Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän outo käytös - selitys?

Vierailija
29.09.2013 |

Siis uudesta ystävästä kyse. Noin vuosi sitten työn kautta ruvettiin juttelemaan ja ollaan tavattukin 3-4 kertaa. VAIN. On erittäin mukava, ihana huumori, jutellaan kaikista jne. Olen ehdottanut juttuja varmasti 15-20 kertaa, kaikenlaista - jos mentäisi ulos syömään, vietettäisi iltaa jonkun luona, minigolfia, pizzalle lasten kanssa, risteily ym ym ym jne jne jne. Ei IKINÄ sovi. Hän ei valvoo ikinä myöhään, ei ikinä JAKSA sitä tai tätä, aina VÄSYNYT. On vain yksi lapsi. Lopuksi heitän ehkä jonkun tyhmän viestin ja sit ollaan vähän eri mieltä asioista mutta muutaman päivän päästä taas synkkaa. Olen 3-4 kertaa kysynyt (ja sanonut) että hänen täytyy sanoa jos ei halua olla tekemisissä kanssani niin sitten en enää ehdota asioita - sitten hän kyllä vakuuttaa että ei ole näin ja hän kyllä sanoisi jos niin olisi. Täh??? No miten olet ystävä jonkun kanssa joka ei ikinä halua tavata tai tehdä mitään mutta silti kyllä haluaa tavata "joskus". Rasittavaa.....en jaksaisi enää tätä....ollaan kuitenkin 40v molemmat. Mitäköhän tämän takana voisi olla. Olen ymmärtänyt ettei hän paljon muidenkaan ystävien kanssa ole mutta silti joskus kertoo että kävi sen ja sen luona....

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on introvertimpiä ja toiset ekstrovertimpiä, koittakaa ymmärtää se. Ap:n kaveri on varmaan vain itrovertimpi ja tarvii omaa aikaa ladatakseen akkunsa. Ap on selvä ekstrovertti, joka ei selviä ilman muita ihmisiä ja sosialisoituminen antaa hänelle energiaa

Vierailija
2/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä on myös eroa sen suhteen, kuinka hyvin tulevat juttuun muiden kanssa. Pääasiassa siis siltä kannalta, että osa ihmisistä on supersosiaalisia ja mukautuvia, jotka tulevat toimeen lähes kaikkien kanssa. Tuollaiset ihmiset voivatkin ehkä hukkua vähän vaikeampien ihmisten alle, jotka kokevat tulevansa kyseisten supersosiaalisten kanssa hirmu hyvin juttuun. Toiseen suuntaan toimeentuleminen on kuitenkin vain sitä samaa kuin kaikkien muidenkin kanssa, eikä kukaan jaksa olla ystävä koko maailman kanssa. Toisaalta supersosiaalinen voikin olla introvertti, eikä halua kovin suurta sosiaalista elämää.

Ihmiset yleensäkin ovat hyvin huonoja sanomaan negatiivisia asioita ääneen. Kaikista pahinta on varmasti tuollaiset "selkä seinää vasten" kohtaamiset, joissa tingataan äärimmäistä syytä jollekin ja yleensä se tinkaava osapuoli loukkaantuu verisesti kuultuaan totuuden. Näin kävi esimerkiksi minulle juuri tänään, kun pakotettuna sanoin mielipiteeni, että tuttavassani oli myös vikaa erään massiivisen riitatilanteen syntymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota yhteyttä enään vaan katso ottaako hän..

Vierailija
4/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan haluaa kuitenkin pitää työn ja kaverit erillään ja sä kuulut työporukkaan.

Vierailija
5/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:lle - no miksi ei sitten SANOO niin kun olen monta kertaa kysynyt? sitä en tajua. Itse mietin onkohan hän masentunut koska ei noin VÄSYNYT voi aina olla.

Vierailija
6/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ystäväsi ei vain ole sillä tavalla sosiaalinen ihminen, että jaksaisi jatkuvasti kyläillä ja harrastaa?

Minäkin olen luonnoltani introvertti ja kun työssäni olen päivät pitkät erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, niin vapaalla haluan usein olla vain rauhassa. Sielu vaatii sitä hiljaisuutta ja omaa rauhaa työhälinän vastapainoksi. Minulla on muutamia ystäviä ja niistäkin osa sellaisia, että näemme ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Ei se minusta ole mitenkään ihmeellistä. Taukojen jälkeen jokatapauksessa juttuu jatkuu siitä mihin se viimeksi jäi. Mutta ainakin minua ahdistaisi, jos joku koko ajan pommittaisi viesteillä ja pyytäisi sinne ja tänne ja tuonne ja tinkaisi miksi en lähde. Tulisi tavallaan huono omatunto kun en jaksa lähteä.. Anna sille ystävällesi tilaa ja odota vaikka sitä, että ottaa itse seur. kerran yhteyttä.

Vierailija
7/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei halua tavata sen enempää, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoraan sinulle, siksi keksii tekosyitä.

Anna asian olla, tuo ripustautumisesi kuulostaa jo hiukan oudolta, samoin "kerro vain jos et halua tavata"..  Mielestäni kaverisi käytös nyt kertoo aika suoraan, ettei hänellä ole haluja tavata useammin.

Vierailija
8/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOISIKO mitenkään olla niin että työkaverisi TAHTOISI olla vain TYÖkaveri kanssasi? Selkeästi painotetun viestisi perusteella tulee mielikuva että saatat olla aika intensiivinen ja vaativakin persoona. Joillekin se voi olla liian hankalaa ystävyyteen asti kun oma elämä ja perhe kuitenkin on hoidettava ensimmäisenä.

Relaa vähän, anna aloitemahdollisuus toiselle äläkä arvostele hänen valintojaan (vaikka on vain yksi lapsi jne). Ja anna itsellesikin tilaisuus miettiä onko ystävyydellä tulevaisuutta.

Vierailija
9/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aikana olet ehdottanut 15 - 20 kertaa tapaamista? Eikö sinulla ole muita ystäviä? Itse tykkään työkavereistani ja on ihan kiva tavata heitä työajan ulkopuolellakin - pari kertaa vuodessa. En kyllä jaksaisi joka kuukausi hengailla samojen ihmisten kanssa myös vapaa -aikana. Muutenkin vietän heidän kanssaan enemmän aikaa kuin mieheni kanssa. 

Ja kyllä, minä olen typäivän tai työviikon jälkeen niin väsynyt AINA, että en jaksa lähteä mihinkään, ja minulla ei ole edes sitä yhtä lasta. Katsos kun, joillain ihmisillä voi olla muutakin menoa ja tekemistä kuin pelkkä työ (tai työ + lapsi). Enkä kauheasti ole tekemisissä muidenkaan ystävieni kanssa, muutama kerta vuodessa riittää, viihdyn ihan hyvin yksikseni. Eikä kyse suinkaan ole siitä, että en halua tavata jotain ystävääni, en vain halua tavata yhtään ketään. Ja jos joku koko ajan pommittaisi ja kyselisi, että miksi ei voida tavata, niin kyllä ahdistaisi. 

Vierailija
10/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun käytöksesi on omituista, ei ystäväsi.

Vierailija
11/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okej, jätän sit asian siihen. En itse vain voi käsittää miksi ei voida sitten KERTOA miltä tuntuu ja SANOA suoraan jos ei halua keksiä asioita yhdessä kun vielä olen siitä KYSYNYT. Miksi sitten sanoo että haluaa kyllä mutta just nyt ei sovi???? Jos itse olisin hänen tilanteessa ja "Anna" kysyisi minulta niin tottahan toki sanoisin sitten että vaikka "ehkä parempi että ollaan vain töissä tekemisissä", tai "tuntuu että on niin erilaisia huveja niin ehkä parempi niin". Kai nyt aikuinen voi vastata suoraan kun tulee suora kysymys. Mielestäni SE on outoa. Silti voi sanoa "voitaisi lähteä Tallinnaan joskus"...??? niin - ehkä sitten pitäisi JOSKUS suunnitella sitä kans...tai???Miksi sellaisia kommentteja jos ei todellakaan HALUAISI tavata?

Vierailija
12/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se JOSKUS on vaan smalltalkia, ei se mihinkään ole lähdössä. Rauhotu.

Vierailija
13/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:19"]

Okej, jätän sit asian siihen. En itse vain voi käsittää miksi ei voida sitten KERTOA miltä tuntuu ja SANOA suoraan jos ei halua keksiä asioita yhdessä kun vielä olen siitä KYSYNYT. Miksi sitten sanoo että haluaa kyllä mutta just nyt ei sovi???? Jos itse olisin hänen tilanteessa ja "Anna" kysyisi minulta niin tottahan toki sanoisin sitten että vaikka "ehkä parempi että ollaan vain töissä tekemisissä", tai "tuntuu että on niin erilaisia huveja niin ehkä parempi niin". Kai nyt aikuinen voi vastata suoraan kun tulee suora kysymys. Mielestäni SE on outoa. Silti voi sanoa "voitaisi lähteä Tallinnaan joskus"...??? niin - ehkä sitten pitäisi JOSKUS suunnitella sitä kans...tai???Miksi sellaisia kommentteja jos ei todellakaan HALUAISI tavata?

[/quote]

Ei varmaan uskalla sanoa suoraan sen takia koskaan pelkää milloin alat stalkkaamaan häntä, tulet moottorisahalla ovesta läpi, otat hänet vangiksi ja suljet kellariisi jotta voitte olla aina yhdessä.

Vierailija
14/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, se ajattelee olla hienotunteinen koska työskentelette yhdessä. Vaivaantuminenhan siitä tulisi kun olet ensin pommittanut ja sitten sanookin suoraan. Hiljaista ja ahdistavaa töissä, ei kiva. 

Vierailija
15/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ kuulostat kyllä HIEMAN hysteeriseltä. JUOKSISIN MINÄKIN.

Vierailija
16/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

jestas että olet päällekäyvä.

Ihan tiedoksesi: yleensä aikuiset käyttävät paljon rivien välistä viestintää ja toisen ihmisen käytös kertoo paljon. Jos ystäväsi toistuvasti kieltäytyy tapaamisista niin kyllähän siitä pitäisi jo yksinkertaisemmankin ihmisen ymmärtää, ettei toinen halua tavata.

Asian suoraan kertominen on vaikeaa, varsinkin jos sen jälkeen pitää olla tekemisissä työkuvioiden kanssa. Se torjuttu loukkaantuu, vaikka kuinka väittää ettei haittaa.

Ja kuka aikuinen tivaa toiselta "voit sanoa jos et halua tavata, sano vain suoraan" - kuulostaa todella maaniselta.

Jos minua toistuvasti lähestyisi joku työn kautta tuttu vastaavilla ehdotuksilla niin kieltäyisin juuri työkaverisi lailla "en jaksa/ehdi/voi" "joku toinen kerta" ja toivoisin, että se toinen ihan oikeasti tajuaisi, että toistuva kieltäyminen tarkoittaa, ettei sitä toista kiinnosta tavata.

Yrittäisin viimeiseen asti välttää suoraan sanomista "en halua tavata sinua", koska tiedän, että se vaikuttaa asioihin ja varmasti hankaloittaisi tulevaa työntekoa, varsinkin jos se toinen on noin päällekäyvä mitä ap kertoo olevansa.

Ap, se toinen ihminen yrittää hienotunteisesti viestittää, ettei kiinnosta. Koita nyt hyvä ihminen tajuta se.

Vierailija
17/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen 20v eikä minulla ole yhtään lasta, mutta silti en useinkaan "jaksa" tavata ystäviäni. Pidän heistä ja heidän seuransa on mukavaa aina, kun saan aikaiseksi lähteä heitä tapaamaan. Mutta mieluummin käytän vapaa-aikaani kotona omassa rauhassa nautiskellessa tai vaikka kaappaan koiran kainaloon ja lähden mökille. Teoriassa on aina mukavaa suunnitella jotain, mutta mukavuudenhalu tuppaa usein viemään voiton. Enkä ole mitenkään erityisen introvertti persoona, päinvastoin, olen monessa mukana opintojeni puolesta, ehkäpä sitten sille vastapainona näin.

Vierailija
18/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:27"]

[/quote]

Ei varmaan uskalla sanoa suoraan sen takia koskaan pelkää milloin alat stalkkaamaan häntä, tulet moottorisahalla ovesta läpi, otat hänet vangiksi ja suljet kellariisi jotta voitte olla aina yhdessä.

[/quote]

haha, just joo....

Vierailija
19/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, sä vaikutat tosi painostavalta tyypiltä. Varmaan kaverisi ei edes uskalla sanoa sulle suoraan mitään, kun vielä joudutte muutenkin näkemään. Ties minkä riesan kaveris susta sais, jos erehtyis sanomaan ettei jaksa vaan sun seuraasi. 

Vierailija
20/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:03"]

Vuoden aikana olet ehdottanut 15 - 20 kertaa tapaamista? Eikö sinulla ole muita ystäviä? Itse tykkään työkavereistani ja on ihan kiva tavata heitä työajan ulkopuolellakin - pari kertaa vuodessa. En kyllä jaksaisi joka kuukausi hengailla samojen ihmisten kanssa myös vapaa -aikana. Muutenkin vietän heidän kanssaan enemmän aikaa kuin mieheni kanssa. 

[/quote]

Ohis, mutta onko 15-20 kertaa vuodessa tosiaan niin valtavan usein tavata jotain tiettyä kaveria, saatikka sitten ehdottaa tapaamista? :o (eli yksikään tapaamisehdotus ei toteudu, joten ehdotetaan toista joku toinen kerta, jne.)

Mutta joo, itse kyllä 10:n torpatun ehdotuksen jälkeen antaisin viimeistään olla.