Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ostatko punaisella lapulla merkittyjä elintarvikkeita?

Vierailija
30.09.2013 |

Siis alehintaisia lihoja, eineksiä yms. Oletko huomannut onko niitä joinakin tiettyinä viikonpäivinä eniten tarjolla, milloin? Pakastatko esim viimeisen käyttöpäivän lihoja yms? Nolottaako sua kassalla jos paljon punalappuja ostoksissasi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan eikä nolota. Valitettavan harvoin vain on maustamatonta ja marinoimatonta lihaa noilla lappusilla, mutta ostan lähes aina, kun on.

Vierailija
22/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11/ Olen joskus nähnyt, kuinka viiimeisen myyntipäivän tuotteita on avattu pakkauksistaan ja laitettu tuoretiskiin täydellä hinnalla, eli kalliimmalla kuin ne pakatut tuotteet. On siis täyttä huijausta se, että tuoretiskillä olisi parempaa ja tuoreempaa kuin pakattua lihaa tai kalaa sisältävät  tiskit tarjoavat.

Ostan kyllä niitä punaisten lappujen tuotteita ja lihat usein laitan suoraan pakastimeen. Joskus tulee ostettua myös eineksiä, jos sattuu kohdalle esim. sellaista keittoa, josta pidän ja jota ei tule tehdyksi vain minua varten, mies ei syö lainkaan esim. kasvisjuustokeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaisin ja lauantaisin on eniten alennuslapun tuotteita tarjolla, ostan enkä häpeä.

Paikkakunnan äyrikuningas-lääkärikin ostaa, olen itse nähnyt.

Vierailija
24/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sellaisia tuotteita, joita voi pakastaa, esim. lihaa, broileria tai leipää. Pistän pakkaseen heti kotona, jolloin ei ole kiire käyttää samana päivänä. 

Eikä nolota yhtään ostaa.

Vierailija
25/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kun sattuu kohdalle sellaista jota meillä syödään, eli luomujauheliha ja maustamaton broileri lähinnä. Myös maitotuotteita ja kananmunia ostan. Kermat ja hapanmaitotuotteet voi laittaa pakastimeen ja käyttää ruuanlaitossa. Myös kuivatuotteita tulee alelapuilla silloin tällöin vastaan ja niitäkin ostan jos on tarvetta. Niissä on yleensä kuukausi parasta ennen -päiväykseen. Ei nolota.

Vierailija
26/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta punaliputettuina sellaisia tuotteita, joissa ilmoitetaan viimeinen käyttöpäivä, näissähän usein on jo riski tutkimustenkin mukaan liian suurille bakteerimäärille kun viimeinen käyttöpäivä on käsillä (lihat, einekset ym). Parasta ennen merkinnällä olevia tuotteita sen sijaan harkinnan ja tarpeen mukaan.

Vierailija
27/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan etteivät menisi roskiin, kuten ihan järkytävä osa ruoasta menee.

Vierailija
28/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostan ettei roskiin mene.

Opiskeluaikoina tuli käytyä kaikki maut viileistä, jugurteista, rahkoista ja mistä lie kun oli "oranssin tarran -tuotteita", osa oli hyvä, osa pahoja ja osa siltä väliltä mutta tulipahan maisteltua paljon eri makuja. Se oli kivaa vaikka välillä olivatkin tosi pahoja minun makuuni =)

Kuinkas moni on aikuisena aktiivisesti kokeillut uusia makuja?

Vierailija
29/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä ne tsekkaan esim. liha- tai juustohyllystä. Naudanliha, siis kokoliha, on jopa parempaa kun se on jo alessa. On raakakypsynyt, nääs. Jauhelihasta katson värin, jos väri muuttunut, en osta. Hapanmaitotuotteet säilyy jopa kuukauden päiväyksen jälkeen. Just lauantaina käytin yli kk vanhan kermaviilin, siis avaamattoman, lihapullataikinaan. Avatessani toki tarkistin hajun ja rakenteen, kunnossa oli. 

Kalan jätän kuitenkin väliin, olen pettynyt monesti muuhunkin kuin punalappuiseen kaupan kalaan. Muuten luotan omiin aisteihini, jos ei haise ja näytä härskiltä, voin syödä. Ne kaupan päiväykset on varalta niin lyhyitä Ihan elintarvikevalvonnan vuoksi. Ei ne bakteerit sitä tiedä, että nyt se päiväys loppui,  laitanpa tämän tuotteen nyt pilalle :)  

Vierailija
30/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Paistan viimeisen käyttöpäivän lihoja. Ei hävetä. 

Vierailija
31/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kohdalle osuu sopivia. Ei nolota. Toki itsekin huomaan huvittavan eron, kun kärryni on kukkuroillaan ja muilla jonossa kolmannes siitä. Meilä on iso perhe, joten hyvin kerkeämme syödä aina punalaputetutkin ostokset. Eikä edes ylensyödä.  :)

Vierailija
32/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suuntaan ensimmäisenä lihatiskille (siis niitä pakattuja, ei tuore) ja katson mikä on tarjouksessa ja sen mukaan, jos vaan vähänkin löytyy sopiva tuote, päätän sitten parin seuraavan päivän ruoan.

Eli ostan eikä hävetä.

Vierailija
33/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:15"]

Kalan jätän kuitenkin väliin, olen pettynyt monesti muuhunkin kuin punalappuiseen kaupan kalaan.

[/quote]

Minä en myöskään osta punalaputettua kalaa. Liian usein ne ovat haisseet aivan järkyttävvältä ja olen joutunut heittämään ne roskiin. Itse asiassa sekä kaloista ja lihoista etsin aina kaikkein tuoreimman paketin. En osta edes sellaista, jossa on vain pari päivää myyntiaikaa jäljellä.

Mutta juuri äsken ostin kokeeksi porkkanalettuja viimeisellä myyntipäivällä ja meinaan maistaa niitä vielä tänään, vaikka ovat jo 5 pv yliaikaisia.

Vierailija
34/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-aamunahan ne yleensä on alennettuna. En osta niitä kun käydään kerran viikossa kaupassa niin haluan mahdollisimmat pitkät päiväykset lihoihin. Tiedän että niitä vois pakastaa mutta käytäntö on osoittanut etten muista ottaa niitä edellisenä päivänä sulamaan ja muutenkin kuluvan ruoat päätetään hetken mielikohteesta, pakasteesta sulattaminen vaatii liikaa suunnittelua. 

Vierailija
35/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:15"]

Kalan jätän kuitenkin väliin, olen pettynyt monesti muuhunkin kuin punalappuiseen kaupan kalaan.

[/quote]

Minä en myöskään osta punalaputettua kalaa. Liian usein ne ovat haisseet aivan järkyttävvältä ja olen joutunut heittämään ne roskiin. Itse asiassa sekä kaloista ja lihoista etsin aina kaikkein tuoreimman paketin. En osta edes sellaista, jossa on vain pari päivää myyntiaikaa jäljellä.

Mutta juuri äsken ostin kokeeksi porkkanalettuja viimeisellä myyntipäivällä ja meinaan maistaa niitä vielä tänään, vaikka ovat jo 5 pv yliaikaisia.

[/quote]

Sinä olet yksi niistä IDIOOTEISTA, joiden vuoksi syntyy niitä punalapputuotteita.!!!! Tuotteissa on valmiiksi aivan naurettavan lyhyet päiväykset, sitten kun kaltaisesi ääliöt kaivavat sen parhaalla päiväyksellä olevan tuotteen, niin jää niitä AIVAN TÄYSIN HYVIÄ JA KÄYTTÖKELPOISIA tuotteita myymättä, joten ne pitää myydä sitten alennuksella.. Menisit itseesi.

Vierailija
36/36 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisena ja suurivuokraisena ostan etupäässä alelappuruokia. Kalan ja tuorejuuston (ml. homejuustot) olen kuitenkin oppinut kantapään kautta ostamaan mahdollisimman tuoreina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi