Eipä ole köyhällä mahdollista ladata Koronavilkkua puhelimeensa
Vuoteen ole edes pystynyt päivittämään puhelinta kun muisti on täynnä. Jatkan siis elämääni kuten ennenkin.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No poista jotain.
Minulla ainakin saa kuvat ja videot pilveen. Ja etkö voi sen lisäksi vaikka yhtä turhaa sovellusta poistaa?
Äly hoi.
Kaikki turha on poistettu jo aikaa sitten.
ap
Ei ole mahdollista, että yksi sovellus täyttää sun muistin.
Mitä sulla siellä on?
Yhäkin, ne kuvat ja muut voi laittaa pilveen. Niitä voi silti katsella sillä kännykällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ap:n tilanteessa. Enkä minäkään osannut tyhjentää puhelimeen enää enempää tilaa. Ei osannut mieskään eikä lapset. Uusi puhelinhan se oli lopulta ostettava.
Mutta tätä maailma nykyään on, että ilman älypuhelinta et pysty hoitamaan raha-asioita, huolehtimaan terveydestä tai olemaan työaikaseurannassa.
Sama. Poistin kaiken ja puhelin oli silti täynnä.
Tyhjensitkö välimuistin?
Laitoitko tehdasasetukset?
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, yhteiskunnan pitäisi siis kustantaa köyhille paremmat puhelimet.
No totta Mooses, kaikki muuhun niille onkin jo kustannettu. Ja ne vaan makaa ja vinkuu.
Mä oon tosi köyhä ja just viikonloppuna tyhjensin puhelinta, kun oli muisti täynnä. Nyt siellä on taas tilaa. Oon edelleen köyhä.
Whatsapp ei täytä puhelimen muistia, siellä on jossain jotain vanhaa kuonaa. Asetuksista voit katsoa mikä siellä muistia täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla "ansaitsen kaiken ilmaiseksi muiden ihmisten kustannuksella"-tyypeillä on innovatiivisia syitä, mikseivät voi noudattaa koronasuosituksia. Ap:n puhelinaloitus on yksi, toinen on, ettei voi käyttää maskia, kun ei ole varaa ostaa. Kun niitä alettiin jakaa ilmaiseksi syy on, että maski olisi pitänyt tuoda kuriirilla kotiovelle, ei voi mennä hakemaan.
Mitenköhän he selviytyvät, jos saavat itse koronan?
Itse en hakenut maskia kun ei ole kunnollista pesukonetta ja maski olisi pitänyt pestä päivittäin. Ei olisi kyllä ollut varaa edes pesuaineisiin.
jotkut maskit kestävät keittämisen.
maskin voi pestä myös käsin 60 asteessa: kuumennat veden teräskattilassa 60 asteeseen, laitat sinne pesuainetta ja peset.... pesuaineeksi voi käyttää vaikka käsitiskiainetta. tai jos ei ole, niin sen voi pestä jopa ilman pesuainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ap:n tilanteessa. Enkä minäkään osannut tyhjentää puhelimeen enää enempää tilaa. Ei osannut mieskään eikä lapset. Uusi puhelinhan se oli lopulta ostettava.
Mutta tätä maailma nykyään on, että ilman älypuhelinta et pysty hoitamaan raha-asioita, huolehtimaan terveydestä tai olemaan työaikaseurannassa.
poistitko oikeasti, vai poistitko vain niin, että kuvakkeet menivät piiloon, mutta itse sovellus jäi puhelimeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi lukaista tuon suomalaisen koronasovelluksen tiedotukset.
Ei se vakoiluun liity, tehty niin neutraaliksi kuin olla voi.
Mutta joo, sovellus on vapaaehtoinen, joten joka ei halua ladata, ei sitten lataa.
Ja kaikki siinä on vapaaehtoista: Myös se, jos olet saanut koronatartunnan, sinun tulee itse ilmoittaa siitä.
Ei sitä kukaan muu tiedä, että koronaa sairastat, ei se tieto automaattisesti mene niille, jotka ovat myöskin sovelluksen ladanneet.
Koko homma perustuu kansalaisen omaan haluun estää koronan leviäminen Suomessa.
Aivan samoin kuin tähänkin saakka.
Noinhan ne sanoo joo, mutta tämänkin kirjoittajan viestistä loistaa juuri yksinkertaisuus. Se sovellus seuraa ihan joka hetki, missä käyttäjä oleilee. Vaikka sanotaan, että tietoa ei tallennetta ja läpäläpälää niin oikeastihan jotta tuo toimii ne tiedot tallentuu ja niitä voidaan käyttää hyväksi. Naiivia kuvitella, että tuo olisi jotenkin vaaraton sovellus.
Mutta lampaat ladatkoon, ei se minulta tietenkään pois ole :)
Niin? Kuinka muuten voisi tietää oletko oleskellut samassa tilassa koronatartunnan saaneen kanssa, jos se sovellus ei seuraa missä sinä oleskelet? ja aina kun puhelinta pidät mukanasi, sinä tulet seuratuksi, koska puhelimesi seurustelee koko ajan lähimpien asemien kanssa:siihen perustuu puhelimen toiminta
Toki tuo ohjelma ei esim ymmärrä sitä, onko sinun ja sen koronapotilaan välissä vaikkapa betoniseinä - eli voit 'altistua' jos yläkerran Make viruksen saa... eri asia sitten on, voitko altistua, jos et kulje hänen kanssaan samassa hississä 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta joo, sovellus on vapaaehtoinen, joten joka ei halua ladata, ei sitten lataa.
Ja kaikki siinä on vapaaehtoista: Myös se, jos olet saanut koronatartunnan, sinun tulee itse ilmoittaa siitä.
Ei sitä kukaan muu tiedä, että koronaa sairastat, ei se tieto automaattisesti mene niille, jotka ovat myöskin sovelluksen ladanneet.
Noinhan ne sanoo joo, mutta tämänkin kirjoittajan viestistä loistaa juuri yksinkertaisuus. Se sovellus seuraa ihan joka hetki, missä käyttäjä oleilee. Vaikka sanotaan, että tietoa ei tallennetta ja läpäläpälää niin oikeastihan jotta tuo toimii ne tiedot tallentuu ja niitä voidaan käyttää hyväksi. Naiivia kuvitella, että tuo olisi jotenkin vaaraton sovellus.
Niin? Kuinka muuten voisi tietää oletko oleskellut samassa tilassa koronatartunnan saaneen kanssa, jos se sovellus ei seuraa missä sinä oleskelet? ja aina kun puhelinta pidät mukanasi, sinä tulet seuratuksi, koska puhelimesi seurustelee koko ajan lähimpien asemien kanssa:siihen perustuu puhelimen toiminta
Se sovellus on tuskalla ja vaivalla saatu tehtyä sellaiseksi, että se nimenomaan EI seuraa missä oleilet. Eli se tietää että olet ollut Markun kanssa samassa huoneessa, mutta ei sitä, missä se huone on. Ja mitenkä se toimii? Bluetooth-majakoita kuuntelemalla. Ei sijaintitiedoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sovellus on tuskalla ja vaivalla saatu tehtyä sellaiseksi, että se nimenomaan EI seuraa missä oleilet. Eli se tietää että olet ollut Markun kanssa samassa huoneessa, mutta ei sitä, missä se huone on. Ja mitenkä se toimii? Bluetooth-majakoita kuuntelemalla. Ei sijaintitiedoista.
Tai itse asiassa - niin lähellä Markkua että saatoitte olla samassa tilassa - tai sitten välissä oli ehkä se betoni 🤷
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista, että muistisi on täynnä pelkän whatsapin takia.
Siirrä kuvat ja muut pilveen tai poista.
Edes vuoden 2012 älypuhelin ei täyttynyt YHDESTÄ sovelluksesta.
Asetuksista voi tyhentää myöa välimuistin, tärkeää. 😁
Se yksi sovellus vie muistia enemmän kuin se sama sovellus vei muistia vuonna 2012.
Tehdasasetuksilla toki saadaan muistia vapautettua, mutta jos käyttöjärjestelmäpäivitykset puuttuvat, toimiiko siinä sitten mikään nykyaikainen sovellus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko poistaa joku muu sovellus tai muutama kukkasista otettu valokuva?
Itselläni on toisaalta tuorein iPhone, pari viikkoa vanha ja muistia reippaasti jäljellä. En ole aikeissaan ladata mitään koronasovellusta.Kaiken muun olen jo poistanut paitsi whatsappin
Itse en köytä muita appeja ku soittaminen ja sms. Poistin kaikki apit mitä aan pystyi. On edelleen kamera äppi ja netti yms mitä ei saa poistettua. Haluausin tyhmäpuhelimen jolta ei suljeta yhteys vähän väliä... niinku vanhalle tehtiin eikä päästety puheluja tai tekstareita mulle.
joten mule pakotettiin toi älypuhelin...
Kyllä mieluusti haluaisin nähdä näiden suomalaisten "köyhien" tulot ja menot... Olen itsekin ollut työttömänä ja sain säästöönkin rahaa. Joku siinä teidän rahankäytössä on pielessä. Ja sitä ongelmaa ei korjata sillä, että annetaan lisää rahaa. Peiliin katsomisen paikka ja menot kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tuo ohjelma ei esim ymmärrä sitä, onko sinun ja sen koronapotilaan välissä vaikkapa betoniseinä - eli voit 'altistua' jos yläkerran Make viruksen saa... eri asia sitten on, voitko altistua, jos et kulje hänen kanssaan samassa hississä 🤷
sovelluksen kyvyistä en tiedä, mutta ainakin minun wifini tietää, jos olen puhelimeni kanssa naapurin maken kotona seinäni toisella puolen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se köyhyys liittyy tähän asiaan? Jos olisit varakkaampi pystyisit tyhjentämään puhelimen muistia, vai?
Matala älykkyys ajaa usein köyhyyteen, eipä silloin osaa puhelinta saati rahaa järkevästi käyttää.
Tekosyytä tekosyyn perään.
Androidissa on tuo play kauppa sovellus (tai joku siihen liittyvä app manageri, en muista enää tarkkaan), joka ainakin yhdessä versiossaan cachesi kaikki ladatut päivitykset itseensä ja kasvoi niin isoksi ettei muistiin enää mahtunut mitään muuta. Sen kun "poisti" tai siis palautti perustilaan niin tilaa vapautui useita gigoja ja sen jälkeen puhelin toimi taas moitteetta (kyseessä käyttiksen ohjelma, jota ei voi poistaa vaan se palaa perustilaan poistettaessa). Tämä oli ainakin yhdessä n 7v vanhassa puhelimessa ongelmana kun muisti loppui vaikkei puhelimessa ollut juuri mitään asennettuna. Muistaakseni palautus tehdasasetuksiin ei riittänyt, vaan tuo piti käydä vartavasten resetoimassa.
Kaikkea typerää sitä osataankin keksiä. Ei tämä nyt tosiaankaan ole mikään ratkaisu. Mutta tietysti saattaa hetkellisesti luoda jollekin idiootille valheellisen turvallisuuden tunteen. Siis tarkoitettu niille, jotka kuvittelevat, että rahalla voi ostaa itselleen turvaa. Menee vain muutama päivä, kun todetaan, ettei vilkku toimi ja tartunta tuli vilkusta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se köyhyys liittyy tähän asiaan? Jos olisit varakkaampi pystyisit tyhjentämään puhelimen muistia, vai?
Matala älykkyys ajaa usein köyhyyteen, eipä silloin osaa puhelinta saati rahaa järkevästi käyttää.
Tekosyytä tekosyyn perään.
Linkki mistä tällainen käy ilmi?
Voi että ku ärsyttää tällainen valitus, itsekin olen köyhä, työtön, on useampi ruokittava suu...
Ostat vaikka osamaksulla sen puhelimen 4€/kk.
Sen 4€/kk saat kasan esim. Keräämällä joka päivä YHDEN tölkin.
Käyt keräämässä nyt puolukkaa pari sankollista ja myyt ne, siinä on rahat kevääseen asti maksaa tuo 4€/kk.
Työttömänä olo ei tarkoita sitä että MITÄÄN muuta ei voi tehdä kuin istua sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Voi että ku ärsyttää tällainen valitus, itsekin olen köyhä, työtön, on useampi ruokittava suu...
Ostat vaikka osamaksulla sen puhelimen 4€/kk.
Sen 4€/kk saat kasan esim. Keräämällä joka päivä YHDEN tölkin.
Käyt keräämässä nyt puolukkaa pari sankollista ja myyt ne, siinä on rahat kevääseen asti maksaa tuo 4€/kk.Työttömänä olo ei tarkoita sitä että MITÄÄN muuta ei voi tehdä kuin istua sohvalla.
En pysty marjanpoimintaan ja mitään koronasylkisiä tölkkejä en todellakaan lähde keräämään.