Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä maasta kannattaisi vuokrata asunto talveksi?

Vierailija
28.09.2013 |

Perheelle, jossa 2 pientä lasta. Kriteereinä lämpö, turvallisuus, edullisuus. Kanaria ei oijein kiinnosta ja Espanjassa ei kai ole talvella kovin lämmintä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grönlanti. Iglu on lämmin.

Vierailija
2/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse töitä tehdä niin Aasiasta ilman muuta, vaikka Indonesiasta tai Thaimaasta tai Vietnamista tai ties mistä. Asuminen on halpaa ja säät ihanat. Lyhyet matkat eivät tule lentohintojen takia edullisiksi, mutta jos koko talven siellä voi olla niin sitten ihan ehdoton valinta.

Vierailija
4/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Onko sitten tietoa mistä voisi vuokra-asuntoja katsella? Ja ettei olisi mitään huijareita... Thaimaa olisi kiva ja ainnakin 4-5kk olisi mahdollista olla. Ja ei mistään tyttökatualueilta...

Ja vielä kyselen mikä hintataso suunnilleen olisi per kk huoneistosta, jossa uima-allas?

Vierailija
5/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan vuokrattu useampana talvena asunto Floridasta. Siellä on tietysti alueita moneen lähtöön, on eläkeläisidylliä ja vauhdikkaampaa nuoren aikuisen makuun. Suomalaisesta näkökulmasta edullinen paikka, ei tietysti mitään Thaimaa-tasoa. Sinällään ei ole kovin eksoottinen paikka, pesunkestävä länsimaahan se on. Mutta puuhaa on rantaelämästä luonnonpuistojen kautta huvipuistoihin ja kaupunkikohteisiin. Ainoa oikeastaan, että auto on melkolailla välttämätön. Itse ollaan tykätty kovasti, toivottavasti on ensitalvenakin reissu tiedossa.

Vierailija
6/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa ehdottomasti. floridakaan ei ole pahanhintainen, mutta ei sielläkään välttämättä niin kovin lämmintä ole keskitalvella (toki lämpösempää kun kanarialla)

Vierailija
7/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas! Osaatteko yhtään niitä hintoja sanoa? Joku perusasunto 4 hengen perheelle per kk?

Vierailija
8/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosi lämmintä haluaa niin tuo Thaimaa on varma valinta. 

Tuohon kysymykseesi Espanjasta, niin Aurinkorannikolla on kyllä melko lämmintä talvellakin, siellä etelässä Välimeren rannalla, mutta ei toki trooppisen lämmintä kuten Thaimaassa. Mutta ei päivisin juuri takkia päälle tarvinnut, iltaisin ja öisin kyllä. Asuttiin Málagassa muutama vuosi ja tykättiin kovin ilmastosta, mutta eihän se talvi-ilmasto erityisesti lämmön perään lähtevälle varmasti tarpeeksi lämmin ole.

Vierailija
9/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Malagassa talvisin käydä meressä uimassa tai onko uima-altaat lämpimiä?

Vierailija
10/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chile tai Argentina, mmmm!

Vierailija
11/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chile tai Argentina, mmmm!

Vierailija
12/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 23:00"]

Voiko Malagassa talvisin käydä meressä uimassa tai onko uima-altaat lämpimiä?

[/quote]

Minä kyllä kävin meressäkin uimassa myös talvella, mutta sellaista 15-asteistahan se vesi tammi-helmikuussa vain on. Täältä löytyy ihan keskimääräisten meriveden lämpötilojen taulukko: http://www.seatemperature.org/europe/spain/malaga-september.htm 

Lämmitettyjä uima-altaita on olemassa myös kyllä, itse ei käytetty kun oli oma uima-allas (lämmittämätön) missä uitiin kyllä ympäri vuoden ja minä meressäkin. 

Plussa Espanjassa on muuten että laman takia sieltä saa vuokrattua varsin hienojakin taloja ja huviloita todella edullisesti nyt.

Vierailija
13/22 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta-Seelannista.

Vierailija
14/22 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Uudessa Seelannissa maksaa? Se olisi kyllä jännä vaihtoehto!

Vierailija
15/22 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme muutaman viikon kuluttua kuukauden matkalle P-Thaimaahan Chiang Maihin.

Se on ainakin halpa paikka niin asuntovuokriltaan kuin ruuankin suhteen.

Olemme katselleet kotoa käsin ensimmäisikisi kolmeksi yöksi hetellia/apartmentsia ja halvalla saa.

Kun ottaa kerralla esim. kuukaudeksi saa edulisemin, kuten Sinun tapauksessasi ap on. N.200€-300€/kk maksaa ihan hyvä asunto.

Katso netistä. Kun olemme Chiang Maissa vallitsemme seuraavan majoituksemme mihin menisimme. Läppäri on mukana joten hotellien etsiminen/varaaminen hoituu. 

Olen mieheni kanssa käynyt muutamissa maissa tutustumassa mihin sitten eläkepäivinä menisimme talven ajaksi. Chiang Mai on nyt vuorossa.

Olimme viisi vuotta sitten 5 viikon matkan Balilla. Minulle liian kuumaa ja hiostavaa, mutta muuten aivan ihana paikka. Ihanat ihmiset, luonto kuin paratiisissa majoituspaikaoissamme ja tosi halvalla tulee toimeen. Kävimme mm. sisäisillä halvoilla lennoilla useassa paikassa, 11 eri kohdetta autokyydillä välillä päivänkin matka...

Sitten olimme kuuukauden Malesiassa, Langkawi, Borneo, Kuala Lumbur, penang jne. Useissa paikoissa. Mieheni haluaisi talveksi Maleisaan esim. Borneoon, Siellä on halvat vuokra-asunnot, oikein siistit katsottiin netistä, 250€ tai allekin/kk.

Ruokakin halpaa.

No Hua-Hinissä toissa joulukuun. Ei oikein meille. Vuokrasimme talon uima-altaalla koska opiskelijanuoremme oli mukana ja hotelihuoneetkin olisi maksanut ainakin saman. Kyllä vaatimattomamminkin voisimme päivämme viettää, heh.

Espanjaan haluaisin EU-terveydenhuollon takia. Siellä ei maksa terveyskeskuskäynti mitään. Minulla on jatkuva silmien tarkastus, ja muutakin pientä, joten Espanja olisi sen puoleen sopiva.

Miehen veli asuu siellä, vuokra 350€/kk +50€ menee sähköön. 4 makuuhuonetta ja yläkerta sekä oma patio ylhäällä.

Aurinkorannikolle pitää seuraavaksi, ensi vuonna suunnata ja kokea. Ruoka on siellä kalliimpaa kuin Aasiassa, eläminen muutenkin kalliimpaa.

Mieti vaikka Chiang Maita, katso netistä videoita, etsi huoneistoja jne.

Onnea tulevaan ap.

Vierailija
16/22 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tietenkin

Vierailija
17/22 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkalaista tyota te teette kun voi lahtea talveksi ulkomaille?

Vierailija
18/22 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lomia säästössä äitiysvapaiden takia muutama kuukausi ja miehellä myös tilaisuus ottaa hieman vapaata, joten siksi tämän yhden kerran pääsisimme talveksi pois. Kiitos vinkeistä!

Vierailija
19/22 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap tai joku muu on päätynyt?

Vierailija
20/22 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa viettänyt keskitalven pari kuukautta Ciabg Maissa!! Ja ensi talvena uudestaan.

On kierretty Aasiaa ja Mauritius sekä Florida. Malagassa usein vuosien mittaan.

Ilmasto on kuin suomen kesä - ei liian kuuma eikä kosteaa, jaksaa liikkua.

Hinnat tippui ihan huimasti kun siirryttiin pois etelän turisti-rannikolta joten eläminen on edullista.

Kiva kaupunki, luonto ympärillä, voi tehdä retkiä alueella.