Eipä ole köyhällä mahdollista ladata Koronavilkkua puhelimeensa
Vuoteen ole edes pystynyt päivittämään puhelinta kun muisti on täynnä. Jatkan siis elämääni kuten ennenkin.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Voisi lukaista tuon suomalaisen koronasovelluksen tiedotukset.
Ei se vakoiluun liity, tehty niin neutraaliksi kuin olla voi.
Mutta joo, sovellus on vapaaehtoinen, joten joka ei halua ladata, ei sitten lataa.
Ja kaikki siinä on vapaaehtoista: Myös se, jos olet saanut koronatartunnan, sinun tulee itse ilmoittaa siitä.
Ei sitä kukaan muu tiedä, että koronaa sairastat, ei se tieto automaattisesti mene niille, jotka ovat myöskin sovelluksen ladanneet.
Koko homma perustuu kansalaisen omaan haluun estää koronan leviäminen Suomessa.
Aivan samoin kuin tähänkin saakka.
Noinhan ne sanoo joo, mutta tämänkin kirjoittajan viestistä loistaa juuri yksinkertaisuus. Se sovellus seuraa ihan joka hetki, missä käyttäjä oleilee. Vaikka sanotaan, että tietoa ei tallennetta ja läpäläpälää niin oikeastihan jotta tuo toimii ne tiedot tallentuu ja niitä voidaan käyttää hyväksi. Naiivia kuvitella, että tuo olisi jotenkin vaaraton sovellus.
Mutta lampaat ladatkoon, ei se minulta tietenkään pois ole :)
Vierailija kirjoitti:
mistäs sen saa ladata nokialaiseen?
Play-kaupasta, ihan kuin minkä tahansa sovelluksen.
Itsensä ja perheensä suojeleminen koronalta on luokkakysymys.
Jos et ole vielä huomannut. Tämä vilkku on vain piste iin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi lukaista tuon suomalaisen koronasovelluksen tiedotukset.
Ei se vakoiluun liity, tehty niin neutraaliksi kuin olla voi.
Mutta joo, sovellus on vapaaehtoinen, joten joka ei halua ladata, ei sitten lataa.
Ja kaikki siinä on vapaaehtoista: Myös se, jos olet saanut koronatartunnan, sinun tulee itse ilmoittaa siitä.
Ei sitä kukaan muu tiedä, että koronaa sairastat, ei se tieto automaattisesti mene niille, jotka ovat myöskin sovelluksen ladanneet.
Koko homma perustuu kansalaisen omaan haluun estää koronan leviäminen Suomessa.
Aivan samoin kuin tähänkin saakka.
Noinhan ne sanoo joo, mutta tämänkin kirjoittajan viestistä loistaa juuri yksinkertaisuus. Se sovellus seuraa ihan joka hetki, missä käyttäjä oleilee. Vaikka sanotaan, että tietoa ei tallennetta ja läpäläpälää niin oikeastihan jotta tuo toimii ne tiedot tallentuu ja niitä voidaan käyttää hyväksi. Naiivia kuvitella, että tuo olisi jotenkin vaaraton sovellus.
Mutta lampaat ladatkoon, ei se minulta tietenkään pois ole :)
Niin? Kuinka muuten voisi tietää oletko oleskellut samassa tilassa koronatartunnan saaneen kanssa, jos se sovellus ei seuraa missä sinä oleskelet? ja aina kun puhelinta pidät mukanasi, sinä tulet seuratuksi, koska puhelimesi seurustelee koko ajan lähimpien asemien kanssa:siihen perustuu puhelimen toiminta
Vierailija kirjoitti:
Itsensä ja perheensä suojeleminen koronalta on luokkakysymys.
Jos et ole vielä huomannut. Tämä vilkku on vain piste iin päälle.
Tämä. Hyvätuloiset tekee etätöitä ja samaan aikaan pienituloiset altistaa itsensä päivittin koronalle.
Tiedätkö ap, köyhyys todella muuttaa aivoja niin että ihminen muuttuu näköalattomaksi. On todella valitettavaa että sinun tilanne on mennyt siihen pisteeseen että pandemian torjumisen suhteen se ainoa ajatus mikä pitää ilmoille lausua on: mutta kun minä en pysty. Se on inhimillistä. Monilla kuitenkin on tomivat älypuhelimet ja se on kaikkien meidän etu että ne jotka pystyvät, saavat tiedon altistumisestaan. Muut toimii niissä puitteissa varovaisesti kuin tähänkin asti, tiedossa on ettei äppiä kaikilla tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko poistaa joku muu sovellus tai muutama kukkasista otettu valokuva?
Itselläni on toisaalta tuorein iPhone, pari viikkoa vanha ja muistia reippaasti jäljellä. En ole aikeissaan ladata mitään koronasovellusta.Kaiken muun olen jo poistanut paitsi whatsappin
Minulla oli edellisen puhelimen kanssa ihan sama. Kuvia ei voinut ottaa, kun ei muisti riittänyt. WhatsApp piti päivittää niin, että otin sen pois ja latasin uudestaan, kun ei päivittämiseen riittänyt muisti.
Kumpikohan edes vie enemmän muistia, koronasovellus vai Whatsapp?
Whatsapp mutta se on monelle välttämätön jos haluaa pitää yhteyttä tuttuihin.
Ahaa, eli on joku päävika, joka estää soittamasta, tekstaamasta, meilaamasta saatika tapaamasta.
Whatsapp on se ainoa tapa, jolla voi pitää yhteyttä tuttuihin. Ja jos tutulla ei ole whatsappia, häneen ei ole mitään mahdollisuutta pitää minkäänlaista yhteyttä.
Voi kyynel.
Noilla "ansaitsen kaiken ilmaiseksi muiden ihmisten kustannuksella"-tyypeillä on innovatiivisia syitä, mikseivät voi noudattaa koronasuosituksia. Ap:n puhelinaloitus on yksi, toinen on, ettei voi käyttää maskia, kun ei ole varaa ostaa. Kun niitä alettiin jakaa ilmaiseksi syy on, että maski olisi pitänyt tuoda kuriirilla kotiovelle, ei voi mennä hakemaan.
Mitenköhän he selviytyvät, jos saavat itse koronan?
Vierailija kirjoitti:
Noilla "ansaitsen kaiken ilmaiseksi muiden ihmisten kustannuksella"-tyypeillä on innovatiivisia syitä, mikseivät voi noudattaa koronasuosituksia. Ap:n puhelinaloitus on yksi, toinen on, ettei voi käyttää maskia, kun ei ole varaa ostaa. Kun niitä alettiin jakaa ilmaiseksi syy on, että maski olisi pitänyt tuoda kuriirilla kotiovelle, ei voi mennä hakemaan.
Itse en hakenut maskia kun ei ole kunnollista pesukonetta ja maski olisi pitänyt pestä päivittäin. Ei olisi kyllä ollut varaa edes pesuaineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko poistaa joku muu sovellus tai muutama kukkasista otettu valokuva?
Itselläni on toisaalta tuorein iPhone, pari viikkoa vanha ja muistia reippaasti jäljellä. En ole aikeissaan ladata mitään koronasovellusta.Kaiken muun olen jo poistanut paitsi whatsappin
Minulla oli edellisen puhelimen kanssa ihan sama. Kuvia ei voinut ottaa, kun ei muisti riittänyt. WhatsApp piti päivittää niin, että otin sen pois ja latasin uudestaan, kun ei päivittämiseen riittänyt muisti.
Kumpikohan edes vie enemmän muistia, koronasovellus vai Whatsapp?
Whatsapp mutta se on monelle välttämätön jos haluaa pitää yhteyttä tuttuihin.
Ahaa, eli on joku päävika, joka estää soittamasta, tekstaamasta, meilaamasta saatika tapaamasta.
Whatsapp on se ainoa tapa, jolla voi pitää yhteyttä tuttuihin. Ja jos tutulla ei ole whatsappia, häneen ei ole mitään mahdollisuutta pitää minkäänlaista yhteyttä.
Voi kyynel.
Moni käyttää prepaid- liittymiä. Jos kortista saldo loppu ja rahat vähissä, on vähän vaikea soittaa, tekstata tms.
No poista jotain.
Minulla ainakin saa kuvat ja videot pilveen. Ja etkö voi sen lisäksi vaikka yhtä turhaa sovellusta poistaa?
Äly hoi.
Ei ole mahdollista, että muistisi on täynnä pelkän whatsapin takia.
Siirrä kuvat ja muut pilveen tai poista.
Edes vuoden 2012 älypuhelin ei täyttynyt YHDESTÄ sovelluksesta.
Asetuksista voi tyhentää myöa välimuistin, tärkeää. 😁
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ap:n tilanteessa. Enkä minäkään osannut tyhjentää puhelimeen enää enempää tilaa. Ei osannut mieskään eikä lapset. Uusi puhelinhan se oli lopulta ostettava.
Mutta tätä maailma nykyään on, että ilman älypuhelinta et pysty hoitamaan raha-asioita, huolehtimaan terveydestä tai olemaan työaikaseurannassa.
Kyllä tällaiseen tarvitaan jo poikkeuksellista aivottomuutta. Tietysti ratkaisu on puhelimen resetointi, jonka ohjeet pitäisi osata etsiä netistä.
Vierailija kirjoitti:
No poista jotain.
Minulla ainakin saa kuvat ja videot pilveen. Ja etkö voi sen lisäksi vaikka yhtä turhaa sovellusta poistaa?
Äly hoi.
Kaikki turha on poistettu jo aikaa sitten.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en hakenut maskia kun ei ole kunnollista pesukonetta ja maski olisi pitänyt pestä päivittäin. Ei olisi kyllä ollut varaa edes pesuaineisiin.
Voit keittää ne.
Muistin siivous ohjelma päälle. Se on Kaikissa androideissa.
Pelkkä tekosyy, muka köyhä.