Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 10 vuotiaan kaksin kaverinsa

Vierailija
30.09.2013 |

kanssa Helsingissä Lintsille tai esim. tennispalatsiin elokuviin?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei edes osaisi yksin Espoosta noihin paikkoihin. Minusta on parempi, mitä kauemmin viihtyy kodin ympäristössä ja kulkee vanhempien kanssa. Itsenäistymistä ei voi estää ja jossain vaiheessa se tulee ja jos ei alkaisi tulla, sit alettaisiin kannustamaan siihen. Toki lintsillä jonotti ja kävi joissain laitteissa veljensä kanssa.

Vierailija
42/42 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ujo ja arka tytär. Tosi pitkään toivoi minun olevan mukana kaupassa, kassalla asioidessaan. En koskaan pakottanut häntä olemaan "reipas".

No, nyt hän on seitsemännellä luokalla ja teini-iässä -  ja on mukavasti omatoiminen. Käy stadista Hämeenlinnassa junalla kaverinsa luona, kulkee keskustassa koulussa bussilla, käy kaverien kanssa keskustassa shoppailemassa.

Lapset ovat syntyjään jo persoonaltaan erilaisia. Ei kaikkien tarvitse olla jo kymmenvuotiaina "katuluutia", hitaamminkin ne asiat oppii. Monasti tuntuu vaan siltä, että osa äideistä ihannoi varhain omatoimisuuteen tottumista niin, että lapsella ei muuta mahdollisuutta olekaan kuin opetella omatoimisuutta, pelottaa se sitten kamalasti tai ei.

Ja on vielä niitäkin - kuten eräs naapurini - joka aina on leuhkinut lastensa omatoimisuudella. Kuitenkin sitten vuosien mittaan on käynyt ilmi, että EIHÄN hänen lapsensa TEE mitään, joten mihin sitä paljon kehuskeltua omatoimisuutta tarvitaan? "Meidän lapset kulkee itse harrastuksissa, minä en mitään pullamössökakaroita ala kasvattaa ja kuskailla" = lapset eivät harrasta mitään (paitsi alaluokilla lähikoulun yhteydessä olevaa voimistelukerhoa, joka onkin ainoa koululla oleva harrastus). "Meidän lapsia ei mihinkään rantalomille kuskailla äidin ja isän paapottavaksi" = lapset eivät ole käyneet kuin Ruotsin laivalla kerran. "Meidän lapset osaa itse tehdä itselleen välipalaa" = ne on lähi-Siwalla ostamassa mikrohamppareita ja pitsoja harva se iltapäivä jnejne.

Ei siinä mitään, kukin tyylillään, mutta huvittaa se, miten se, että äiti ei viitsi eikä perhe harrasta onkin tosiaan yhtäkkiä joku hyve ja hieno asia...

Tämä nyt ohiksena.

Ap:lle kymmenvuotiaana en olisi vielä päästänyt lasta kaverin kanssa keskustaan. 12-vuotiaana jo pääsi, kun oppi reitin Tennispalatsiin. Lintsillä kävi eka kerran kaverin kanssa kahdestaan viime kesänä, 13-vuotiaana. Kuskattuna on kyllä ollut molemmissa niin, että minä olen siis hakenut ja vienyt jo 10-vuotiaanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi