Millainen on vanhoillislesta työkaverina ja työntekijänä?
Kommentit (26)
ei koskaan puhu uskostaan, mutta ei osallistu porukkalottoon eikä sellaiseen. hyvä työkaveri, mutta tulee välillä mieleen että hän ajattelee että helevettiin tuo menee.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 20:24"]
Mulla oli yläasteella äidinkielenopettajana vl. Ei siitä oikeastaan huomannut että oli vl. Ihmettelin vaan, että voiko vl. lukea monipuolisesti erilaista kirjallisuutta, myös sellaista, jossa käsitellään vanhoillislestadiolaisille kiellettyjä aiheita?
[/quote]
Lestadiolainen äikän ope ei saa näyttää oppilaille elokuvia (elokuvat = synti) eikä viedä luokkaa teatteriin seuraamaan Seitsemää veljestä tms. (teatteri, konsertit ja ooppera = syntiä).
Tässä on lista vanhoillislestadiolaisten "kielletyistä" eli synneistä:
http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit
[/quote] Kaikki mikä on netissä, on totta!
Kohdelkaa vain niin kuin kaikkia muitakin. Kutsukaa kaikkeen, mihin muitakin kutsutte. Voihan niistä kieltäytyä. Voi olla aika loukkaavaa, jos ei kutsuta mukaan johonkin mihin kaikki muut kutsutaan, vaikka olisikin kiinnostunut osallistumaan.
mun vieressä istuu lestamies ( ei samalla osastolla töissä, mutta istumapaikka vieressä)
ei moikkaa minua, ei puhu minulle. ei katso päälle
Mulla oli vl työkaverina, oli aika ylimielinen koska hän päätteli mun ulkonäöstä ilmeisesti kaikenlaista vaikkei hän mulle puhunutkaan, mutta hittolainen kun työtila oli n 3x3m ja hän haisi niin pistävälle hielle kokoajan ja aina, se oli ihan hirveää. Lopetin, en kestänyt enää...
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 20:24"]
Mulla oli yläasteella äidinkielenopettajana vl. Ei siitä oikeastaan huomannut että oli vl. Ihmettelin vaan, että voiko vl. lukea monipuolisesti erilaista kirjallisuutta, myös sellaista, jossa käsitellään vanhoillislestadiolaisille kiellettyjä aiheita?
[/quote]
Lestadiolainen äikän ope ei saa näyttää oppilaille elokuvia (elokuvat = synti) eikä viedä luokkaa teatteriin seuraamaan Seitsemää veljestä tms. (teatteri, konsertit ja ooppera = syntiä).
Tässä on lista vanhoillislestadiolaisten "kielletyistä" eli synneistä:
http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit
[/quote]
On tosi erikoinen uskonto. Ihmetyttää että kuinka ev.lut. kirkossa voi olal virassa vanhoillislestadiolainen pappina kun hän ajattelee ja opettaa niin eritavalla kuin kirkko.
Vanhoillislestadiolaisia pappeja on pitkästi toistasataa kirkon töissä.
[/quote]
Se onkin outo tilanne, ett mitne tämä on mahdollista. Sillä vl pappi ei itse usko omaan työhönsä eikä kirkkoon...
Lestadiolaiset papit kirkossa: asemia, valtaa ja pelkkää feikkiä?