HSL Ehdottaa: Ilmaiset matkat pois lastenvaunujen kanssa kulkevilta, JÄRJETÖNTÄ!
Aivan käsittämätöntä?! Miten pienellä äitiyspäivä rahalla maksaa kertaloppuja useaan otteseen ensinnäkin.. jäisi matkat tekemättä ja äiti lapsen kanssa epäsosiaalistuun sitten mielummin kotiin..jos ei vaikka autoakaan omista. Joten huonoksi vauvojen kehittymiselle jos ei pääse enää rahallisista syuistä minnekkään.. tämän takia... JA miten myös käytönnössä onnistuu leimaaminen vaunujen kanssa... esim bussissa kun pientä vauvaa ei voi jättää yksin keskiosaan vaunujen kanssa?! JÄRJETÖNTÄ.
Kommentit (722)
Terveisiä sinne Onnelaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä jätetään edelleenkin pikkulapset kotiin ilman vanhempiaan. Se käy kätevästi naapuriyhteistyön avulla. Tänään minä jätän lapset naapurin valvontaan lähtiessäni hoitamaan asioita, huomenna naapuri jättää omansa minun valvontaani. lapsetkin tykkää siitä ja oppivat tärkeitä sosiaalisia taitoja.
Meidän rapun asunnoissa asuu mm. huumediileri, alkoholisti, eläkeläinen joka ei tervehdi kun tervehdin, bilettävät lapsettomat parikymppiset, joku lähi-itäläinen yksinäinen mies ( tervehtii aina ), joku joka lienee masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä, muutama joita en kai ole nähnyt koskaan, keski-ikäinen lapseton nainen jonka luona asuu kai mies tai sit se käy vain kylässä.
Ei muita lapsiperheitä kuin me: Minä ja mun taapero.
Kelle pistän lapsen hoitoon kun lähden asioille?
1. Lähi-itäläinen yksinäinen mies. Sillä perusteella että hän aina tervehtii, joten on helppo ryhtyä puheisiin lastenhoidosta.
2. Bilettävät lapsettomat parikymppiset. Ei nekään 24/7 biletä, nuorilla on energiaa vahtia lasta. Heillä saattaa myös olla kokemusta esim. nuoremmista sisaruksista.
3. Masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä oleva. Jos tiedät hänen olevan työkyvyttömyyseläkkeellä, hän ei ole sinulle ihan vieras vaan suht tuttu.
4. Huumediileri. Kaikki diilerit eivät itse ole huumeongelmaisia.
5. Alkoholisti. Selviäkin kausia varmaan on.
6. Eläkeläinen joka ei tervehdi. Tämä on jo aika epätodennäköinen lastenvahti, jos hän ei vastaa tervehdykseesi.
7. Lapseton keski-ikäinen nainen. Ei välttämättä tykkää lapsista. Toisaalta saattaa olla lapsirakaskin.
8. Asukkaat joita et ole koskaan nähnyt. Jos löytäisit heidät, saattaisi sieltä löytyä hyviä lapsenvahteja.
Kun matkalipun on maksanut, kyytiin on myös mahduttava.
Penkkirivejä joudutaan ehkä poistamaan että kaikki vaunujen kanssa matkustavat mahtuvat tulevaisuudessa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On munkin mielestä järjetöntä. Siis Suomi menee siihen, että poistetaan kaikki tuki äideiltä, pakotetaan naiset armeijaan ja.... Sitten taas itketään ja syytetään, kun ne synnyttävät äidit vain vähenevät ja vähenevät.
Minua näin naisena ja äitinä ihmetyttää tämä jatkuvan tuen vaatimus. Jos me olemme aikuisia, oikeustoimikelpoisia ihmisiä, meille kuuluu ihan samat velvollisuudet kuin muillekin aikuisille. Ensisijainen velvollisuus on tietysti huolehtia itsestään ja jälkikasvustaan.
Jos taas tarvitsemme erityistä tukea kaiken aikaa ja päänsilitystä, meiltä naisilta pitäisi ottaa äänioikeus pois koska selvästikään emme ole aikuisia ja oikeustoimikelpoisia.
Sylettää tämä nykyaikainen feminismi, missä naisista tehdään heikkoja. Minna Canth kääntyisi haudassaan jos olisi elossa. Naisten pitää olla vahvoja ja itsenäisiä ja huolehtia itsestään ja lapsistaan eikä koko ajan vinkua tukea yhteiskunnalta.
Minua taas ihmetyttää nämä naiset, jotka ovat viemässä sen pienimmänkin edun, minkä joku nainen vaan on saanut. Jos kyseessä olisi miehet, he eivät olisi tosiltaan viemässä etuja, vaan pikemmin pyrkisivät laajentamaan vielä useammalle miehelle. Oletko kuullut, että varusmiesten lippuja oltaisiin tekemässä maksullisiksi? Vaunujen maksuttomuus hyödyttää kokonaista perhettä. Ei vaan yhtä äitiä. Se raha minkä äiti tai isä säästää menee johonkin muuhun. Sen perheen ruokiin tai ehkä vaatteisiin. Sinäkin puhut naisista, koska oletat, että siellä bussissa on se äiti. Aivan, koska todennäköisyys, että miehellä ei ole autoa, jos hänellä on lapsia ja hän liikkuu niiden kanssa on aika pieni.
Mitä jos kielletään kokonaan rattaat ja vaunut busseista? Saadaan pakotettua ne isät kuljettamaan niitä lapsiaan autoilla. Otetaan ne lasten matkakustannukset sen isän pussista.
Oikeastaan voisimme kieltää naisia ylipäätään liikkumasta lastensa kanssa. Laitetaan oikein sakko, että saadan heidät koteihinsa ellei heillä ole autoa tai jos kävely ei kiinnosta. Tai jokaiselle isälle pakollinen vero, josta maksetaan kuukausikortti pienten lasten äideille.
Se, että äidit liikkuvat ja menevät lastensa kanssa on vain positiivinen asia. Kyllä heiltä saadaan liikkuminen vähenemään, mutta siitä tulee seurauksia. Sen tietää jokainen, jolle liikkuminen on tehty joko liian kalliiksi tai hankalaksi. Ehkä se on vähemmän vauvauintia, kaupassakiertelyä, ystävien tapaamista tai muskariin viemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta näköjään häviää viestejä. Viestit ottavat kai liikaa kantaa bussissa muutenkin pummilla matkustaviin ryhmittymiin. hys hys.
Lapsia saa haukkua, nimitellä ja vihata, vanhuksia ei.
Vanhuksissa on tulevaisuus.
Ajatteletko oikeasti että tämä on joko tai -tyypinen tilanne (lapset vs vanhukset)? En itse hauku, vihaa tai nimittele ketään - myöskään sinun lapsiasi. En tajua miksi bussilippuedun poistaminen nostattaa tuollaisen kiukun.
Rollaattorin kanssa ei tule tarkastusmaksua:
" Jos liikut rollaattorin kanssa matalalattiaisessa bussissa ja nouset kyytiin keskiovesta, sinun ei tarvitse näyttää HSL-kortin kausilippua kortinlukijalle. Voit tarvittaessa pyytää muiden matkustajien apua arvo- tai kertalipun ostoon. Jos liikut rollaattorin kanssa eikä sinulla ole ollut mahdollisuutta maksaa matkaasi, tarkastaja ei peri tarkastusmaksua vaan ostaa HSL-kortillasi sinulle arvolipun kortinlukijalta tai myy sinulle kertalipun. " hsl. Fi
Toivottavasti myös vaunujen kanssa liikkuville tulee tuo sama sääntö, että tarkastusmaksua ei kumminkaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausilippu on liian kallis, koska lapsen kanssa ei tule lähdettyä joka päivä julkisilla.
Arvolippu on liian kallis, koska vaihtoaika voi olla riittämätön jos bussissa on jo rattaita ja pitää odottaa seuraavaa.
Esim. Itse asun Vantaalla. Lähden Helsinkiin Roihuvuoren Hanamiin itseni ja pikkulapsen virkistykseksi. Muutkin vaunulliset ovat liikkeellä, koska pääkaupunkiseudulla lapsiystävällisiin tapahtumiin lähdetään eri puolilta joukolla.
Matkustan n. 30min junalla Pasilaan. Odotan siellä bussia Herttoniemeen päin, koska pysäkki jolta Kirsikkapuistoon on kävelymatka, sijaitsee tuon bussin reitillä.
En mahdu kyytiin, mutta odotan seuraavaa. Vuoro jääkin ajamatta. Mahtuuko seuraavaan? Ehtiikö lippu mennä umpeen?
Muka tulee 4,5 miljoonaa lisää kassavirtaa. Ei tule, koska itse jäisin vain kotiin.
Toinen sudenkuoppa on asemien hissit. Niihinkään ei aina mahdu. Hissi voi myös olla rikki ja sitten pitää kiertää/kantaa.
Pysäkkiä ei myöskään aina heti löydä. Esim. Matinkylässä on niin sekavat opasteet että ajoin siellä rattaiden kanssa ees taas etsien bussipysäkkiä. Se oli tien varressa ulkona. Pienet portaat edessä ja hissi ei vienyt sille tasanteelle. Joku rouva auttoi mua kantamaan.
Sukulaiset Espoon perukoilla odottivat. Olin hikinen ja stressaantunut kun vihdoin päästiin perille.
En maksaisi tuommoisesta matkasta mitään.
Eikä arvolipun aika riitä kertakaikkiaan!Kotipysäkin hissit ym voi ottaa huomioon ja lähteä ajoissa mutta muuttujat matkan varrelta ei.
Ja tarkastajako vääntäytyy vaunujen keskelle kirjoittamaan seisten maksua jollekin väsyneelle lipunoston unohtaneelle vauvan äidille? Hormonikiukku ei ole mikään hauska juttu. Lisäksi, kun liikenneväline heiluu niin tarkastaja voi kaatua muiden vaunujen päälle.
Taas niin typerä idea.
Junalla Vantaalta Rautatieasemalle ja metrolla Herttoniemeen. Siitä on kävelymatka Kirsikkapuistoon. Tai vaihtoehtoisesti Herttoniemen metroasemalta bussilla Kirsikkapuistoon, pääsee varmasti kyytiin kun on bussien lähtöpysäkki.
Niin eli kierrän pidemmän matkan pikkulapsen kanssa. Aina ehdotetut yhteydet eivät toteudu ja tuo oli vain yksi esimerkki.
Uhriudut mielummin kun et mahdu siihen ruuhkadösään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On munkin mielestä järjetöntä. Siis Suomi menee siihen, että poistetaan kaikki tuki äideiltä, pakotetaan naiset armeijaan ja.... Sitten taas itketään ja syytetään, kun ne synnyttävät äidit vain vähenevät ja vähenevät.
Minua näin naisena ja äitinä ihmetyttää tämä jatkuvan tuen vaatimus. Jos me olemme aikuisia, oikeustoimikelpoisia ihmisiä, meille kuuluu ihan samat velvollisuudet kuin muillekin aikuisille. Ensisijainen velvollisuus on tietysti huolehtia itsestään ja jälkikasvustaan.
Jos taas tarvitsemme erityistä tukea kaiken aikaa ja päänsilitystä, meiltä naisilta pitäisi ottaa äänioikeus pois koska selvästikään emme ole aikuisia ja oikeustoimikelpoisia.
Sylettää tämä nykyaikainen feminismi, missä naisista tehdään heikkoja. Minna Canth kääntyisi haudassaan jos olisi elossa. Naisten pitää olla vahvoja ja itsenäisiä ja huolehtia itsestään ja lapsistaan eikä koko ajan vinkua tukea yhteiskunnalta.
Minua taas ihmetyttää nämä naiset, jotka ovat viemässä sen pienimmänkin edun, minkä joku nainen vaan on saanut. Jos kyseessä olisi miehet, he eivät olisi tosiltaan viemässä etuja, vaan pikemmin pyrkisivät laajentamaan vielä useammalle miehelle. Oletko kuullut, että varusmiesten lippuja oltaisiin tekemässä maksullisiksi? Vaunujen maksuttomuus hyödyttää kokonaista perhettä. Ei vaan yhtä äitiä. Se raha minkä äiti tai isä säästää menee johonkin muuhun. Sen perheen ruokiin tai ehkä vaatteisiin. Sinäkin puhut naisista, koska oletat, että siellä bussissa on se äiti. Aivan, koska todennäköisyys, että miehellä ei ole autoa, jos hänellä on lapsia ja hän liikkuu niiden kanssa on aika pieni.
Mitä jos kielletään kokonaan rattaat ja vaunut busseista? Saadaan pakotettua ne isät kuljettamaan niitä lapsiaan autoilla. Otetaan ne lasten matkakustannukset sen isän pussista.
Oikeastaan voisimme kieltää naisia ylipäätään liikkumasta lastensa kanssa. Laitetaan oikein sakko, että saadan heidät koteihinsa ellei heillä ole autoa tai jos kävely ei kiinnosta. Tai jokaiselle isälle pakollinen vero, josta maksetaan kuukausikortti pienten lasten äideille.Se, että äidit liikkuvat ja menevät lastensa kanssa on vain positiivinen asia. Kyllä heiltä saadaan liikkuminen vähenemään, mutta siitä tulee seurauksia. Sen tietää jokainen, jolle liikkuminen on tehty joko liian kalliiksi tai hankalaksi. Ehkä se on vähemmän vauvauintia, kaupassakiertelyä, ystävien tapaamista tai muskariin viemistä.
Hei itseasiassa varusmiesten lippuedun voisi perua (en tiennyt että sellainen on), nuoret kundit kyllä jaksavat kävellä ja varmaan lipun ostaminenkin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä jätetään edelleenkin pikkulapset kotiin ilman vanhempiaan. Se käy kätevästi naapuriyhteistyön avulla. Tänään minä jätän lapset naapurin valvontaan lähtiessäni hoitamaan asioita, huomenna naapuri jättää omansa minun valvontaani. lapsetkin tykkää siitä ja oppivat tärkeitä sosiaalisia taitoja.
Meidän rapun asunnoissa asuu mm. huumediileri, alkoholisti, eläkeläinen joka ei tervehdi kun tervehdin, bilettävät lapsettomat parikymppiset, joku lähi-itäläinen yksinäinen mies ( tervehtii aina ), joku joka lienee masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä, muutama joita en kai ole nähnyt koskaan, keski-ikäinen lapseton nainen jonka luona asuu kai mies tai sit se käy vain kylässä.
1. Lähi-itäläinen yksinäinen mies. Sillä perusteella että hän aina tervehtii, joten on helppo ryhtyä puheisiin lastenhoidosta.
2. Bilettävät lapsettomat parikymppiset. Ei nekään 24/7 biletä, nuorilla on energiaa vahtia lasta. Heillä saattaa myös olla kokemusta esim. nuoremmista sisaruksista.
3. Masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä oleva. Jos tiedät hänen olevan työkyvyttömyyseläkkeellä, hän ei ole sinulle ihan vieras vaan suht tuttu.
6. Eläkeläinen joka ei tervehdi. Tämä on jo aika epätodennäköinen lastenvahti, jos hän ei vastaa tervehdykseesi.
7. Lapseton keski-ikäinen nainen. Ei välttämättä tykkää lapsista. Toisaalta saattaa olla lapsirakaskin.
8. Asukkaat joita et ole koskaan nähnyt. Jos löytäisit heidät, saattaisi sieltä löytyä hyviä lapsenvahteja.
Oletko ihan viisas? En todellakaan mene kysymään ja vaivaamaan naapureita.
En itsekään tykkäisi jos joku mamma aina mut nähdessään saattaisi vonkua palveluksia.
Ja en tietenkään tunne. Osa oli mielikuvituksen tuotetta. Tuollaista kuitenkin on.
Ja haluan kyllä käydä lapseni kanssa asioilla, leikkipuistoissa ympäri pääkaupunkiseutua, retkillä ja kauppakeskuksissa. Lapsetko ei saisi olla kuin kotona ja pihapiirissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta näköjään häviää viestejä. Viestit ottavat kai liikaa kantaa bussissa muutenkin pummilla matkustaviin ryhmittymiin. hys hys.
Lapsia saa haukkua, nimitellä ja vihata, vanhuksia ei.
Vanhuksissa on tulevaisuus.
Saako vanhukset matkansa ilmaiseksi?
Lapset (alle 7) saa, niiden äipät pian ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa sinut edes kuvittelemaan, että nämä henkilöt haluavat ottaa vastuun jostain vieraan ihmisen (olkoonkin sitten naapuri) lapsesta? Minulle ei tulisi mieleenkään hoitaa jotain lasta, jonka äitiä en tunne ja jonka lapsi voi olla vaikka millainen tai hänellä voi olla jopa vakaviakin sairauksia. En vaikka minullakin on omia lapsia.
Ai vauvat ei kehity jos ei pääse bussilla matkustamaan? 😊🙃😊🙃😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan viisas? En todellakaan mene kysymään ja vaivaamaan naapureita.
En itsekään tykkäisi jos joku mamma aina mut nähdessään saattaisi vonkua palveluksia.
Ja en tietenkään tunne. Osa oli mielikuvituksen tuotetta. Tuollaista kuitenkin on.
Ja haluan kyllä käydä lapseni kanssa asioilla, leikkipuistoissa ympäri pääkaupunkiseutua, retkillä ja kauppakeskuksissa. Lapsetko ei saisi olla kuin kotona ja pihapiirissä?
Tuo sinulle vastannut voisi laittaa osoitteensa ja voit kuljettaa lapsesi hänelle hoitoon vähän pidemmäksikin aikaa. Häntä ei näytä haittaavan hoitaa vieraiden lapsia. Viet vaan sinne ja käyt hakemassa kun olet asiasi hoitanut kaupungilla. Kumpikin kun vaikuttaa asuvan pääkaupunkiseudulla vielä. Ihan win-win tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausilippu on liian kallis, koska lapsen kanssa ei tule lähdettyä joka päivä julkisilla.
Arvolippu on liian kallis, koska vaihtoaika voi olla riittämätön jos bussissa on jo rattaita ja pitää odottaa seuraavaa.
Esim. Itse asun Vantaalla. Lähden Helsinkiin Roihuvuoren Hanamiin itseni ja pikkulapsen virkistykseksi. Muutkin vaunulliset ovat liikkeellä, koska pääkaupunkiseudulla lapsiystävällisiin tapahtumiin lähdetään eri puolilta joukolla.
Matkustan n. 30min junalla Pasilaan. Odotan siellä bussia Herttoniemeen päin, koska pysäkki jolta Kirsikkapuistoon on kävelymatka, sijaitsee tuon bussin reitillä.
En mahdu kyytiin, mutta odotan seuraavaa. Vuoro jääkin ajamatta. Mahtuuko seuraavaan? Ehtiikö lippu mennä umpeen?
Muka tulee 4,5 miljoonaa lisää kassavirtaa. Ei tule, koska itse jäisin vain kotiin.
Toinen sudenkuoppa on asemien hissit. Niihinkään ei aina mahdu. Hissi voi myös olla rikki ja sitten pitää kiertää/kantaa.
Pysäkkiä ei myöskään aina heti löydä. Esim. Matinkylässä on niin sekavat opasteet että ajoin siellä rattaiden kanssa ees taas etsien bussipysäkkiä. Se oli tien varressa ulkona. Pienet portaat edessä ja hissi ei vienyt sille tasanteelle. Joku rouva auttoi mua kantamaan.
Sukulaiset Espoon perukoilla odottivat. Olin hikinen ja stressaantunut kun vihdoin päästiin perille.
En maksaisi tuommoisesta matkasta mitään.
Eikä arvolipun aika riitä kertakaikkiaan!Kotipysäkin hissit ym voi ottaa huomioon ja lähteä ajoissa mutta muuttujat matkan varrelta ei.
Ja tarkastajako vääntäytyy vaunujen keskelle kirjoittamaan seisten maksua jollekin väsyneelle lipunoston unohtaneelle vauvan äidille? Hormonikiukku ei ole mikään hauska juttu. Lisäksi, kun liikenneväline heiluu niin tarkastaja voi kaatua muiden vaunujen päälle.
Taas niin typerä idea.
Junalla Vantaalta Rautatieasemalle ja metrolla Herttoniemeen. Siitä on kävelymatka Kirsikkapuistoon. Tai vaihtoehtoisesti Herttoniemen metroasemalta bussilla Kirsikkapuistoon, pääsee varmasti kyytiin kun on bussien lähtöpysäkki.
Niin eli kierrän pidemmän matkan pikkulapsen kanssa. Aina ehdotetut yhteydet eivät toteudu ja tuo oli vain yksi esimerkki.
Uhriudut mielummin kun et mahdu siihen ruuhkadösään?
En uhriudu mutta jos täytyy olla voimassa oleva lippu, niin sitten arvolippujen vaihtoaikaa täytyy pidentää runsaasti siltä varalta ettei vaunujen kanssa mahdu kyytiin.
Muuten ei ole tasa-arvoista.
Nythän on ollut stressittömämpää odottaa, kun ei ole ollut lippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tapana mennä yksi pysäkin väli metrolla rattaiden kanssa, koska huvitti. Menisin varmaan edelleen vaikka olis maksullistakin. Harvoin siinä ehtii tarkastaja käydä.
Sittemmin ostimme 40 neliötä isomman asunnon Länsi-Helsingistä. Samalla jäi julkinen liikenne ja sen myötä shoppailu vähemmälle.
Ylipainoinen en ole vielä koskaan ollut, vaikka ikääkin jo 44v.
Oot 44v ja sulla on edelleen vauva?
Missä niin sanoi? Luetun ymmärtäminen vai biologian tietämys hakusessa. Jos saa 40-v lapsen ei se lapsi tarvitse enää 4v kärryjä.
Terv.
lapsi 40v ja uusi raskaus 42 v.
Teoreettisesti on mahdollista raskautua niinkauan kun on kuukautiset.
Harvinaisempaa tosin että raskaus alkaa luomusti yli 40 v. osin myös siksi että keskenmenot yleistyy.
Henkilö joka matkustaa ilman lippua ilman tyhjiä tai täysiä rattaita siisteissä vaatteissa = Muiden silmissä lipullinen eikä saa vihaa niskaansa.
Lipullinen joka syystä tai toisesta matkustaa tyhjien rattaiden kanssa = Muiden silmissä aivan automaattisesti pummi jota vihataan.
Lipullinen joka matkustaa lastenvaunujen kanssa joissa on lapsi = Muiden silmissä ilmaismatkaa tekevä loinen. Vihaa niskaan.
Ootte te kyllä erikoisesti ajattelevia ihmisiä.
Jättäkää tarkastajille heidän työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan voisimme kieltää naisia ylipäätään liikkumasta lastensa kanssa. Laitetaan oikein sakko, että saadan heidät koteihinsa ellei heillä ole autoa tai jos kävely ei kiinnosta. Tai jokaiselle isälle pakollinen vero, josta maksetaan kuukausikortti pienten lasten äideille.Se, että äidit liikkuvat ja menevät lastensa kanssa on vain positiivinen asia. Kyllä heiltä saadaan liikkuminen vähenemään, mutta siitä tulee seurauksia. Sen tietää jokainen, jolle liikkuminen on tehty joko liian kalliiksi tai hankalaksi. Ehkä se on vähemmän vauvauintia, kaupassakiertelyä, ystävien tapaamista tai muskariin viemistä.
Hei itseasiassa varusmiesten lippuedun voisi perua (en tiennyt että sellainen on), nuoret kundit kyllä jaksavat kävellä ja varmaan lipun ostaminenkin onnistuu.
Okei mutta sitten varmaan armeejasta myös aletaan maksetaan palkkaa? Koska nykyisellään siitä ei makseta juuri mitään, eli sillon kun olet armeejassa niin sinulla ei ole mitään tuloja. Vai millä ne matkat sinne inttiin pitäis maksaa? Ei tossa iässä moni oo vielä kerenny edes töihin opiskelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tapana mennä yksi pysäkin väli metrolla rattaiden kanssa, koska huvitti. Menisin varmaan edelleen vaikka olis maksullistakin. Harvoin siinä ehtii tarkastaja käydä.
Sittemmin ostimme 40 neliötä isomman asunnon Länsi-Helsingistä. Samalla jäi julkinen liikenne ja sen myötä shoppailu vähemmälle.
Missä niin sanoi? Luetun ymmärtäminen vai biologian tietämys hakusessa. Jos saa 40-v lapsen ei se lapsi tarvitse enää 4v kärryjä.
Terv.
Harvinaisempaa tosin että raskaus alkaa luomusti yli 40 v. osin myös siksi että keskenmenot yleistyy.
Luomusti sain kuopukseni. Helpoin raskaus kaikista ja valvominen helpompaa kun tarvitsee vähemmän unta kuin nuorempana. T. Se 44-v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tänä päivänä voi helposti ostaa lipun kännykkään
perustetta ilmaisille lastenvaunulipuille ei enää siis ole
Eikös kännykkälippu pidä ostaa ennenkuin astuu kulkuvälineeseen? Eli mites, jos vaunupaikat onkin jo täynnä.
Jos matkasta maksetaan, niin kyytiin on myös mahduttava.
Helsingissä on tunnin vaihtoaika lipussa. Pitää olla aika syrjässä mikäli ei useampi eri linja kuljepysäkin kautta ja näin se seuraavan vussin odotusaika on n. 10 min.
Päteekös tuo vaihtoaika myös seutulippuun?
Opiskelin aikoniaan Espoossa ja jos tuli asiaa käydä Vantaalla, niin "nopein" reitti oli mennä Helsingin kautta. Silti matkaan saattoi mennä tunti. Jos olis ollut auto, niin siinä olis mennyt vartti.
Seutulipuilla vaihtoaika on vyöhykkeistä riippuen 80-110 minuuttia + automaatista ostetuilla lipuilla ekstra 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv.
Itseasiassa olin jo 3kk vajaa 43 vuotiaasta kun raskauduin, joten ikää löytyi jo.
Tikkurilan asemalla notkuvat teinit varaavat usein hissejä. Täytyy jättää hissit vaunullisille ja muille joilla on kantamuksia, ettei lipun vaihtoaika mene umpeen sillä välin kun jonotat hissiin. Siitä moni vaihtaa junasta bussiin.
Ne jotka sanovat että ilman vaunujakin joskus on tilanne että vuoro jää ajamatta tms. Joskus joo, mutta vaunujen kanssa liian usein ei mahdu kyytiin tai vaihtoaika ehtis mennä umpeen jos joutuu odottamaan minne bussiin mahtuu, jonottamaan hisseihin ym.
Ilman vaunuja pääsee portaisiin.