Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä syödään joka arkipäivä eineksiä

Vierailija
31.08.2020 |

Vain viikonloppuisin tehdään itse ruokaa. Mitä
ajattelet?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat suosikkieineksesi ap? Annas poikamiehelle vähän vinkkejä helppoihin, mutta terveellisiin einesvaihtoehtoihin. Noilla mitoilla uskon sinua.

Mantelikala & perunamuusi

Kalapaistos

Kirjolohikiusaus

Mikrovalmis spelttipuuro mehukeiton kera

Pussipastat ja valmispestot

Kasvispakastepizza

Tomaattimascarponekeitto

Sipulirenkaat

Katkarapuceasarsalaatti

Hunajamarinoidut kanansiivet

Tomaattikeitto ja minimozzarellat

Kasvisgratiinit

Tabascoa ja valkosipulimurskaa purkista käytän potkua tuomaan lähes kaikkeen mitä itse syön.

Vierailija
22/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin laiskoja? Eihän ruoanlaitossa mene kuin joku 30min ja sitten on iso kasa ruokaa monelle arkipäivälle.

6 Henkeä ja kiire.

Juuri tuollaista elämää en ikinä halua perheelleni. On niin kiire ettei ehditä edes ruokaa tehdä saati viettää aikaa yhdessä.. hirveää. Kaikki ovat stressaantuneita ja vihaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanperunoita, pakastekebabia, kalapuikkoja, valmis salaatteja ja joitain kokkikartanon, saarioisten tai aterian ruokia syödään useita kertoja kuukaudessa. Lapset lähinnä, kun ostan heille silloin, kun on iltavuoroja töissä.

Kalliita nuo valmis ateriat on, mutta siksipä käyn töissä. Toisaalta ranskalaiset ja hiillosmakkara on edullista.

Vierailija
24/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydät sellaisia einesruokia joita pystyy syömään yökkimättä?Itse en ole löytänyt kuin pari valmisruokaa joita pystyn syömään.

Oletan siis että tarkoitat ei eineksillä valmisruokia kuten mikroateriat, pakastepitsa tms.?

Vai onko eines esim. tomaattimurska, pakastevihannekset ym joita käytät ruuanlaittoa helpottamaan?

Yökit ruoalle? Kyllä olet nirso. Ja lapsellinen.

Vierailija
25/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ohis, mutta oon huomannut että monella einesten käyttäjällä on joku pelko tai ällötys ruoan säilyttämiseen. Että kaikki pitäisi syödä heti, joten ruokaa ei voi kokata ylimääräistä, kun sitä ei sitten voi sieltä jääkaapista enää lämmitellä. Yksi tuttu inhoaa jostain syystä säilytysrasioita ja pelkää että kaikki menee heti pilalle niissä.

Vierailija
26/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustikset ja vöner myös maistuvat.

Ap

Vierailija
27/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että teillä ei taida olla rahasta puutetta.

Vierailija
28/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valmisruokia ovat valmiit 550-570 gramman pussikeitot. Sinne voi lihana lisätä vaikka valmiita lihaleikkeileitä joukkoon. Saa helposti hyvän makuisen ruuan ja ihan kevyt vaihtotehto. Keiton joukkoon voi saksia esim. parsaa tms. joukkoon.

Vierailija
29/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajua. Mulla meni oikeesti eilen alle 20 minuuttia kun tein ison keiton. Kasvikset silpuksi, sipulin kuullotus, vettä ja mausteet ja soppa kiehumaan. Lopuksi sekaan pelmenit ja avot, iso ruoka koko porukalle. Samalla katselin Netflixiä.

Vierailija
30/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan tajua. Mulla meni oikeesti eilen alle 20 minuuttia kun tein ison keiton. Kasvikset silpuksi, sipulin kuullotus, vettä ja mausteet ja soppa kiehumaan. Lopuksi sekaan pelmenit ja avot, iso ruoka koko porukalle. Samalla katselin Netflixiä.

