Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset jotka kelpaisivat töihin vetelehtivät kotiäiteinä?

Vierailija
29.09.2013 |

Mulle kotiäitiys on ainoita "ura"vaihtoehtoja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vaihtoehdot ovat työtön ja syrjäytynyt.

Vierailija
2/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kuitenkin osaavat arvottaa elämänsä sen mukaan että pienten lasten omatoiminen kasvatustyö menee uran edelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 06:22"]

Mulle kotiäitiys on ainoita "ura"vaihtoehtoja.

[/quote]

Miksi sinä et kehitä itseäsi ollessasi kotona, niin voisit joskus päästäkin töihin? 

Vierailija
4/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työssäkäynti aina tarkoita sitä, että tekisi jotain uraa. Minä ainakin käyn töissä koska tykkään haastavasta asiantuntijatyöstäni olematta mikään uratykki. Eikä toki hyvä palkkakaan ole haitaksi. 

Vierailija
5/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi provosoitua, mutta en tunne yhtään kotiäitiä, joka vetelehtii. Sen sijaan nämä lapsensa alle kaksivuotiaana hoitoon pistäneet v......a. Töissä ne eivät puhu muusta kuin väsymyksestään, kuinka rankkaa on, vaativat itselleen kuviteltuja oikeuksia lomien ja muiden järjestelyjen suhteen ja ei-perheellisten pitäisi heidän mielestään aina joustaa (lomien ja työaikajärjestelyjen suhteen).

Lisäksi työnantajalle tulee valtavat kulut, kun ollaan jatkuvasti poissa lasten sairauksien takia. 

Olisivat olleet kotona vuoden tai kaksi pidempään, niin noiltakin ongelmilta säästyttäisiin. Yhteiskunnalle tulisi edullisemmaksi, saisihan joku työtön  töitä hoitovapaiden ajaksi ja päivähoitokustannukset alenesivat.

Vierailija
6/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut onnekas. Minulla on akateeminen koulutus ja olen ollut kotiäitinä kuusi vuotta. Kotiäitiyden jälkeen olen ollut koulutustani vastaavassa työssä. Helpompaa minulla on ollut töissä ollessa, koska pienten lasten univaikeudet yms. ovat jo jääneet taakse ja hyvä päivähoito on löytynyt. Jos joku onnistuu vetelehtimään kotiäitinä, hänen kotiäitiytensä on hyvin erilaista kuin minun tai muiden tuntemieni kotiäitien vetelehtiminen. 

Vierailija
7/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin hoitovapaalla ollessani kaikenlaisia kursseja, yhden alani kurssin amk:ssa iltaisin sekä kielikursseja opistossa. Kun lapseni sairastui vakavasti, tein osa-aikatyötä kotoa käsin toiminimellä, helpotti elämää kun oli vähän jotain muutakin ajateltavaa. 

Vierailija
8/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen voisi asettaa myös toisinpäin, miksi työssäkäyvät äidit kenties matalapalkka-aloilla vaikkapa toisten lapsia hoitamassa..miksi teistä on tärkeämpää istua vaikkapa kaupan kassalla kuin hoitaa omia lapsianne, eivätkö he ole juuri ne tärkeimmät? Nähtävästi samat uhmiset vastustavat kotihoidon tukea..

Töitä löytyy aina mutta niitä menetettyjä hetkiä lapsen lapsuudesta ei saa!

Itsestään selvyys oli minulle valinta kotiäitinä, päivääkään en vaihtaisi ja lapsilla ollut turvallinen kiireetön lapsuus, jatkuu edelleen koululaisina, ei tarvitse tulla tyhjään kotiin! Olemme onnellisia koko perhe. Omaan hyvän ammatin mutta lapset menevät kaiken edelle, tottakai!

Vierailija
9/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raahaisin lapsia hoitoon kun mies tienaa reilu 10 000 kuussa? Vietän mielummin päivät lasten kanssa ja osallistun hyväntekeväisyystoimintaan.

Vierailija
10/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 10:46"]

Miksi raahaisin lapsia hoitoon kun mies tienaa reilu 10 000 kuussa? Vietän mielummin päivät lasten kanssa ja osallistun hyväntekeväisyystoimintaan.

[/quote]

Siksi, koska olet av:n mukaan alistetussa asemassa ja miehen rahoilla loisiva ;)

Vierailija
11/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen ainakin yhden vetelehtijän. Kymmenen vuotta ollut nyt sujuvasti pois työelämästä, vakipaikka odottaa, kun rouva lykkää lisää lapsia. Kotiäitiys on valintana ihan ok, jos se perheelle sopii ja taloudelliset mahdollisuudet on jne. Mutta tuossa mainitsemassani tapauksessa voisin kuvitella, ettei kyseistä henkilöä kamalasti nappaa töihin paluu kymmenen vuoden jälkeen, kun lähes kaikki työkaverit on jo ehtineet vaihtua, ja työtavat muuttua. 

Vierailija
12/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 10:53"]

Minä tunnen ainakin yhden vetelehtijän. Kymmenen vuotta ollut nyt sujuvasti pois työelämästä, vakipaikka odottaa, kun rouva lykkää lisää lapsia. Kotiäitiys on valintana ihan ok, jos se perheelle sopii ja taloudelliset mahdollisuudet on jne. Mutta tuossa mainitsemassani tapauksessa voisin kuvitella, ettei kyseistä henkilöä kamalasti nappaa töihin paluu kymmenen vuoden jälkeen, kun lähes kaikki työkaverit on jo ehtineet vaihtua, ja työtavat muuttua. 

[/quote]

Reps:) "en mene töihin koska työkaverit ovat vaihtuneet ja jopa työtavatkin".  Kaikkihan käyvätkin töissä vaihtumattomien työkavereiden takia.

Vierailija
13/13 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle, oletko ajatellut sitten tulevaa eläkettäsi? Älä odota, että me muut maksamme sinulle työeläkettä siitä, että roikut kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi