Asiakaspalvelijat, mitä te teette kun skrollaatte ja klikkaatte jotain tietokoneella 2 min ajan jokaisen asiakkaan jälkeen?
Olen huomannut tämän esim. pankeissa ja kaikissa muissa paikoissa, jossa asiakaspalvelijalla on tietokone. He klikkaavat jotain hitaasti, vähän skrollaavat, katselevat jotain pari minuuttia ja vasta sitten syttyy seuraava jononumero. Olen aina halunnut tietää, mitä ne tekee!
Kommentit (30)
Tsekkaa onko iltalehdessä uusia juttuja, onko vauva palstalla mitään, poistaa jotain roskaposteja...
Katsovat omat sähköpostinsa, av-palstan otsikot, samoin iltapäivälehtien otsikot.
Palstailen tai katson ruokareseptejä.
Työaikana pääsääntöisesti kuuluisi tehdä töitä.
Meillä ainakin jokaisen asiakkaan käynnistä tehdään kirjaus, johon merkitään lyhyesti käynnin aihe ja mitä toimenpiteitä jne. Ja sitten tietysti hoidan sen asiakkaan asian, esim. jos hän on pyytänyt lähettämään tietyn todistuksen jollekin viranomaiselle jne. ja asialla on kiire.
En minä eikä kukaan kollegani mitään vauvapalstoja lue asiakkaiden välissä 😂 se kyllä huvittaa joskus ettei ihmiset tajua että se edellisen asiakkaan pyytämä asia voi edellyttää hieman jälkitöitäkin. Otan seuraavan asiakkaan niin pian kuin mahdollista.
Joskus joku edellisen asiakkaan juttu voi olla kesken, siis että asia on selvitetty suullisesti mutta pitää tehdä järjestelmässä jotain. Olen voinut sanoa että hoidan tämän ja heippa. Voi olla että järjestelmä tökkii tai pitää selvittää jotain. Ikinä en kyllä mitään omia katsele kun olen vuorossa. Siksi se vuoropiippaus onkin hyvä että voi tehdä edellisen asian loppuun ennen kuin seuraava tulee siihen selvittämään asioitaan.
Työnkuvaan kuuluu pakollisena hoitaa tiettyjä tehtäviä joista kaikki ei ole seuraavan asiakkaan palvelu. Työaika on usein silti rajoitettu aukioloaikaan.
Eli usein asiakkaita riittää ja muutkin työt on hoidettava. On muitakin työtehtäviä kuin seuraavan jonottajan vastaanottaminen ja se muu työtehtävä saattoi tunkea joskus just jonon ohi pomon käskystä tai se tehtävä on voinut olla työn alla pidempään kuin koko jono.
Tarkistaa listan KRP:n etsimistä henkilöistä.
Asiakas voi poistua jonka jälkeen tapahtuman voi viimeistellä ilman hänen läsnäoloaan. Meillä on työpaikalla niin hitaat järjestelmät, että parempi sanoa näkemiin ja antaa sitten softan jurnuttaa tapahtumat kiinni. Ei tarvitse asiakkaan enää katsella minuuttikaupalla tyhjyyteen ja odottaa näkemiin-tervetuloa uudelleen-kuittausta minulta. Toki joskus tulee viestejä, joihin pitää vastata tai jotain kuittauspyyntöjä. Hommia pyörii taustalla, kuten joku tässä jo totesikin.
Sillä aikaa voitte jo valmiiksi ottaa esiin ne pyydetyt dokumentit, henkkarit sun muut, että jonottamiseenne kulunut aika tulee käytettyä hyödyksi ja tapahtumanne sujuu vikkelämmin.
Pankissa katsovat asiakkaan tilitietoja viimeisen vuoden ajalta. Erityisesti Kelan maksamat summat kiinnostaa. Ja luottokortilla maksetut ostokset.
Maisa kysyy milloin pääsen lounaalle ja sovitaan siinä, missä nähdään.
Just ton takia te naiset valitatte stressiä ja loppuunpalaamista ette osaa ikinä ottaa rennosti. SYY ON TEISSÄ ITSESSÖ. miehet osaa, ei töitä tehdä joka sekunti vaan kyllä niitä taukoja pitää olla todella paljon ja sitten rupeamana tehdään kun siltä tuntuu
Ettekö te aspa raukat ole löytäneet parempaa työtä..
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te aspa raukat ole löytäneet parempaa työtä..
Etkö osaa vieläkään asioida netissä?
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa myös!
Apteekissa ne on hakkeroinu sun tiedot ja lukee niitä silmät kiiluen.
Kirjataan mitä sovittu/muutettu/lisätty/irtisanottu..
-vakuutusyhtiö
En ole hakenut muualle töihin, ehkä joskus, mutta tällä hetkellä ihan mukava työ.
Käsittelevät edellisen asiakkaan asian loppuun, katsovat ehkä nopeasti sähköpostit tai päivän lounaslistan. Mitä nyt ihmiset tietokoneella tekevät.