Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset kouluta pikkukoiria?

Vierailija
27.09.2013 |

Todella harvassa näkyy olevan koulutettu pikkukoira. Onko ne jotenkin sit vaan niin söpöjä ja pieniä, ettei niitä tarvitse kouluttaa?

Koiria ne on siinä missä isotkin ja vaatii koulutusta.

Muuten ne elää kuin pellossa ja on kulmakunnan valtiaita...ainakin omasta mielestään.

Mun mielestä räksyttävä pikkukoira on kaikkea muuta kuin suloinen näky.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää yleistys chihuista. Ihan jokaisesta rodusta löytyy huonoja esimerkkejä. 

Vierailija
42/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 14:18"]

Ärsyttää yleistys chihuista. Ihan jokaisesta rodusta löytyy huonoja esimerkkejä. 

[/quote]

Jeps, tunnen mäkin yhden ihan mielettömän alistuvan, miellyttämisenhaluisen ja pehmeänluonteisen chihun, joka on yksi tottelevaisimmista koirista ketä tiedän (omistajat eivät ole mitään superkouluttajia). Mutta yleisesti rodulle tyypillinen luonneominaisuus on kuitenkin itsepäisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirapuisto on hyvä paikka koirien tutustua kahdesta syystä:

Se ei ole kenenkään koiran oma reviiri.

Koirat saavat olla siellä vapaana. 

Vielä parempi olisi avara paikka kuten ranta, missä koirilla olisi todella paljon tilaa liikkua.

Vierailija
44/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 10:51"]

Mikä helvetti siinä muuten on, että jotkut pienet koirat eivät tunnu tuntevan edes alkeellisinta koirien käytöstapaetikettiä. Eivät enää osaa lukea eleitä?

Ja ymmärrän miksi saksanpaimenkoirasi suuttui. Vaikka ihmiset vain naureskelevat pienen koiran söpöydelle kun se "leikkii" näykkimällä, hyi kauhea kun se SATTUU.

Varsinkin kun puhutaan koirien välisestä arvojärjestyksestä, kyllä vanhaa koiraa alkaa vituttamaan jos nuori hyppii koko ajan naamalle eikä näytä minkäänlaista kunnioitusta. Varsinkin kun toinen on ihan suupalan kokoinen.

[/quote]

Koirat eivät osaa lukea toisten koirien elekieltä, koska ne eivät saa siihen tilaisuutta. Ne eivät voi olla vapaasti yhdessä. Säännöllisesti koirapuistoissakin törmää tilanteeseen, että paikalla on yksi koira, ja kun sinne yrittää mennä, isäntä sanoo että ei tänne voi tulla kun meidän Tusse ei tule toimeen toisten koirien kanssa.  Miten ne voisivatkaan, jos isäntä ei anna siihen tilaisuutta. Koiria pitäisi sosiaalistaa ja viedä eri ympäristöihin ja tilanteisiin ihan pennusta lähtien. Ne tarvitsevat kokemuksia erilaisista, erikokoisista ja -värisistä koirista. Aloittaa tietysti kannattaa tutustumalla kilteiksi tiedettyihin aikuisiin koiriin. Se että koirat leikkivät ja painivat ja joskus tuntuvat jopa jyräävän yli, ei ole haitaksi kenellekään. Olen kysynyt muutamalta eläinlääkäriltäkin, ja heidän kantansa on sama. 

[/quote]

Alapeukutin, koska olen eri mieltä. Koirapuistot on koirille todella epäluontaisia paikkoja. Mieluiten vieraat koirat kierrettäisiin mahdollisimman kaukaa. Toki on hyvä tutustuttaa koiraa joihinkin tuttuihin koiriin.

[/quote]

No, minä olen taas täysin eri mieltä. Tuo on juuri se tapa, jolla saadaan aikaiseksi epäluuloisia, arkoja, räksyttäviä koiria, jotka eivät osaa tulkita toisten koirien käytöstä ja pelkäävät arkisia asioita, kuten polkupyöriä, rullalautoja, mopoja, lastenvaunuja jne.

Vierailija
45/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 09:57"]

Mulla on pikkurekku joka todellakin osaa jo käyttäytyä vaikka ikää vasta 5kk, ei koskaan hauku eikä rähjää remmissä eikä muille koirille. En myöskään ole vielä tällä tienoolla tavannut pientä koiraa joka ei olisi osannut käyttäytyä joten aika vaikeaa on vastata apn kysymykseen.

Toisaalta väitän että isommatkaan koirat ei aina osaa käyttäytyä, ainakin meillä päin on kaksi isoa koiraa jotka ovat suoraan sanoen raivohulluja. Louskuttavat hampaat irvessä pihaltaan kun ohi mennään. Luojalle kiitos on aita välissä! Saattais meidän pikkurekku olla jauhelihaa muuten...

[/quote]

Heehehee, joo ei munkaan koirista ole yksikään 5kk ikäisenä pikkupenikkana rähjännyt millekään. Osa on aloitellut siinä vuoden ikäisenä, kun alkaa hormonit hyrrätä vähän eri tavalla.

Vierailija
46/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan juuri isommat koirat on aggressiivisempia kuin pienet.Tuntuu hassulta kun täällä isojen koirien omistajat kilvan puolustavat omiaan ja puhuvat rauhallisista lässyköistä kun itselläni on montakin erittäin ikävää kokemusta isoista koirista.

Vierailija
47/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen koirasta näkee jo pentuna ja että kuka on aggressiivisuuteen taipuvainen ja kuka ei...´toki saattaa jonkinasteista kukkoilua tulla kun hormonit hyrrää mutta joira on siihen mennessä sosiaalistettu kunnolla ja koulutettu tavoille niin ei pitäisi suurempia ongelmia tulla.

Vierailija
48/50 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin mahtoi olla koulutettu sekin iso hurtta joka viime vkolla yritti käydä mun pentuni päälle tuolla lenkkipolulla...ei tuntuvat olevan kovin hyvin oppinut koira.

Vierailija
49/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kääpiöpinserityttö ja todellakin ottaa päähän, jos joku alkaa pikku koiralleni lässyttämään tai pitämään koiramme räyhäämistä söpönä. Tätä rotua on suosittele kelle tahansa vilkkauden ja aktiviisuuden takia. Meidän kääkkätyttö jaksaa 15 km lenkin eikä tunnu missään. Pienestä koosta huolimatta koirallamme on vahva kroppa. Kun koira tuli kotiimme, koitti tämä hyppiä tiskipöydälle ja sinne se olisi jo päässyt sekunneissa. Tappoi lelunsakin pentuaikoina. Huonosti koulutettuna kääpiöpinserit ovat kuin dobermanneja  huonosti koulutettuina. Iso koira pienessä koossa kuvaa kääpiöpinseriä hyvin. Pienestä koosta huolimatta koira on loistava vahti. Tiedän yhden pomeranian-rotuisen koiran ja sitä kohellaan kuin jotakin pikku prinssiä. Koira murisee, räksyttää ja hyökkää ihmisten kimppuun ilman syytä. Kierrän lenkkipolulla kaukaa nämä mamin pikku prinssit. "Tappajakoirat" ovat ohittaneet nätisti koirani.

Vierailija
50/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän chihut (2kg) kokoiset kauhukakarat haukkuvat kaikkea. Jos se jotakin ärsyttää niin pyydän anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä