Kauanko uuden auton saamisessa oikein kestää?
Työkaveri sanoi ostaneensa auton, siis ihan uuden. Tuosta on nyt 2 viikkoa eikä autoa näy. Onko hän valehdellut vai kauanko uuden auton saamisessa oikein kestää? Mulla ei ole edes ajoorttia eli ei mitään käsitystä asiasta.
Kommentit (25)
Meillä meni vain kuukausi. Tuli siis aika nopeasti.
Meillä ainaki menee korkeintaan 3kk kun tilattiin tässä just tuliterä bemari ja bemari liikkeissä on yleensä että 3kk on max. Aika milloin auton pitää olla valmis ja jos on vähän myöhässä esim. On menny jo 2-4vko niin. Silloin he kyllä hyvittävät siitä :)
Jotkut autoliikkeet hankkivat uusia autoja paikan päälle.Sieltä voi ostaa uuden valmiiksi rekisterissä,eikä odotella kuljetusta maahantuojalta.
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, vai ihan kaksi viikkoa. Uutta autoa saa ihan normaalitilanteessakin odotella pari-kolme kuukautta, jopa enemmänkin. Ellei sitten löydy maahantuojalta varastosta juuri niillä ominaisuuksilla varustettua, jollaisen ostaja haluaa. Nykypäivänä aika harvinaista.
Ihanko totta? Minä luulin, että tämä on historiaa jostakin 1950 -luvulta. En nyt enää muista, kauanko minulla meni perus-Ladan saamiseen 1980-luvulla, mutta ei se ainakaan kuukausia ollut.
Onko tosiaan tässä palattu taaksepäin, vai ottavatko kaikki uuden auton ostavat sellaisia erikoisvarusteita, joita ei Suomessa laiteta?
Mulla on mennyt 37 vuotta enkä ole vieläkään uutta autoa saanut ja tuskin tulen saamaankaan.. buahhahhahhaa..