Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomat jalat valvottaa. Tulen hulluksi!

Vierailija
30.09.2013 |

Ja nyt se on levinnyt käsivarsiinkin. Tunnin olen nyt kärvistellyt näiden kanssa ja haluaisin vaan nukkua!! Järki lähtee:( kohtalotovereita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuttua on. Tosin nyt kun ilmat on viilenneet, on helpottanut. 

Mulla auttaa tyyny jalkojen välissä, viileä makkari, tukisukat päivisin. Jos oikeen pahana, kastelen jonkun rätin ja heitän jalkojen päälle.

Toivottavasti saat näistä apua :)

Vierailija
2/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Kokeilen varmasti. Nyt kaivoin esiin piikkimaton ja pistin jalkojen alle, tuntuu vähän helpottavan. Jospa tänä yönä saisi vielä vähän nukkua...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita magnesiumlisää! Mulla piinas sama vaiva raskausaikana ja tuntui etten kestä, mutta aloin ottaan joka päivä magnesiumia nii eipä ollu enää mitään :) heti jos yhtenä päivänä unohin ottaa nii koko yö oli ihan tuskaa.

Vierailija
4/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi myös magnesium-lisä!

Kun on "tilanne päällä", ota kaksi ämpäriä ja laita toiseen tulikuumaa vettä, toiseen jääkylmää. Pidä hetki jalkoja toisessa ämpärissä ja vaihda sitten toiseen. Vuorottele sen aikaa, kunnes olo helpottaa tai vedet haalenee. Tän jälkeen rasvaa jalat hyvin hieroen.

Vierailija
5/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti mg pillerit käyttöön! Auttavat!

Vierailija
6/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun magnesium ja kotikonstit eivät enää auta, on aika käydä lääkärissä. Lääkkeet auttavat parhaiten.

Vierailija
7/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium on hyva, ja muita kotikonsteja ovat sitrushedelmien valttaminen ennen nukkumaanmenoa, kavely tai muu urheilu paivan aikana auttaa myos.

Vierailija
8/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko levottomat jalat sitä kun nilkan seudulla tuntuu sellainen "kolottava" kipu jota voi yrittää helpottaa nostamalla alat ylös tai liikuttelemalla koipea?

Vaivannut mua lapsesta saakka enkä ole vieläkään keksinyt mitä toi on, joskus ala-asteikäisenä noita "kohtauksia" tuli usein.

Vierailija
9/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 06:31"]

Onko levottomat jalat sitä kun nilkan seudulla tuntuu sellainen "kolottava" kipu jota voi yrittää helpottaa nostamalla alat ylös tai liikuttelemalla koipea?

Vaivannut mua lapsesta saakka enkä ole vieläkään keksinyt mitä toi on, joskus ala-asteikäisenä noita "kohtauksia" tuli usein.

[/quote]

EI kyllä ole. Et ole lääkäriin sitten ajatellut hakeutua, kuulostaa enemmänkin reumalta.

Vierailija
10/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten levottomat jalat ilmenee ?

Vierailija
11/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa sellanen viilentävä voide. Jomo ice ja mitä niitä nyt on.

Vierailija
12/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juoda tarpeeksi vettä, niin ei tule levottomia jalkoja.

Vierailija
13/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 07:33"]

[/quote]

Levottomat jalat ei ole sama asia kuin suonenvedot

Vierailija
14/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa, jos pidän jalat lämpiminä päivällä. Illalla/yöksi saatan laittaa vähän kiristävät sukat. Äitini niksi pahimpiin levottomuuksiin: sukka (jota ei siis laiteta jalkaan) kiristetään nilkan ympärille. =) Auttaa, vaikken oikein tajua miksi.. 

Liikkuminen illalla - vähän jumppaa tms. on myös hyvä. 

Tsemppiä!

Vierailija
15/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 07:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 07:33"]

[/quote]

Levottomat jalat ei ole sama asia kuin suonenvedot

[/quote]

Mullakin auttaa juominen. Ja suonenvedot on tosiaan eri asia, niihin auttaa se yllä mainittu magnesium.

Vierailija
16/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hoitoon

Mikäli unta parantavat toimenpiteet eivät riitä ja levottomat jalat haittaavat vaikeasti unta, kannattaa hakeutua hoitoon. Lääkärin vastaanotolla tutkitaan alaraajojen verenkierto ja hermojen toiminta. Yksinkertaisia veritutkimuksia lukuun ottamatta ei yleensä tarvita muita selvityksiä. Vaivaa voidaan hoitaa keskushermostoon vaikuttavilla lääkkeillä, esimerkiksi levodopalla, pramipeksolilla, ropinirolilla tai kabergoliinilla. Jos todetaan pienentynyt veren rautapitoisuus, rautalääkkeiden käyttö saattaa auttaa. Akupunktuuria on kokeiltu levottomien jalkojen hoidossa, mutta tutkimusten mukaan tehosta ei ole luotettavaa näyttöä.

Ehkäisy

Levottomien jalkojen oireen ehkäisemiseksi ei ole keinoja, mutta oireiden pahenemista voidaan hallita huolehtimalla hyvästä unesta: siitä, että sänky on mukava ja nukkumisympäristö on rauhallinen ja sopivan viileä (ks. «Unettomuus»

Wikipedia

Vierailija
17/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat saattaa johtua dopamiinin puutteesta aivoissa. Sitä ei välttämättä saa helpotettua kuin lääkärin määräämillä lääkkeillä. Jos ap magnesiumit ja muut eivät auta, kannattaa käväistä lääkärissä. Minulla on ollut levottomat jalat jo vuosikaudet, ja ainoa apu vaivaan on Sifrol-niminen lääke.

Vierailija
18/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama ongelma täällä. Onneksi vaivaa vain jaksottain. Magneesiumi auttaa jonkin verran, mutta pahimpina öinä olen jopa lähtenyt 5 kilometrin juoksulenkille keskellä aamuyötä.

Vierailija
19/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kärsin helvetinmoisista levottomista jaloista ja jos ei oo muistanut ottaa lääkitystä niin sit menee koko yö sätkiessä ja kivuissa. apuna olen saanut sifrolia ja sen avulla saan nukuttua öisin hyvin joten sitä kannattaa lääkäriltä pyytää ja olen tosi tyytyväinen kun tää auttaa mut se on sit ikuinen lääkitys oikotietä ei ole

Vierailija
20/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittauta rauta-arvosi, myös varastorauta. Levottomien jalkojen taustalta löytyy lähes 100% matalat rauta-arvot ja raudanpuute. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi