Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kaloria poltat liikunnalla viikossa?

Vierailija
27.09.2013 |

ja onko mutu-tuntuma vai perustuuko tietosi esim sykemittariin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä paljonkin kun pelaan golfia. Talvella n 1200-1400/viikko kun käyn vain salilla.

Vierailija
22/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:11"]

laskin että juoksisit cooperissa vähän yli 2600 m, mikä on tulos? Oletko juossut?

[/quote]

Tulokseni oli juuri vähän päälle 2600 m. Lisäksi olen tehnyt 6 x 1000 m:n juoksutestin, joka antoi suunnilleen saman tuloksen (hapenottokyvyksi).

5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:58"]

Sykemittarin kulutuksen mukaan esimerkiksi spinningtunnilla kulutan vain noin 350 KCal, vaikka keskisykkeeni on lähellä 140. Juostessa kaloreita palaa pikkuisen enemmän, mutta ei kuitenkaan yli 400 per tunti.

[/quote]

Juoksulenkin kuluttamat kalorit on helppo laskea: kerro painosi (kiloissa) juoksemallasi matkalla (kilometreissä). Saat kulutuksen kilokaloreina. Toki tämäkään ei ole täysin tarkka, mutta kuitenkin selvästi tarkempi kuin sykemittarin antama arvio. Jos esim. painat 53 kg ja juokset tunnissa 10 km, on kulutuksesi noin 530 kg.

5

[/quote]

Yleensä peruslenkit juoksen 9 km/h. Epävirallinen coopertulos muuten minulla on pikkuisen päälle tuon toisessa viestissä mainitsemasi 2600. Tosin en juossut sitä radalla, vaan lenkkireitilläni, jossa on ylämäkiä, alamäkiä ja mutkia. Matkan mittasin sekä GPS:llä että karttasovelluksesta. Sykemittarin kuntotestin mukaan maksimaalinen hapenottokykyni on 51 eli ei ole tarkka sekään lukema.

Vierailija
24/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin netin kalorilaskurilla, että 3000 kaloria palaa viikossa liikuntaan! Tuohon sisältyy pyöräily töihin ja koiran ulkoiluttaminen + muu varsinainen harrastettu liikunta.

Olen kyllä aika järkyttynyt, miten paljon ylimääräistä mun pitäisi syödä päivittäin. Ei ihme, että paino on pudonnut viime aikoina, aiemmin työttömänä ja koirattomana en liikkunut juuri ollenkaan...

Vierailija
25/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:11"]

laskin että juoksisit cooperissa vähän yli 2600 m, mikä on tulos? Oletko juossut?

[/quote]

Tulokseni oli juuri vähän päälle 2600 m. Lisäksi olen tehnyt 6 x 1000 m:n juoksutestin, joka antoi suunnilleen saman tuloksen (hapenottokyvyksi).

5

[/quote]mitattiinko maksimisykkesi? saitko hyvin sen mielestäsi esille? Minusta tuntuu, etten millään pääse maksmiin.

t. toinen kestävyysurheilusta kiinnostunut.

Vierailija
26/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700-2500ckal. Riippuu paljon viikosta tämä. Syömisen kannalta olen todennut tämän hyväksi määräksi kuluttaa, antaa mukavasti liikkumavaraa esim viikonlopun herkutteluille, ei tarvtise jokaista suupalaa laskea, vaan voi syödä sitä mitä tekee mieli.

Vierailija
27/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-2500kcal viikossa. Riippuu lajista ja muista kiireistä.

Vierailija
28/28 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:16"]

5

[/quote]mitattiinko maksimisykkesi? saitko hyvin sen mielestäsi esille? Minusta tuntuu, etten millään pääse maksmiin.

t. toinen kestävyysurheilusta kiinnostunut.

[/quote]

Cooperissa uskon päässeeni maksimisykkeeseeni. Sen sijaan tuo 6 x 1000 m:n testi meni sikäli vähän pieleen, että en juossut vielä toiseksi viimeistä tonnia ihan täysillä, mutta olin sen jälkeen kuitenkin niin väsynyt, että en jaksanut enää juosta viimeistä vetoa sen kovempaa. Myöskin sykkeeni jäi muutaman lyönnin jälkeen Cooperin testin maksimisykkeestä. Luultavasti olisin saanut vielä paremman tuloksen, jos olisin juossut toiseksi viimeisen vedon täysillä. (Cooperin testin ja toisen testin välillä oli muutama kuukausi, ja olin käsittääkseni paremmassa kunnossa jälkimmäisessä testissä.)

Toisaalta, jos haluaa saada ihan täsmällisen tuloksen, on mentävä testiin, jossa mitataan hengityskaasut (juoksumattotesti, jossa on koko ajan maski päässä). Tällaiselle minun kaltaiselleni sunnuntaikuntoilijalle niin tarkka tulos ei ole tarpeen.

5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme