Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten lähdöstä... ahdistaa

Vierailija
29.09.2013 |

Toivoisin lohdutusta ja neuvoja, no, neuvoja ennen kaikkea. Hiukset ovat parin viime vuoden aikana ohentuneet niin, että kalju on alkanut kiiltämään. Ulos lähden aina vasta hiusten asettelun jälkeen, tukka ponnarilla. Olen napsinut Priorin-kapseleita ja käyttänyt jotain Cutrin-litkua, jonka pitäisi "aktivoida" päänahkaa. (Aika epäilyksellä näihin tuotteisiin kyllä suhtaudun.) On hyvä ruokavalio ja elämäntavat jne...Onko hiustenlähtö syy mennä lääkäriin?

En ole naamaltani mikään kukkanen, pitääkö nyt hiustenkin lähteä :(

Ikää 38 v.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti oli siis 6:lle.

Vierailija
22/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap sulkea kaikki lääketieteelliset syyt pois tuossa hiustenlähtöasiassa. Pari onkin jo ehdottanut tutkituttamaan kilpirauhasarvot. Toinen sairaus, mikä voi aiheuttaa jatkuvaa hiustenlähtöä on keliakia. Mulla lähti 10 vuoden ajan jatkuvasti tukkaa mutta onneksi kasvoi samaa vauhtia takaisinkin. Pitkää tukkaa en voinut haaveilla kasvattavani tukan "vaihtuvuuden" vuoksi. Syyksi hiustenlähdölle osoittautui myöhemmin hoitamaton keliakiakia. Nyt pysyy tukka päässä keliakiaruokavaliolla paitsi silloin, jos saan vahingossa gluteenia jostain.

Ikävä vaiva tuo hiustenlähtö, tsemppiä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla on tuo sama ongelma. Ihan hirvittää, lähteekö tukka kokonaan ja joudun peruukkilinjalle. Olen terve nainen, syön monipuolisesti ja ulkoilen paljon, siis terveelliset elämäntavat. Kyllähän tämä ongelma hävettää ihan kauheasti. Äitini suku myös minulla on tummaa ja paksutukkaista.

Mutta, mutta...tämä voikin olla miestyyppistä kaljuuntumista, sillä isäni ja koko suku hänen puoleltaan ovat erittäin kaljuuntuvaa sorttia. Olen miettinyt hiusten siirtoakin. Olisiko täällä joku, joka olisi sillätavoin saanut hiukset päähänsä? Tai millä muulla tavalla tahansa? Hyvät neuvot olisivat tosi tarpeeseen - kiitos!

Vierailija
24/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti massiivisen hiustenlähdön niin yksinkertainen asia kuin silikonipitoiset pesuaineet. Vaihdoin xz-sarjaan (muitakin silikonittomia on, mutta tämä on halpa ja hyvä) ja hiustenlähtö pysähtyi tosi nopeasti. Olin sitä ennen käynyt lääkärissä ja ostanut apteekin hilseshampoota, aivan turhia molemmat. Uutta hiusta alkoi kasvaa vasta biotiinin syönnin jälkeen, joten kasvuvaiheen käynnistämiseen pelkkä silikonin käytön lopettaminen ei riittänyt. Halpa biotiini on strong hair & nail.

Toinen syy tosiaan voi olla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta tai kolmanneksi, ikään liittyvä hiustenlähtö. Kolmannes keski-ikäisistä naisista kärsii runsaasta hiustenlähdöstä.

Vierailija
25/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miestyyppinen kaljuuntuminen mahdollinen tai kovin yleinen myös naisilla? Isän puolella koko sakki kaljuuntunut jo kaksikymppisinä, mukaan lukien veljeni. Hip hei.

Ap

Vierailija
26/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön vitamiineja ja olen huomannut tukkani paksuuntuneen reilusti. Kasvaa pituutta myös hyvin. Otan C-, B-vitamiineja, omegaa, maitohappoja, sinkkiä ja E-vitamiinia. Olen kohta 50 v.

Vierailija
27/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä, että melko yleinen se on myös naisilla. Olen katsellut ympärilleni "sillä silmällä". Jostain syystä siitä ei kovin paljoa kerrota terveyslehtien hiuspalstoilla.

Vierailija
28/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:52"]

Onko miestyyppinen kaljuuntuminen mahdollinen tai kovin yleinen myös naisilla? Isän puolella koko sakki kaljuuntunut jo kaksikymppisinä, mukaan lukien veljeni. Hip hei.

Ap

[/quote]

Kaljuuntuminen periytyy kai äidin puoleiselta suvulta. Näin olen joskus lukenut.

Vitamiineista kannattaa kokeilla erityisesti D-vitamiinia ja rautaa. Ja testaa tuo silikoniherkkyys, koska se on aika yleinen. Jos sitä ei ole shampoossa, niin muotoilutuotteissa kyllä on.

Vierailija
29/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koneen ääressä märehtiessä tuli niin tuskaantunut olo, että alkoi närästää :-S

Pakko ottaa Rennie ja sitten petiin. Aamulla soitan ajan lääkäriin, aamen. Kiitos kaikista neuvoista! ap

Vierailija
30/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:46"]Olen miettinyt hiusten siirtoakin. Olisiko täällä joku, joka olisi sillätavoin saanut hiukset päähänsä?

[/quote]

Kävin vuosia sitten lääkärissä kysymässä tuota. Ei onnistu, jos hiukset harvenee tasaisesti, koska niitä siirrännäisiä ei kuitenkaan saada sinne väleihin. Pitäisi olla selkeästi hiuksettomia alueita, ei vain vähän sinne päin.

Nykyisin pidän peruukkia. Olihan se kova paikka 4-kymppiselle, mutta kun muuta ei voi, eikä halua ihmisten tuijottavan kadulla.

Vierailija
31/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan vertaistukea! Minulta on "aina" lähtenyt paljon hiuksia (inhottavaa kun kampaajatkin huomauttelee - ihan kuin en itse olisi huomannut!) ja en tiedä lähteekö nyt tavallista enemmän, mutta olen havahtunut asiaan.

Hiukseni ovat tyypillisen suomalaiset: suorat, liukkaat ja ohuet sekä maantienväriset. Muu ei haittaa, mutta pelottaa kuinka paljon se tästä vielä ohenee :( Ilmeisesti uutta tukkaa kuitenkin on aina tullut tilalle, koska kaljuja kohtia ei ole eikä päänahka varsinaisesti mistään kohtaa paista.

Hiukseni ovat nyt polkkamittaiset ja pidän niitä aina löysällä ponnarilla, koska muuten vaatteista ja joka paikasta löytyvät irtohiukset ahdistaa liikaa :(

Aamuisin tyynyllä on n. 10 hiusta, harjatessa irtoaa tukko, samoin pestessä. Mikä on normaalia?

Olen nelikymppinen terve nainen. Elintapani ja syömistottumukseni ovat kunnossa. Suvussa ei ole kaljuja naisia, miehiä kylläkin.

Ahdistaa!

Vierailija
32/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yhdistän tämänhetkisen hiustenlähtöni jollain tapaa hormonijuttuihin. E-pillereiden lopettamisen jälkeen kärsin melkein pari vuotta aknesta, ja kun iho rauhoittui, alkoi julmettu hiustenlähtö. Tätä karvakatoa on nyt kestänyt reilun vuoden, eikä loppua näy. Biotiinia napsin, mutta en oikein osaa sanoa, onko se auttanut.

33/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kohtalotoveri, nainen. Kaikkea on kokeiltu: Priorinia, Cutrin Bio+ Energen seerumia ja vitality energen shampoota ym. Kilpirauhasen vajaatoimintaan on ollut lääkitys 17 vuotta. Provexin tai mikä sen nimi nyt olikaan, käytin n. kuukauden. Mikään ei ole estänyt hiustenlähtöä ja ikääkin on jo 65 vuotta. Hormonilääkitystä en ole koskaan käyttänyt. Hiukset siis lähtevät. En käy juuri missään riennoissa ohuen tukkani takia, sillä en halua olla tuijotuksen kohde ja "katseenvangitsija". Jos aion jotenkin osallistua yhteiskunnallisiin rientoihin, pakko ostaa peruukki. Sitä ennen on pysyttävä kotona ja pidettävä talvella ulkosalla pipoa aina ja kesällä lippistä, että pääsee asioilla käymään.  Kaljuuntuminen varsinkin naisella on todellinen ehkäisytekijä osallistumiselle. -Tietääkö joku, mistä saisi hyviä peruukkeja? Hyvät neuvot ovat tarpeen.

Vierailija
34/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla myös alopecia. Se on autoimmuunisairaus johon ei valitettavasti ole selitystä, eikä siten myöskään hoitoa. Joskin alopeciassa yleensä hiukset lähtevät läiskittäin. Itse sairastan alopecia universalista, eli minulla ei ole yhtään hiusta tai karvaa koko kehossa. Eniten suretti ripsien ja kulmakarvojen lähtö :(

Vierailija
35/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4809 kirjoitti:

Täällä myös yksi kohtalotoveri, nainen. Kaikkea on kokeiltu: Priorinia, Cutrin Bio+ Energen seerumia ja vitality energen shampoota ym. Kilpirauhasen vajaatoimintaan on ollut lääkitys 17 vuotta. Provexin tai mikä sen nimi nyt olikaan, käytin n. kuukauden. Mikään ei ole estänyt hiustenlähtöä ja ikääkin on jo 65 vuotta. Hormonilääkitystä en ole koskaan käyttänyt. Hiukset siis lähtevät. En käy juuri missään riennoissa ohuen tukkani takia, sillä en halua olla tuijotuksen kohde ja "katseenvangitsija". Jos aion jotenkin osallistua yhteiskunnallisiin rientoihin, pakko ostaa peruukki. Sitä ennen on pysyttävä kotona ja pidettävä talvella ulkosalla pipoa aina ja kesällä lippistä, että pääsee asioilla käymään.  Kaljuuntuminen varsinkin naisella on todellinen ehkäisytekijä osallistumiselle. -Tietääkö joku, mistä saisi hyviä peruukkeja? Hyvät neuvot ovat tarpeen.

Ainaki Helsingissä on tosi monta hyvää peruukkiliikettä! Mm. Kuokkanen, Suomikallio, Dimora, Kinnunen Oy... Kannattaa käydä sovittelemassa. T. aloopetikko

Vierailija
36/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä saa mainostaa, niin Hiusextra Heinilä.

Vierailija
37/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti imettäessä tukka.

Vierailija
38/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuon esille oman tarinani...hiukseni alkoivat lähteä ensinmäisen lapsen syntymän jälkeen.aina ollessani raskaana,hiustenlähtö lakkasi.nyt minulla on 4 lasta ja aikaa on kulunut 20 vuotta ja hiukseni ovat todella ohuet.olen kokeillut vuosien aikana kymmeniä eri shampoita,koska päänahkani alkoi jossain vaiheessa oireilla..seborroinen exeema oli tulos.hiustuppi työnsi talia valtavasti.stressi sai sen aina pahenemaan..ja hiuksia lähti,mutta kuitenkin niitä kasvoi jonkin verran koko ajan koska en koskaan ole ollut kokonaan kalju. seborroiseen löysin itselleni hoidon system 4 tuote sarjan shampoista ja seerumista..poistivat talin ja rauhoittavat tilannetta.kilpirauhas kokeissa kävin monta vuotta,mutta aina rajoilla alakanttiin.ei lääkitystä. Meidän suvussa se on hyvin yleistä naisilla. Oireita kuitenkin oli kuivat hiukset ja hiustenlähtö,kamala kylmyyden tunne talvisin 5 asteen pakkasillakin.olin aivan ankka jäässä.en tuntenut nälkää ja seksuaalinen halukin oli mitä oli ja aamuisin olin todella väsynyt.kunnes alkuvuodesta lääkäri antoi kokeeksi lääkityksen ja kaksi viikkoa siitä huomasin oloni kohentuneen valtavasti ja tukassanikin pieniä muutoksia.lääkitystä haetaan nyt kohdalleen.siinä on suurin syy hiusten lähtöön.lopetin myös maidon käytön kokonaan alkuvuodesta,koska luin maitojuurista netistä.siis aloitin ihan koe mielessä.ostin kalkkitabletteja ja tietenkin muusta ravinnosta otan sitä kalkkia.maidon korvasin riisimaidolla.jossain vaiheessa huomasin että hiustupet alkoi olla kiteytyneessä talissa.hiuksen päässä oli valkoinen möhkäle joka lähti irti vetämällä.otin uudestaan system4 tuotteet takaisin koska esim seerumi liuottaa kiteytyneen talin irti.nyt on taas päänahka puhdas.2 viikkoa sitten jätin viljat pois eli aloin käyttämään gluteenittomia jauhoja. Hirssin sanotaan muuten olevan hyväksi tukalle..sitähän esim priorin kapselit sisältää. Minulla on 3 peruukkia ja tykkään leikkiä niillä. Mutta tällähetkellä voin sanoa että hiustenlähtö on vähentynyt minimiin ja uuttakin näyttää pukkaavan. Tiedä sitten mikä on auttanut..en usko että nuoruuden pitkää lettiä koskaan saan 40 vuotiaana enään.mutta onhan minulla pitkä tumma peruukki.peruukkiasioissa sanoisin että kannattaa silloin satsata laatuun ei halpakopioihin.

Ei kahdessa viikossa näe muutoksia hiusten kasvussa, toki hoitoaineilla voivat näyttää erilaisilta.

Vierailija
39/40 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti hiukset ja etenkin ohimoilta ja hiusrajasta kuulsi läpi. Lisäksi kynnet eivät kasvaneet, hyvä jos kuukausittain tarvitsi leikata. Syynä raudanpuute, joka ei näkynyt hemoglobiinissa vaan ainoastaan rautavarastossa (arvon tulee olla yli 50). 

Vierailija
40/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hairmella voi peittää hiustenlähtöalueita

http://www.uudethiukset.com/