti koko nielun, yöt tuskaisia, ainoastaan kuuma lääkejuoma helpottaa kipua hetkeksi. Silmät "kuumat" ja vetistävät, nenä vuotaa ja aivastelen koko ajan. Välillä kuumetta max. 37.5 tai alilämpö 35. Ei hengitystieoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/362 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 rokotetta, ikä 61v.

Alkoi Pariisin reissun jälkeen kovalla kurkkukivulla, sitten nenän tukkoisuus, päänsärky, väsymys/voimattomuus, kuiva yskä.

Tänään 4.pvä oireiden alkamisesta ja testistä. Olen vaan sohvan nurkassa nukkuen välillä ja yöt yskin ja hikoilen.

Juon hunajateetä, vichyä ja syönkin jonkin verran.

Vierailija
204/362 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko teillä koronan oireet olleet alussa kovimmat vai ovatko kovenneet aikaa myöten? Minä päivänä ensimmäisten oireiden jälkeen oli pahinta? Minulla alkoivat oireet pari päivää sitten. Tänään pahemmat kuin esim. eilen. Onko vielä huonompaa odotettavissa. Kuulun kahteen riskiryhmään.

Vierailija
205/362 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paheni kahden eka päivän jälkeen, kolmas pahin, neljäskin huono, sitte alkoi helpottamaan.

Nyt testistä 9 päivää ja tehnyt jo töitä ja kävelylenkkejä.

Nenä on ihan tukossa, en tiedä miksi. Kotitestissä vielä vaalea toinen viiva, joten virusjäämiä vielä on. Voi olla kauankin.

Vierailija
206/362 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisen testin tein sunnuntaina, perjantaina alkoi kurkkukipu. Nyt tiistaina on vetämätön olo, kurkku kipeä, nenä tukossa, välillä särkee päätä. Yöllä huonompaa: vuorotellen palelen ja hikoilen, silmiä kuumottaa, niveliä särkee.

Vierailija
207/362 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti yhden päivän. Raajat tuntui raskailta, vähän huippasi päässä ja hengästytti. Ei rokotuksia.

Vierailija
208/362 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä +40 ylipainoinen tupakoiva nainen. Lievä kurkkukipu 1-2päivää, ei muita oireita. Sairastin kuukausi sitten. Jälkioireita ei ole tullut. Kolme rokotusta.

Vierailija
209/362 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eilen alkoi nenänielun kipu ja särkee polvia ja reisiä. Positiivinen kotitesti tänään. Normaalia väsyneempi olo, muttei kuumetta. Nenäkään ei juuri vuoda. Tuleekohan lisää oireita vai voiko päästä näin helpolla

Vierailija
210/362 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina ensimmäiset oireet alkoivat. Alkuun oli lievähköä kuivaa yskää, käheä ääni ja sellainen omituinen kutinan/ärsytyksen tunne keuhkoputkissa. Mitään muuta ei ollut, ja tässä vaiheessa kotitesti näytti vielä negatiivista.

Tuota yskää ja ärsytyksen tunnetta hengitysteissä kesti sen 2-3 pvää, kunnes ne loppuivat ja tilalle tuli lähes jatkuvasti vuotava nenä + tukkoinen olo. Tänään tuli siis viimeinkin positiivinen testitulos. Yleisvointi on hyvä, ei ole ollut kuumetta tai särkyjä yms muita oireita. Ehkä ihan aavistuksen vetämätön olo. En siis osaisi erottaa tämän hetkisen oirekuvan perusteella perinteisestä nuhasta/flunssasta. Olen perusterve parikymppinen, joka on saanut 3. rokotteen alkuvuodesta.

Vierailija
211/362 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl koomista, kun joka kerta keskustelu täyttyy "elämäni pahin ja makasin teholla" just joo😂 sitten kun joku sanoo, että oli oireeton, niin hulluna alapeukkuja🤣🤣

Minusta on ihan ok, jos joku kertoo sairastaneensa vähäoireisena. Mutta voin kuvitella, että joitain närästää, jos on lisäkommenttia siitä, että korona on ihan pikkujuttu. Kannattaa ehkä kertoa, että oli pikkujuttu kertojan kohdalla. Kuvittelen, että alapeukut tulevat ehkä tuontyyppisestä.

Minun tuttavani kuoli pari viikkoa sitten koronaan (3. kertaa rokotettu ihminen, tosin 3. rokotteesta oli jo 4 kk aikaa), joten kummallinen tauti on, kun noin oireilu vaihtelee.

Vierailija
212/362 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl koomista, kun joka kerta keskustelu täyttyy "elämäni pahin ja makasin teholla" just joo😂 sitten kun joku sanoo, että oli oireeton, niin hulluna alapeukkuja🤣🤣

Minusta on ihan ok, jos joku kertoo sairastaneensa vähäoireisena. Mutta voin kuvitella, että joitain närästää, jos on lisäkommenttia siitä, että korona on ihan pikkujuttu. Kannattaa ehkä kertoa, että oli pikkujuttu kertojan kohdalla. Kuvittelen, että alapeukut tulevat ehkä tuontyyppisestä.

Minun tuttavani kuoli pari viikkoa sitten koronaan (3. kertaa rokotettu ihminen, tosin 3. rokotteesta oli jo 4 kk aikaa), joten kummallinen tauti on, kun noin oireilu vaihtelee.

No itse sairastin lähes oireettomana, kuten myös puolisoni ja lapseni. Pelkoa kyllä aluksi herätti se positiivinen tulos, koska ystäväni isä 70v menehtyi koronaan ja toinen 40v tuttava mies oli hengityskoneessa monta viikkoa (selvisi). Komppaan täysin tuota "kummallinen tauti" kohtaa.

Vierailija
213/362 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi korona ensin päänsäryllä, sitten tuli pientä kurkkukipua. Seuraavana päivänä alkoi kunnon ns. räkätauti ja tuli myös kova kutiseva yskä. Yskä muuttui pikkuhiljaa limaiseksi ja nenä meni todella tukkoon, edes niistäminen ei siis auttanut. Pahin helpotti noin viikossa, noiden oireiden jälkeen on ollut vielä pahoinvointia ja vatsakipuja. 

Vierailija
214/362 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti alkoi 5.3.2022 ja jatkuu edelleen. Virus iskee ensi töikseen ihmisen mitokondrioihin ja tuhoaa ne. Tästä syntyy energiavaje soluissa. Oireet näkyvät siksi ihan missä ja milloin vain.

Kipuja, väsymystä, pahoinvointia, särkyjä, ilmestyy joka päivä jonnekin. Joillain voi mennä kaksikin vuotta, että mitokondriot uusiutuvat. Joillakin ne eivät uusiudu koskaan, ikä on haitaksi. Sidekudoksen poikkeavuudet myös haitaksi, samoin energisyys, suolan vaje ja liian matala verenpaine.

Vierailija
215/362 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko muita oireita?

Mä kävin tänään työterveydessä, kun poskiontelot kippeenä ja taipumus tulehdukseen. Ääni myös edelleen käheänä.

Ei ollut onneks märkäistä tulehdusta. Lääkäri sanoi, että jälkioireet voi kestää pitkäänkin. Nasonex nenäsuihketta, nenäkannuhuuhtelua ja kipulääkettä tarvittaessa.

Mulla siis 2.5 posit testi "kontissa". Eilen eka kerran kotitestillä yks viiva. Yes!

Vierailija
216/362 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina illalla alkoi oireet ja heti selkeä testi +. Paleli, joka paikkaa särki, kurkku tuli nopeasti tosi kipeäksi.

Nukutun yön jälkeen jäljellä oli lähinnä nuhaa ja pieni voipuneisuus. Jaksoin hyvin tehdä etätöitä tiistai ja keskiviikko. Tänään on ollut huimausta ja hikoilua ja vähän nipistelevää särkyä jaloissa ja käsissä. Aivastelen paljon. Olo tuntuu painavalta ja tekee vaan mieli maata. Vähän särkee silmiä.

Tauti on toistaiseksi siis ollut lievä, mutta ei silti sellainen jota kannattaa ehdoin tahdoin hakea. Ärsyttävintä tosiaan väsymys.

Kolme rokotusta, perusterve 42v.

Vierailija
217/362 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olis ollut kuin lievä flunssa, mutta aivan järkyttävä päänsärky, ruokahaluttomuus ja lamaannuttava väsymys vielä viikko taudista. Menivät onneksi äkkiä ohi.

Vierailija
218/362 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen aiemmin säästynyt koronalta, vaikka lähipiiriä se kaatoi punkaan. Miehelläni oli tuossa kuukausi sitten korona, 3 päivää oli kipeänä, ei mitenkään kovin "kuollut" olo ollut hänellä, mutta kanttuvei.

Itselläni tämän vkon maanantaina muutaman kerran ns. kuivan yskän kohtaus, täysin normaali olo muuten, keskiviikkona vähän kuiva suu, palavereja kollegan kanssa paljon. Hän yski aika lailla ja lähtikin aiemmin kotiinsa. Tein kotona varuilta koronatestin, vahva negatiivinen. Torstaina vapaa, ke otettiin kotona hieman skumppaa joten väsynyt olo ja makasin puoli päivää, vähän outo fiilis kuitenkin Tein koronatestin, negatiivinen. Pe yskä alkoi taas, testitulos nega. Sitten kollega ilmoittaa, että hänellä todettu korona ja olo huononee koko ajan.

Itsellä olo alkoi mennä myös huonoksi; koveneva kuiva yskä, pientä lämpöä (normilämpöni 35.8 kieppeillä, en kuumeile juuri koskaan), väsymystä ja päänsärkyä. Eilen pahin olo ikinä, keuhkoihin sattui, yskä koveni ja lohkesi, päänsärky kova, yleinen voimattomuus ja väsymys sitä luokkaa, että itkua tiristin kun piti vessaan kömpiä. Jalkoja särki. Kuume nousi omaan ennätykseeni 38.5 asteeseen. Yöllä helpotti.

Tänään olen lähinnä hikoillut ja yskinyt, vähän niistänyt. Korona näkyi ekaa kertaa kotitestissä haaleana viivana. Limaa irtoaa, mutta yleiskunto nousussa (toistaiseksi).

46- vuotias nainen, perusterve pl. kilpirauhasen vajaatoiminta, normaalikuntoinen. 3 rokotusta takana.

Vierailija
219/362 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lähisukulaistani sairasti koronan samasta tartuntaketjusta. Kaikilla oli kolme rokotetta ja taudinkuva hyvin samanlainen. 2 pv altistumisesta ensimmäinen sai ensin lieviä kurkkuoireita, jotka muuttuivat vuorokauden sisällä kuumeoireiksi. Kuume oireet olivat 2-3pv pahimmillaan (oikeasti niin kova kuume, ettei sellaista ole aikuisiällä kokenut), samalla myös lihaskipuja joka paikassa. Myös korvat menivät lukkoon useammalla sairastaneella. Kuumeilun jälkeen puhti oli kaikilla poissa vielä pitkään. Yli 60-vuotiailla sairastaneilla jäi pitkäksi aikaa pahan kuuloinen ärsytysyskä, nuoremmilla ei mitään.

Jokainen saa miettiä, pääsivätkö sairastuneet helpolla rokotusten vuoksi, vai miten oli, mutta ainakin kaikki ovat todenneet, että tauti olisi ollut erittäin kiva välttää, jos vain mahdollista. Tästä syystä flunssaisena jäädään kotiin, vaikka koronasta ei olisi varmuutta ja käytetään maskia ja käsidesiä, jos on ihan pakko käydä jossain. Edelleen!

Vierailija
220/362 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkunpäässä kutinaa ja sellaista pientä kuivaa yskähtelyä aluksi. Outo, hieman huono ja väsynyt olo joka laittoi tekemään koronatestin. Huimausta. Lämpöä oli 37,1. Siinäpä se. Kesti n.2 päivää.  Kolme rokotetta takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi