TODELLA epäsäännöllinen kierto
Olen pitänyt kirjaa kuukautiskiertojeni pituudesta 12 kierron ajan, että saisin käsityksen siitä, minkä pituinen kierto minulla on. No nyt on sitten tullut ilmi, että todella epäsäännöllinen. Kierron pituus saattaa vaihdella 19 päivää, joka ei mun mielestä ole normaali vaihteluväli enää. Kuukautisten ennustaminen tolla vaihtelulla on mahdotonta, koska kierto on joillain kerroilla jopa vain 18 päivää ja joillain kerroilla, kuten nyt, mennään jo kierron 37 päivässä, eikä kuukautisia vielä kuulu, mutta raskaudesta ei ole kyse, koska tein eilen testin, joka näytti ihan selkeää negaa. Viimeksi kun olin raskaana, positiivinen näkyi jo kp 21, joten kyllä sen jo kp 37 pitäisi näkyä edes himmeänä.
Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Vaihteleeko kellään muulla kierron pituudet näin kamalasti ja mistä se voisi johtua? Voiko olla merkki esim. jostain sairaudesta tai ongelmista hedelmällisyydessä?
Olen 23v ja olen ollut kahdesti raskaana, joista ensimmäisen sain ja toinen meni kesken ja keskenmenon jälkeen kierrot muuttuivat epäsäännölliseksi. Olisiko keskenmeno voinut jotenkin sekoittaa kierrot?