Mun lapsuudenkodissa tai omassa ei ole ikinä syöty lauantaiimakkaraa
Kommentit (12)
Yhdellä iillä, lauantaimakkaraa, ei lauantaiimakkaraa. Meillä syötiin lapsena lauantaimakkaraa, nyt en ole syönyt sitä ehkä 25 vuoteen.
Voi minun lapsuudessani 70-luvulla kyllä syötiin, paitsi leivänpäällä niin myös viipaleina pannulla paistettuna. Kääntyivät hauskoiksi kupeiksi paistuessaan. Suosittelen ihan kokeilemaan. Aito retroruoka.
Ei mekään syöty, enkä syö vieläkään. On kai aika suomalainen juttu, asuttiin vuosia lapsena ulkomailla, ni en oikeen koskaan oppinut sitä syömään. Mutta miksi sinä ap tällaisen asian halusit ilmoittaa?
Kerhoeväsleipien päälle laitettiin siskolle aina lauantaimakkaraa ja minulle aina gotleria.
hieno homma, ei meilläkään, lapsena, mutta mies osti kerran ja omat lapset oppineet siitä pitämään.
miksi päätit avautu tästä asiasta ?
pidätkö itseäsi jotenkin muita parempana?
Ei muistaakseni meilläkään, mutta Jahti-makkaraa kovastikin. Se oli mun suosikki, samoin kuin seurakunnan kerhossa yhden Niina-nimisen tytön myös. Meillä oli aina kovat eväsleipävertailut, että kummalla on Jahti-makkaraa leivän päällä.. =0) Mitähän tuolle Niinalle kuuluu nykyään, näin 36 vuoden jälkeen..?
Syötiinkö kenenkään kotona mitään hard core-makkaroita esim. Sipuliteemakkaraa? Siinäpä leikkele, jota en koskaan oppinut lapsenakaan rakastamaan.
Meillä syötiin.
Nykyään olen kasvissyöjä. Ollut 15 vuotta jo.
Tuli varmaan liha overdose :-D
Syötiin, ja balkkaninmakkaraa ja sitä sipuliteetä toisinaan.
Lihan yliannostusta ei kyllä noilla saanut ainakaan 70- luvulla, makkaraa ostettiin 100 grammaa kerrallaan koko perheen tarpeisiin. Leivän päälle sai yhden viipaleen. Ja sitä voileipää ei puputettu välipalana kun mieli teki.
Maailman paras voikkari oli ja on muuten viipale ranskanleipää, flooraa, kaksi (!) viipaletta lauantaimakkaraa ja kaksi viipaletta kurkkua. :)
Meillä oli joskus 70-80-l lauantaimakkaraa tai jotain vastaavaa pötkössä. Itse en ole koskaan ostanut, mutta mies on ehkä kerran ostanut. Ja hän on syönyt sitä lapsenakin.
Kivat sulle.