Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät hoida hampaitaan

Vierailija
31.08.2020 |

Vähällä vaivalla siitä selviää. Itse pesen kerran päivässä kunnolla ja ikinä ei reikiä ole. Parin vuoden välein käyn tarkastuksessa ja eipä sen tarkastuksen jälkeen uutta aikaa tarvitse koskaan varata, kun purukalusto on kunnossa. Niin pieni vaiva, mutta moni ei selvätikään viitsi päivittäin pestä ja sitten ramppaavat joka vuosi hampaitaan paikkauttamassa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärit nimenomaan tuhosi hampaat multa -jäljelle jäi vain syviä kuiluja ja tikkuhampaita, siksi en siellä käy tai seuraa mitään virallisia mitään. Pidän kaikkea tuita haitallisena huuhaana.

nyt ovatkin tasaisia ja matalia. kaikki futaa. Ois ollu kivaa jos oisivat olleet alunperinkin sorkkimatta.

Vierailija
42/43 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on kisko, se puree sen puhki parissa kuukaudessa. Eli eipä sekään mikään vakiratkaisu ole, jossei ole kivasti rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri tuollainen tilanne kuin aiemman kirjoittajan miehellä, että syljestä puuttuu jokin entsyymi, ja hampaat reikiintyvät todella helposti, hoidosta huolimatta.

Elin yli nelikymppiseksi ennen kuin ihan vahingossa keksin, miten saan itse tilannetta paremmin hallintaan. Siirryin muista syistä ketogeeniselle ruokavaliolle, jossa siis syödään mahdollisimman vähän hiilihydraattia ja sokeria (ja ne mitä syödään, pitää olla oikean laatuisia). En edes tajunnut, kuinka paljon se vaikuttaa hampaiden terveyteen! Krooninen ientulehdus, jota en saanut millään harjaamisen määrällä kokonaan pois, katosi muutamassa päivässä täysin, eikä ole sen koommin tullut takaisin. Hammaslääkäri kertoi, että todennäköisesti hampaideni reikiintyminenkään ei jatku enää samaa tahtia, jos pidän nykyisen ruokavalion. Puoli vuotta on vasta takana, joten konkreettista todistusaineistoa odotellaan vielä, mutta ainakin se on muuttunut että nykyään olen ihan innoissani varaamassa hammaslääkärin aikaa! Kun on odotettavissa että saan kerrankin hyviä uutisia huonojen sijaan. :)

Eli jos haluatte antaa hammaspeikoille kyytiä, älkää ruokkiko niitä sokerilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi