En haluaisi enää elää, mies vastasi vaan höpö höpö.
Ja nyt se taas kovasti yrittää keksiä mulle tekemistä etten kyllästyisi tähän kotonaoloon.
Kommentit (74)
Mitä sen sitten pitäisi tehdä? Kuinka kauan olet höpöttänyt sille, että haluat kuolla?
Muuta yksin asumaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:22"]
Miksi et mene töihin ja ota eroa
[/quote]
No kun en saa mitään töitä jo vuosikymmenet ollut näin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:25"]
Mitä sen sitten pitäisi tehdä? Kuinka kauan olet höpöttänyt sille, että haluat kuolla?
Muuta yksin asumaan.
[/quote]
Mä haluaisin alkaa yrittäjäksi ja se laittaa vaan hanttiin muuten mä en työllisty ikinä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:28"]
Muuta yksin asumaan.
[/quote]
Mä haluaisin alkaa yrittäjäksi ja se laittaa vaan hanttiin muuten mä en työllisty ikinä.
[/quote]
Kannataa sitten vaan jatkaa sitä kuolemista.
Jos et haluaisi elää, olisit jo kuollut. Se, että olet tyytymätön elämääsi, ei vielä tarkoita, että toivoisit kuolemaa.
Aloita harrastus.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:31"]
Jos et haluaisi elää, olisit jo kuollut. Se, että olet tyytymätön elämääsi, ei vielä tarkoita, että toivoisit kuolemaa.
Aloita harrastus.
[/quote]
Olen niin paljon vuosien saatossa kaikkea harrastanut etten kyllä enää aloita harrastusta.
Muuta yksin asumaan.
[/quote]
[/quote]
Sitten ryhdyt yrittäjäksi. Huolimatta siitä että miehesi on eri mieltä asiasta. Et sinä aikuinen ihminen miehesi lupaa tarvitse yrittäjäksi ryhtymiseen. Sanot sille miehelle, että sinun on PAKKO tehdä jotain oman hyvinvointisi eteen, ja tämä yrittäminen on nyt se juttu.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:30"]
Muuta yksin asumaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olettepa empaattisia yksilöitä kerrassaan. Voi luoja mitä sakkia, ilkeydet aina mielessä.
Ap:lle sen verran, että onko mitään mistä pidät? Piirtäminen, musiikki, luonto, elokuvat tms? voisiko joku pitämääsi asiaan liittyvä toiminta keventää oloasi? Oletko käynyt keskustelemassa psykologille tms? Itse kävin psykoanalyysissä kuutisen vuotta ja kuoleminen ei enää ole mielessäni, voisiko tuosta hoitomuodosta olla sulle apua? Toivon että löydät apua tuohon tilanteeseen. Ja tuosta miehesi reaktiosta vielä, voisiko olla ettei hän osaa käsitellä noin isoa juttua ja tavallaan ohittaa sen näennäisesti olankohautuksella, vaikka häntä asia pelottaisikin.
Hei.
En tiedä tilanteestasi muuta kuin kirjoittamasi rivin, mutta mielestäni viesti 'en jaksa elää' on voimakas ilmaus siitä, että kokee jonkinlaista ylivoimaisuuden tunnetta. Rohkaisen sinua tarttumaan tilanteeseesi ja miettimään, minkä tarvitsisi muuttua, että jaksaisit elää? Voitko hakeutua keskusteluavun piiriin.
Myös seurakuntasi diakoniatyöntekijän kanssa voi luottamuksellisesti keskustella elämänsä tilasta. Kenenkään ei tarvitse jaksaa yksin.
Voimia sinulle lähettäen.
No mitä sä sitten haluat?!
Ei mulllakaan ole ollut töitä enää moneen vuoteen mutta kyllä mä vielä keksin itselleni tekemistä ja jopa pienen yritystoiminnan pyörittämistä. Siis todella pienen, pientä lisätuloa vain. Mutta tällainen puuhastelu kyllä piristää mua, ei s etyöelämä nyt sentään niin ihmeellistä ole, etteikö elämää olisi sen ulkopuolellakin.
"Ylivoimaisuuden tunnetta"? Eiköhän asia ole juuri toisinpäin, jos elämänhalu on kateissa?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:30"]
Muuta yksin asumaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olettepa empaattisia yksilöitä kerrassaan. Voi luoja mitä sakkia, ilkeydet aina mielessä.
Ap:lle sen verran, että onko mitään mistä pidät? Piirtäminen, musiikki, luonto, elokuvat tms? voisiko joku pitämääsi asiaan liittyvä toiminta keventää oloasi? Oletko käynyt keskustelemassa psykologille tms? Itse kävin psykoanalyysissä kuutisen vuotta ja kuoleminen ei enää ole mielessäni, voisiko tuosta hoitomuodosta olla sulle apua? Toivon että löydät apua tuohon tilanteeseen. Ja tuosta miehesi reaktiosta vielä, voisiko olla ettei hän osaa käsitellä noin isoa juttua ja tavallaan ohittaa sen näennäisesti olankohautuksella, vaikka häntä asia pelottaisikin.
[/quote]
No kuuntelen mä musiikkia ja luen paljon ja olen tosiaan harrastanut kaikenlaista. Olen käynyt aikoinaan terapioissa mutta eipä niistä apua ollut. Mä vaan haluaisin tienata rahaa enkä aina olla miehen elätettävänä. Ja eipä kai se mies tiedä miten tähän suhtautua onhan se vuosien saatossa nähnyt kuinka kovasti olen yrittänyt työllistyä,opiskella yms huonolla menestyksellä. Se vaan haluaisi että olisin kotona ja tyytyisin osaani samaa sanoi aikanaan psykologi en vaan osaa.
Sinulle jo annettiin neuvo. Jos se miehesi on yrittäjyytesi ja sitä kautta onnellisuutesi este, niin eroa ja ala yrittäjäksi. Muuten ei kai ole vaihtoehtoja kuin odotella sitä kuolemaa, kun mikään muu ei ole auttanut.
Minkä alan yritystä olet ajatellut? Mene yrittäjäkurssille, niitä järjestää moni taho, vaikka työvoimatoimiston kautta. Naisyrittäjien liitolla on erityisesti naisille kohdistettua kurssitusta ja tukea, mm lainaa. Näillä kursseilla saat itse tehdä laskelmat mahdollisen yrityksesi kannattavuudesta, vahvistusta liikeideaan, apua paperisodan kanssa mitä tarvitset välttämättä yrityksen perustamiseen.
Jos olet kiinnostunut yrityksen perustamisesta, niin aloita noista, siinä on ainakin tekemistä yhdeksi talveksi/vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:46"]
Sinulle jo annettiin neuvo. Jos se miehesi on yrittäjyytesi ja sitä kautta onnellisuutesi este, niin eroa ja ala yrittäjäksi. Muuten ei kai ole vaihtoehtoja kuin odotella sitä kuolemaa, kun mikään muu ei ole auttanut.
[/quote]
Näinpä. Sanot sille miehelle ap, että sinä RYHDYT nyt yrittäjäksi, ja joko hän siihen sopeutuu tai sitten jos ei, niin valitettavasti ei voida jatkaa yhdessä. Todennäköisesti mies siihen sopeutuukin eikä eroa edes tule, mutta jos ei, niin parempi erokin kuin se että vuodesta toiseen vatvot tuota samaa asiaa alistettuna ja olet jatkuvasti masentunut ja onneton.
Jos sinä kaipaat yrittämistä, niin hyvä ihminen mene ja tavoittele haavettasi äläkä anna miehesi komennella sinua tuossa asiassa. Sinä itse päätät asian.
Viittasit varmaan minun viestiini. Ylivoimaisuuden tunteella tarkoitan, että elämä tuntuu ylivoimaiselta. Se usein vie elämänhalun.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:00"]
Selitä nyt vielä, miksi et siis ryhdy yrittäjäksi?
[/quote]
No mulla ei ole rahaa ja mä en ole ihan normaali älyllä varustettu.
Miksi et mene töihin ja ota eroa