Oman auton käyttö töissä on kyllä ihan vtusta
Autoni hajosi ja se piti viedä korjaamolle, enkä voinut mennä pariin päivään töihin. Enkä siten saanut tuloa niiltä päiviltä.
Kenen mielestä on oikeasti hyvä idea, että työntekijä käyttöö omaa autoa?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Miten se auton omistussuhde vaikuttaa rikkoontumiseen?
Sitten, että silloin on työnantajan vastuulla järjestää sijaisauto. Työntekijän ei sellaista kannata ottaa, koska kilometrikorvaukset on niin mitättömät
Olisit ottanut korjaamolta sijaisauton, jos auto on noin oleellinen työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se auton omistussuhde vaikuttaa rikkoontumiseen?
Sitten, että silloin on työnantajan vastuulla järjestää sijaisauto. Työntekijän ei sellaista kannata ottaa, koska kilometrikorvaukset on niin mitättömät
Minusta ne kilometrikorvaukset on ihan hyvät.
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Kilometrikorvauksien kannalta jos ajaa paljon niin oma auto parempi, jos ajaa vähemmän niin firman auto parempi. Toki jos puhe pelkästi työpaikalle ajamisesta, niin siitähän ei toki kilometrikorvauksia saa ja firmaa ei kiinnosta miten työntekijä töihin tulee.
Muistan kun tein varhaisjakelua omalla autolla. Palkka oli noin 50 yö. Ei mitään korvausta oman auton käytöstä. Mietin että bensat kun vähentää niin ei paljon jää käteen. Muutenkin niin pieni korvaus. Nyt onneksi ihan eri töissä ihan eri palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Kaikilla korjaamoilla ei ole sijaisautopalvelu. Ja jos on vaikka pienempi paikka, niin ei sitä korjaamoa voi edes valita sen mukaan onko sijaisauto mahdollista saada vai ei.
Loogisesti sen mielestä joka ottaa sellaisen työn vastaan jossa käytetään omaa autoa. Yleensä työsopimuksen allekirjoittaja ymmärtää mitä allekirjoittaa, ainakin näin olettaisin asian olevan. Sinun kohdallasi en ole kylläkään kovin varma ymmärryksesi tasosta.
Taidat olla ihminen joka ymmärtää kovin vähän ja senkin vähän minkä ymmärrät, ymmärrät, ymmärrät vähän väärin.
Oman auton käytöstä saa 52 senttiä per kilometri korvausta joka on melko hyvä korvaus ottaen huomioon, että sen saa verottomana tilille. Itse ajelen noin 1000 km kuukaudessa autollani jonka ostohinta 2 vuotta sitten oli 2300€. Minusta tuo kattaa aika hyvin pienet huolto/ korjauskulut. 11440€ kahden vuoden aikana on ihan tyydyttävä tulos,ottaen huomioon,että saan täyttä palkkaa myös ajon aikanakin.
Kyllä voi valita mihin korjaamolle viet auton. Ja sehän ei ole työnantajan ongelma jos et kykene aikuisena järjestää itsellesiä kyytiä työpaikalle, vaan sinun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun tein varhaisjakelua omalla autolla. Palkka oli noin 50 yö. Ei mitään korvausta oman auton käytöstä. Mietin että bensat kun vähentää niin ei paljon jää käteen. Muutenkin niin pieni korvaus. Nyt onneksi ihan eri töissä ihan eri palkalla.
Miksi teit fillarijakopiiriä autolla? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Kaikilla korjaamoilla ei ole sijaisautopalvelu. Ja jos on vaikka pienempi paikka, niin ei sitä korjaamoa voi edes valita sen mukaan onko sijaisauto mahdollista saada vai ei.
Seli seli 😂 kyllä ämmmä syitä löytää 🤣 miksi valita korjaamo josta ei sijaisautoa saa jos/ kun sellaisen tarvitsee.
Tilaatko myös hesburgerilta bigmac aterian? Siihen tuo sinun selityksesi vähän viittaisi 🤣 onko maailmassa tyhmempää otusta kuin NAINEN? Ei tätä millään muullakaan voi enää selittää..
Mitä tarkoittaa oman auton käyttö töissä? Normaaleja työmatkoja, työreissuja vai onko auto oleellinen itse työhön esim. tavarankuljettamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Kaikilla korjaamoilla ei ole sijaisautopalvelu. Ja jos on vaikka pienempi paikka, niin ei sitä korjaamoa voi edes valita sen mukaan onko sijaisauto mahdollista saada vai ei.
Seli seli 😂 kyllä ämmmä syitä löytää 🤣 miksi valita korjaamo josta ei sijaisautoa saa jos/ kun sellaisen tarvitsee.
Tilaatko myös hesburgerilta bigmac aterian? Siihen tuo sinun selityksesi vähän viittaisi 🤣 onko maailmassa tyhmempää otusta kuin NAINEN? Ei tätä millään muullakaan voi enää selittää..
Kun valtaosa kirjoittajista on anonyymejä Vierailijoita, niin mistä teet tulkintoja kunkin sukupuolesta? Ellei omalla alueella ole kuin yksi korjaamo tai millään korjaamolla ei ole sijaisautopalvelua, niin paha sitä on valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Kaikilla korjaamoilla ei ole sijaisautopalvelu. Ja jos on vaikka pienempi paikka, niin ei sitä korjaamoa voi edes valita sen mukaan onko sijaisauto mahdollista saada vai ei.
Seli seli 😂 kyllä ämmmä syitä löytää 🤣 miksi valita korjaamo josta ei sijaisautoa saa jos/ kun sellaisen tarvitsee.
Tilaatko myös hesburgerilta bigmac aterian? Siihen tuo sinun selityksesi vähän viittaisi 🤣 onko maailmassa tyhmempää otusta kuin NAINEN? Ei tätä millään muullakaan voi enää selittää..
No siis omassa vakiokorjaamossa on sijaisautoja, mutta siinä naapuri korjaamossa ei ole. Tiedän pienen paikkakunnan jossa on vain ketjuun kuulumattomia korjaamoja ja niissä ei ole sijaisautoja. Eli todellisuus on, että aina ei ole mahdollista valita paikkaa jossa sijaisauto.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Itse kyllä otan omasta tallista sijaisauton jos tarvitsen. Talvella muutenkin tilanteen mukaan, toisessa nastat ja toisessa kitkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä otan aina korjaamolta sijaisauton huollon ajaksi. Lumihiutale taas koittaa muilla maksattaa kulkupelinsä.
Itse kyllä otan omasta tallista sijaisauton jos tarvitsen. Talvella muutenkin tilanteen mukaan, toisessa nastat ja toisessa kitkat.
Montako autoa tarvitaan, jotta on varautunut riittävästi? Jos keli vaatii nastat, mutta niillä varustettu auto hajoaa, niin vaihdatko renkaat vai onko sulla vara-auto nastoilla? Jos vaihdat renkaat, niin varaatko joka aamu aikaa siihen? Tai jos autotalli palaa ja kaikki autot meni siinä. Osa täytyy säilyttää eri paikassa.
Miten se auton omistussuhde vaikuttaa rikkoontumiseen?