Miksi unessa ei pysty käyttämään puhelinta
Kommentit (31)
Mun piti yks yö päästä New Yorkissa yömyöhään kaverin luo ja yritin soittaa taksia (!!?)
Ei onnistunut, numero oli väärä eivätkä nakkisormet saaneet näppäiltyä kosketusnäyttöä. Herättyäni tästä ahdistavaksi lopulta menneestä unesta, mietin itsekseni uuber, uuber. Unessa en käytä sovelluksia, sehän olisi liian helppoa
Tällaista sattuu unissa aina välillä kun arki on vähän liian kiireistä, on muutama puolituttu kaupunki joissa eksyn tai joudun pulaan
Mä yritän usein unessa soittaa 112, mutta ei ikinä onnistu vaan aina tulee väärät numerot. Samoin tekstiviestien kirjoittaminen on lähes mahdotonta kun ei tule oikeita kirjaimia.
Minäkään en onnistu soittamaan unessa. Puhelimen näytölle tulee kartta tai joku peli josta en pääse pois enkä löydä numeroita mistään. On kyllä ahdistavaa!
Et ole ostanut unioperaattorilta liittymää. Elisat ja Teliat ym ei siellä toimi.
Unessa kaikki puhelinnumerot alkaa 555.
Vierailija kirjoitti:
Koska unten maailmassa ei ole sähkömagnetismia.
Että sähkölaitteet ei toimi? Eikä radiot?
No mä en ole nähnyt koskaan unia, että yrittäisin soittaa/tekstata/käyttää selainta. Varmaan ikäpolvikysymys. Mutta autolla ajaminen ei onnistu unessa oikein mitenkään. Eikä juokseminen, mihinkään ei pääse, ja on jotenkin ihan hapoilla. Joskus olen menossa lentokentälle, ja on jo kiire lennolle. Unessa on aina uskomaton määrä esteitä, joiden ohi ei meinaa päästä sitten millään! Esim. passi/liput/matkalaukku/puoliso hukassa, et saa taksia/bussia kentälle, et löydä lähtöportille jne jne. Unessa kaikki on jotenkin todella vaikeaa.
Ehkä tekstiviesti olisi alkuun helpompi, koska unet tyypillisesti kuvallista ilmaisua ja äänellisyys taitaa olla vähän eri paikassa unimaailmassa jotta se pitäisi oppia ensin kytkemään päälle, kuorolaulannalla voi harjoitella.
Kerran onnistuin käyttämään kännykän taskulamppua unessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska unten maailmassa ei ole sähkömagnetismia.
Että sähkölaitteet ei toimi? Eikä radiot?
Ei. Radio on mykka, valot ei syty ja telkkarissa pelkkää lumisadetta.
Eipä. Tapan itseni usein unessa, kun sillä tavalla onnistun heräämään.