Totta, tuollaista mekin tehdään viikonloppuisin.

Ap

Vierailija
31/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että teillä ei taida olla rahasta puutetta.

Ei tässä rahassa kylvetä, mutta en ole huomannut että einesten runsas käyttö veisi vararikkoon.

Vierailija
32/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miksi ei tekisi sitten kerralla enemmän, että riittäisi viikollekin? Jos ei muuten nappaa, niin säästäisitte ainakin ihan mielettömästi rahaa.

Vierailija
33/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineskaveri sai lapsen ja alkoi elämänsä ekaa kertaa kokkaamaan kotona. On nyt puoli vuotta päivitellyt kuinka paljon rahaa säästyy. Ei ollut koskaan tajunnut kuinka kalliiksi valmisruokien syöminen tulikaan. Koko talousajattelu meni uusiksi ja aikoo nyt katsella isompaa asuntoa, kun tajusi, miten paljon enemmän rahaa jää käyttöön kuukausittain.

Vierailija
34/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö Huonoäidin safkaa.

Vierailija
35/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen miksi et halua tarjota edes lapsille kunnollista ruokaa? Ei ihme että nykyään ollaan niin huonokuntoisia ja väsyneitä, monet lapset ja teinitkin reippaasti ylipainoisia. Miten ihmeessä lapset voisivat oppia syömään normaalisti ja monipuolisesti ja tekemään itse ruokaa kun alusta asti vedetään vaan eineksiä ja roskaruokaa? Nykyään on lapsilla ja nuorilla todella paljon keskittymis- ja käyttäytymishäiriöitä, liekö jotain tekemistä huonolaatuisen ravinnon kanssa?

Vierailija
36/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einesruokien edut:

-Aikaa ei lopultakaan säästy

-Rahaa menee moninkertaisesti.

-Ovat normiruokaa epäterveellisempiä.

-Perheen ruokakulttuuri ankeutuu, eivätkä lapset opi ruoanlaittoa tai syömisen iloa ja altistuvat aikuisuudessa myös ongelmille syömisen kanssa tai ovat isommassa riskissä oppia uusavuttomiksi.

Timanttinen konsepti!

Vierailija
37/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miksi ei tekisi sitten kerralla enemmän, että riittäisi viikollekin? Jos ei muuten nappaa, niin säästäisitte ainakin ihan mielettömästi rahaa.

Kyllä täällä ollaan ajamassa innokkaasti naisia keittiöön.

Vierailija
38/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos et arkisin pysty esim puolta tuntia käyttämään ruuanlaittoon per ilta, niin silloin täytyy kyllä olla joko todella laiska tai ajankäytön hallinnassa on ongelma.

Vierailija
39/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Einesruokien edut:

-Aikaa ei lopultakaan säästy

-Rahaa menee moninkertaisesti.

-Ovat normiruokaa epäterveellisempiä.

-Perheen ruokakulttuuri ankeutuu, eivätkä lapset opi ruoanlaittoa tai syömisen iloa ja altistuvat aikuisuudessa myös ongelmille syömisen kanssa tai ovat isommassa riskissä oppia uusavuttomiksi.

Timanttinen konsepti!

Typeriä väitteitä. Ainoa huono puoli on hieman korkeampi hinta. Mutta vain hieman. Muut vedit hihasta.

Vierailija
40/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä täällä ollaan ajamassa innokkaasti naisia keittiöön.

Aloittaja ei ole kertonut sukupuoltaan. Hän ei ole myöskään kertonut, keitä muita perheeseen kuuluu, esim. onko toista aikuista. Kyllähän se aikuisen elämään se ruoanlaitto vaan kuuluu, varsinkin jos perheessä on lapsia. Sama se mikä sukupuoli sielä häärää ja ideaalitilanteessa tietenkin tehdään ruokaa porukalla.