Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten äidille soittaminen on kuin soittaisi Touretten syndroomaiselle.

Vierailija
01.10.2013 |

"No hei, Minna tässä.."

"No moi! (ÄLÄ HAKKAA SITÄ SEINÄÄN!)" 

"Öh.. tota, niin kysyisin että lähtisitkös huomenna jumppaan?"

"Joo, hyvä idea (LOPETA HETI!!), mennään vaan."

"Mm.. no mentäiskö siihen BodyCombatiin vai Strechingiin vai.."

"Toi Strech kuulostaa tosi (NYT ANTTI-PETTERI TÄNNE HETI!) hyvältä, mennään siihen vaan. Seitsemältäkö se oli?"

"Joo, seitsemältä. Nähdäänkö salilla?"

"Nähdään joo (MITÄ SÄ TEIT SUN SISKOLLES!!!), mä vien lapset ensin lapsiparkkiin."

"Okei, kiva. Nähdään!"

"Joo (AAARGH MITÄ NYT!) kiva, nähdään huomenna! Moikka!"

"Moikka.."

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:16"]

Jonkun pitää Tourette-ihmistenkin puolta pitää täällä, vaikka se näistä huumorimielellä liikkeellä olevista kiusaajista tuntuiskin rasittavalta.

[/quote]

Miespuolisella tuttavallani on tourette ja se ei todellakaan vedä hernettä nenään tourettevitseistä. Jopa south parkin tourette-jakson koki ihan viihdyttävänä. Get off your high horse, bitch. Ei sinun henkilökohtaisesti tarvitse suuttua kaikille muille ja et todellakaan ole moraalisesti muita korkea-arvoisempi. Olet vain huumorintajuton paskiainen ja täten rasittavaa seuraa- niinsanotusti ilonpilaaja.

Vierailija
62/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ihan totta! Just tänään oli tällainen puhelu, tosin vaihdettiin kuulumisia lähes tunti ja loppuvaiheessa alkoi omakin hermo mennä :D Toisinaan todella raivostuttavaa, mutta toki ymmärtettävää ja näin avattuna oikein hauskaakin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitää Tourette-ihmistenkin puolta pitää täällä, vaikka se näistä huumorimielellä liikkeellä olevista kiusaajista tuntuiskin rasittavalta.

[/quote] 

Miksi pitää luulla, että vähän normista poikkeavat ihmiset ottaisivat asiat jotenkin ylivakavasti? Tässä mielestäni mainio keskustelu asperger-palstalta: http://www.aspalsta.net/viewtopic.php?t=6215&highlight=vitsej%E4+asseista

Ei asioihin tarvitse suhtautua niin vakavasti ja loukkaantua varalta jonkun toisen puolesta. 

Vierailija
64/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:50"]

"No hei, Minna tässä.."

"Toi Strech kuulostaa tosi (NYT ANTTI-PETTERI TÄNNE HETI!) hyvältä, mennään siihen vaan. Seitsemältäkö se oli?"

"Nähdään joo (MITÄ SÄ TEIT SUN SISKOLLES!!!), mä vien lapset ensin lapsiparkkiin."

"Okei, kiva. Nähdään!"

"Moikka.."

[/quote]

Toi oli hauska, noinhan se menee.

Tosin muakin vähän hiersi tuo Tourette, kun nimittäin Touretten syndroomalle on tyypillistä pakonomaiset sanatoistot kesken keskustelun. Joskus kirosanat tai ns. tuhmat sanat.

Niin tuo ei vaan ihan osu Touretteen. Enemmänkin vaikkapa ADHD:hen tuollainen hosuminen monen eri keskustelun välillä.

Toisin sanoen huono ja ei-osuva vertaus, muuten hauska.

Vierailija
65/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:07"]

Asian vierestä (ap oli kyllä pilkulleen oikeassa ja hulvattoman hauska:)) mut tietääkö kukaan miksi ihmeessä Tourettea sairastavat ei koskaan nytkähtele huutelemaan mitään hyviä tai iloisia, hauskoja sanoja vaan AINA pelkästään jottain vittu / perse -osastoa? Kuinka ihmeessä aivovamma voi osata valita yleistä pahennusta herättävät sanat, jopa jo lapsella joka niitä ei olisi vielä juuri kuullutkaan?? Tää on sitten pohdituttanut mua kaiken yötä. :-D

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Touretten syndroomaisista vain osalla on tic-oireena rumat sanat tai kirosanat. Muut voivat vaikkapa hihkaista tai toistaa omia tai toisen sanoja.

Vierailija
66/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:13"]

Miten tuo juttu on hauska (siis ottamatta kantaa touretteen)? Vastapuolesta tuollainen puhelu on kaikkea muuta kuin hauskaa, kun yhtäkkiä luurista voi kuulua mitä tahansa kirkaisusta huutoon tai kauheaan paukahdukseen. Sattuu muuten oikeasti korviin, ja on todella vittumaista yrittää puhua ihmisen kanssa joka ei viitsi keskittyä edes minuutin puheluun.

Kertoo kyllä hyvin siitä miten äiti-ihmiset eivät arvosta tippaakaan muita, ja vielä nauravat sille kuinka hauskaa on kun he eivät ota muita huomioon. Minun kanssani moinen puhelu olisi viimeinen, sillä toista kertaa en alkaisi tuollaista halveksuntaa minua kohtaan sietämään. Jos ette voi puhua rauhassa, älkää vastatko puhelimeen ollenkaan. Luulisi olevan selvää mutta ei!

[/quote]

Kuules nainen. Sitten joskus, kun sinäkin saat omia lapsia, lavennat omaa maailmankatsomustasi ja ymmärrät, ettei maailma olekaan niin mustavalkoinen kuin sinkkuvuosinasi aina luulit. Huumoria löytyy arjesta. Ymmärrät sitten parin vuoden päästä.

[/quote]

Kuules penska. Kaikki eivät saa tai edes halua lapsia, joten on todella typerää sanoa "kun saat lapsia". Aikuinen ihminen tietää ja ymmärtää tämän, eikä käytä alkujaankaan KUN muotoa.

Toisekseen, lapsellinen (molemmilla tapaa) henkilö: nimenomaan se, että ajatellaan omien lapsien aiheuttavan sen että ihminen unohtaa alkeellisetkin käytöstavat, vain vahvistaa sitä että olen oikeassa. Että lapsen saaneet ajattelevat vain omaa napaansa, eivätkä välitä muista. Ja sitten vielä muistutatte asiasta kuten sinä: odotahan kun (!) sinulla on omia lapsia, niin sinäkään et jaksa enää viitsiä ottaa toisia huomioon. Toisen korvaan huutaminen ja hänen puheensa ignooraaminen ovat TÖYKEÄÄ eivät huumoria. 

Jep, itsekkäitä olette, MOT. Älkää soitelko mulle ennen kuin kasvatte aikuisiksi ja ulotatte huomaavaisuutenne muihinkin ihmisiin kuin omiin jälkeläisiinne.

[/quote]

Kuuleppas muumio, olet todellakin pihalla. Pientä lasta ei sysätä tuosta vain sivuun, kun tulee "tärkeä" puhelu Anni-tädiltä. Ei siinä ole kyse arvostuksen puutteesta, päinvastoin. Jos se lapsen kanssa olija sanoisi, että "nyt en voi puhua, soitan myöhemmin" ja myöhemmin olisi esim. kuukauden päästä, olisitko tyytyväisempi? Se ihminen nyt yrittää puhua sinun kanssasi heti, koska tietää, että niitä rauhallisia tilanteita ei ole! Ymmärrätkö?

Vierailija
67/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yritti fysioterapeuttini joskus soittaa minulle, ensimmäisellä kerralla vastasin ettei lapsi ollut paikalla mutta seuraavan kerran ei kumpikaan meistä kuullut mitään muuta kuin lapseni, jossain välissä huomasin että puhelu oli katkennut ja kohta tuli viesti. Tämän jälkeen ei enää yrittänykään soittaa minulle vaan laittoi aina viestiä jos aikoja piti muuttaa XD

Muutama vuosi meni ettei lapsi enää häiriköi vaan uskoo kun laitan sormen suun eteen että voin keskittyä puheluun. Kaikki virastoasiatkin jotka olisi voinut soittamalla hoitaa hoidin ottamalla lapsen sinne virastoon mukaan kun osasi olla siellä hiljaa kiitos lievän vierastamisen. No, pysyipähän puhelinlasku pienenä ja tuli hyötyliikuntaa.

Vierailija
68/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
69/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toiset eivät tunnu myöskään pystyvän keskittymään puheluun juuri ollenkaan vaan puhuvat puolet ajasta lapsilleen. Mulla oli yksi sellainen kaveri. Lopulta en juuri enää viitsinyt soittaa sille vain kuunnellakseni kun se huutaa lapsilleen" 

Ja mm. vastaaja 41. siis todellakin, lopettakaa se soittelu! Mä en jaksa! nykyään on tehty yhteydenpito niin helpoksi tekstimuodossa, sitä voi hyödyntää. Kiitos.

Vierailija
70/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli ensin ihan hauska, mutta onhan noilla "ilonpilaajilla" ihan hyvä pointti. Voi tuntua siltä, ettei tässä naureta Touretten oireyhtymää sairastaville vaan niille hosuville mammoille, mutta se Touretten syndrooma toimii kuitenkin vitsin punchlinena.

Aika hyvä vertaus olisi, että naureskellaan, kuinka uudessa toppahaalarissaan kompasteleva taapero näyttää ihan Parkinsonin potilaalta. Ei hauskaa.

Vierailija
71/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tuttua! :)

Mutta vakavasti, eikö lapsille enää opeteta, että ei saa keskeyttää kun toinen puhuu?

Vierailija
72/124 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos hoidan kaiken yhteydenpidon nykyään netin kautta (kännykkä on lähinnä koristeena). Ei kenenkään (paitsi minun) korvat ala särkemään muksujen metelöinnin takia.

Vierailija
73/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No hei, Minna tässä.."

"Okei, kiva. Nähdään!"

"Moikka.."

[/quote]

Tää on hauska. Piste. Mistä voi vitsailla, jos kaikki on ihan nounou ja loukkaavaa??

Vierailija
74/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 11:40"]

"No hei, Minna tässä.."

"Okei, kiva. Nähdään!"

"Moikka.."

[/quote]

Tää on hauska. Piste. Mistä voi vitsailla, jos kaikki on ihan nounou ja loukkaavaa??

[/quote]

Tuo juttu on itsessään ihan hassu, mutta on ihan mielenkiintoista pohtia, miksi Touretten syndrooma pitää vitsissä mainita? Miksi se tekee jutusta hauskemman? Siksi, koska Touretten syndrooma on useimpien mielestä huvittava...?

Vierailija
75/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 11:52"]

Tuo juttu on itsessään ihan hassu, mutta on ihan mielenkiintoista pohtia, miksi Touretten syndrooma pitää vitsissä mainita? Miksi se tekee jutusta hauskemman? Siksi, koska Touretten syndrooma on useimpien mielestä huvittava...?

[/quote]

Ei, vaan koska otsikko on oivaltava tiivistys itse viestistä - jotain, mitä harvoin tällaisilla palstoilla näkee. 

Vierailija
76/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuotahan se on. Varsinkin mun miehen kanssa on aivan mahdotonta puhua puhelimessa, kun lapsipuolet (5v ja 4v) on paikalla. Hän puhuu puhelun aikana enemmän lasten kanssa kuin minun (tai kuka ikinä soittaakin) kanssa. Yleensä laitankin tuolloin mieluummin tekstarin. Ihan koko ajan jompikumpi lapsi huutaa sinne väliin jotain ISKÄISKÄISKÄ tai muuten tekee jotain niin että miehen on "pakko" puuttua asiaan. Hän ei myöskään ole kykenevä sanomaan lapsille, että iskä on nyt puhelimessa, silloin ei hänelle jutella. En tajua mikä siinä on niin vaikeaa. Epäkunnioittavaa ja raivostuttavaa.

Vierailija
77/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 22:27"]

Tämä on niin tuttua! :)

Mutta vakavasti, eikö lapsille enää opeteta, että ei saa keskeyttää kun toinen puhuu?

[/quote]

EI todellakaan ilmeisesti opeteta, ainakaan noille mun lapsipuolille ei ole opetettu. Puheluiden keskeyttämisen lisäksi he keskeyttävät yhtenään ihan paikan päälläkin käytävän keskustelun, on mahdotonta puhua miehen kanssa edes kolmea sanaa ilman että joku kiljuu siihen väliin jotain. Ja mitä tekee mies? Korkeintaan sanoo "odota" ja kun kyllästyy siihen, hän alkaa puhua lapsen kanssa. Monta monta kertaa on käynyt niin, että olemme puhuneet jostain, lapsi huutaa jotain väliin ja meis vastaa hänelle niin että multa jää lause kesken. En voi käsittää.

Vierailija
78/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:13"]

Miten tuo juttu on hauska (siis ottamatta kantaa touretteen)? Vastapuolesta tuollainen puhelu on kaikkea muuta kuin hauskaa, kun yhtäkkiä luurista voi kuulua mitä tahansa kirkaisusta huutoon tai kauheaan paukahdukseen. Sattuu muuten oikeasti korviin, ja on todella vittumaista yrittää puhua ihmisen kanssa joka ei viitsi keskittyä edes minuutin puheluun.

Kertoo kyllä hyvin siitä miten äiti-ihmiset eivät arvosta tippaakaan muita, ja vielä nauravat sille kuinka hauskaa on kun he eivät ota muita huomioon. Minun kanssani moinen puhelu olisi viimeinen, sillä toista kertaa en alkaisi tuollaista halveksuntaa minua kohtaan sietämään. Jos ette voi puhua rauhassa, älkää vastatko puhelimeen ollenkaan. Luulisi olevan selvää mutta ei!

[/quote]

Kuules nainen. Sitten joskus, kun sinäkin saat omia lapsia, lavennat omaa maailmankatsomustasi ja ymmärrät, ettei maailma olekaan niin mustavalkoinen kuin sinkkuvuosinasi aina luulit. Huumoria löytyy arjesta. Ymmärrät sitten parin vuoden päästä.

[/quote]

Mulla on pieni lapsi ja olen ihan samaa mieltä kuin tuo ensimmäinen kirjoittaja. Etkö sinä opeta lapsillesi käytöstapoja, eli että toisten keskustelua ei saa keskeyttää? On todella epäkohteliasta huudella jotain toisten keskustelun väliin, ja vielä epäkohteliaampaa on että aikuinen sallii sen ja alkaa itse jutella sille lapselle takaisin. Tähän tietenkin vastataan että mulla on varmaan tosi kiltti ja hiljainen lapsi ja blaablaa...

Vierailija
79/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin totta :D

no hahhah, joku kirjoittikin että touretten omaavat osaavat nauraa myös itselleen (jotkut) ja niin pitäisi olla meillä muillakin. niin hyvä itsetunto että voi nauraa itselleen. vammaispiireissä me naureskellaan omille ja muiden rämpöille, ja se on hauskaa koska herja on totta ja tulee rakkaudella, ei pilkalla.

ehkä olen sitten vinksahtanut mutta ylen dokkari tourettelaisista kokoamassa omaa leiritapaamista oli niin hilpeää juttua että välillä nauroin vedet silmissä, esim kohtaus missä ihailevat tulevaa leiripaikkaa rauhassa pöydän ääressä istuen, hempeää laajakuvaa ja yksi alkaa hokemaan bugger bugger BUGGER sorry.. :D niitä muita nauratti ja sitä buggeriakin kun sai homman hanskaan.

Vierailija
80/124 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeasti, jos nyt lakataan hurskastelu edes sekunniksi niin kenen mielestä Tourette ei ilmeisen traagisuutensa lisäksi ole äärimmäisen huvittava??? Nolo ja outo myös mutta pääasiassa todella naurettava. There, I said it. Nyt iskee salama. Tai sit ei.

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 11:40"]

"No hei, Minna tässä.."

"Okei, kiva. Nähdään!"

"Moikka.."

[/quote]

[/quote]

[/quote]