Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua alkuraskauden pahoinvointiin? o.O

Vierailija
27.09.2013 |

onko kukaan keksinyt jotain kikka kolmosta raskauden pahoinvointiin? Mulla pahoinvointi alkoi heti plussasta ja nyt (6+1) kärsin pahoinvoinnista 24/7... :/ vain syödessä helpottaa mutta kun ei viitsis syödä ihan 24/7 vaikkakin onnistuisi kyllä :D ;) en ole oksentanut kertaakaan mutta pahaolo velloo tosiaan ihan koko ajan... muutenkin raskausoireet iskeny ihan huolella ja oonkin jo ajatellut että onkohan tuplat tulossa?! o.O voiko runsaat oireet olla siitä merkki? tää nyt on ihan spekulointia, tiedän kyllä :D esikoisesta oireet ei todellakaan olleet näin rajuja... mut kestän mitä vaan kun vain saan terveen lapsen <3

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Se oli sellainen, että aamulla raahauduin vessaan, join niin paljon vettä kuin ehdin ja oksensin.

Sitten saattoi syödä vähän ja se piti pahanolon poissa. Kunnes sitten se iltapäivällä palasi ja makasin työpaikan vessan lattialla ja olin liian kipeä liikkumaan tai edes itkemään. Ajattelin vaan, että varmaan kuolen sinne, eikä se ajatus edes tuntunut pahalta.

Jotenkin sieltä vaan nousi, pääsi kotiin ja homma jatkui.

Eikä muuten tullut kuin ihan yksi normaalikokoinen vauva.

Mutta voimia, tuo on hirveetä aikaa...

Vierailija
2/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama, nyt rv 12 ja alkaa ehkä helpottaa... Ei siihen auta kuin se syöminen ja aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, no näillä mennään :D vähän tuottaa tuskaa välillä olla töissä kun en halua raskautta vielä paljastaa ja kokoajan pahaolo... oon varmaan aikamoinen sotanorsu jo kohta ku syön tätä tahtia :D

ap

Vierailija
4/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sellaista magneettiranneketta. Tai sitten B6-vitamiinia.

Vierailija
5/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih :/ Sama ongelma on täälläkin!

Nyt on viikkoja (vasta) 5+5, mutta kuvotus on jatkuvaa! Koko ajan oksettaa ja heikottaa. Syöminen auttaa myös täällä, mutta en haluias koko ajan syödä ja syödä.. 

Olen huomannut, että raikkaat hedemät auttaa ehkä parhaiten pahaan oloon?

Vierailija
6/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, hedelmät on hyviä :) just napsin viinirrypäleitä ja banaani on kans hyvää :D on ne sentäs parempia ku suklaa tai viinerit ;) :P täytyykin googletella tuosta magneettirannekkeeta; kiitos vinkistä <3 ja tsemppiä sullekin nro 6 :)

ap

Vierailija
7/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaksosia tarkota sentään automaattisesti. Minulle tuli tippapullo tutuksi mutta yksisikiöinen raskaus oli kyseessä kuitenkin. Pahoinvointi oli aivan karseaa, jouduin käyttämään lääkitystä siihen koska vesikin lakkasi kestämästä sisällä. Lääkkeen lisäksi ainoa lievittävä kikka oli greippi ja greippimehu.

Vierailija
8/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, viinirypäleet nimenomaan auttaa! Samoin jääkaapissa ollut omena :)
Itseänikin alkoi tuo raskausranneke kiinnostamaan :o

Vierailija
9/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi B6-vitamiini on oikeasti kannatava kokeilla!! Mulla siitä oli apua, vaikkei kokonaan pahoinvointia vienyt. Aloita syöminen jo ennen kuin nouset sängystä, eli yöpöydälle keksi ja lasi vettä tms. jotka voi ottaa ennen nousua. Pieniä aterioita pitkin päivää.

Ei välttämättä kaksoset, mulla pojista kuvotti, mutta tyttö pisti oksentamaan jatkuvasti.

Vierailija
10/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen auttaa mullakin. Aiemmin kun en tajunuut sitä, monesti iltaisin meinasi tulla oksennus kun en ollut syönyt pitkään aikaan. Mitään erityistä aamupahoinvointia ei ole vaan huonoin olo on muutenkin iltaisin, vaikka söisikin. Onko muilla tätä? Syön noin kolmen tunnin välein, se näyttää olevan sellainen aika, minkä yli ei kannata mennä. Hedelmät, porkkanat ja ruisleipä/hapankorput on sopivan neutraaleja ja raikkaita syötäviä silloin kun kaikki ällöttää. Kuvotus kohdistuu minulla tiettyihin voimakkaisiin hajuihin (heivasin juuri kukantuoksuiset saippuat asunnosta ulos ja hankin sitrushedelmien tuoksuisia tilalle)  ja jopa abstrakteihin asioihin kuten shoppailuun. Koko ajatuskin kauppojen tavaramääristä jostain syystä yököttää. Nyt olen viikolla 9-10.

Vierailija
11/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ei tietenkään tarkoita automaattisesti kaksosia :D tuli vaan mieleen ja suvussakin kun on :) tytöstä mulla oli pahoinvointia aamuisin ja iltaisin, muttei näin rajua... nyt on tosiaan 24/7 (yölläkin heränny siihen) ja lisäksi huimaa aika paljon...tänkin on varmaan pakko olla tyttö ku eikös tytöistä tuu enemmän pahoinvointia ;) raskausvitamiineja aloin syödä jo vähän ennen ku tulin raskaaksi :) erikseen en oo B6-vitamiinia syöny. Hapankorppu alkoi muuten just kuulostaa tosi herkulta :D

ap

Vierailija
12/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purista rannetta se auttaa ihan oikeasti. Siinä on kai joku akupunktio piste. Mulla ei ollut mitään raskausoireita esikoisen kohdalla, kakkosen kohdalla senkin edestä! :X

Vierailija
13/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli karsea pahoinvointi kun olin raskaana. Voin pahoin ekat 4kk, sitten 2kk tauko pahoinvoinnissa (ihanaa aikaa) ja sitten loppuaika pahoinvointia, sappikipukohtauksia, issias- ja nivelsärkyä ja turvotusta.

Mutta pahoinvointiin auttoi tiheä syöminen. Söin jatkuvasti hedelmiä. Mulla oli töissä Aina kilo appelsiineja ja kilo mandariineja/satsumoita.Töistä jouduin joskus lähtemään himaan kun aamupalaverin aikana juoksin vessaan oksentamaan ja kun vielä lounasaikaan olo ei helpottunut ja vatsakramppas niin joku duunikaveri heitti kotiin. Sittemmin olin poissa vain tosi pahoina aamupäivinä (jolloin pahoinvointi pahimmillaan) ja selkä/sappikipukohtauksien vuoksi.

Ja ennenkuin edes aamulla nousin sängystä join lasin tuoremehua ja söin hedelmän (yleensä sen mandariinin). Auttoi, mutta oksentelin silti pitkin päivää......

Kyllä se siitä, ja jos ei, niin sitten viimeistään kun lapsi syntyy:)

Vierailija
14/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh... onpas ollu melkoista sinulla... :( se on totta, että viimeistään sitten helpottaa kun lapsi syntyy <3 ollaan me naiset kuitenkin aika sitkeitä :D

ap

Vierailija
15/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pahoinvointilääkkeet auttoi. Neuvolalääkäri voi niitä määrätä. Esikoisesta oli karmea pahoinvointi, kaksosista sama tuli sitten tuplana. Oli järkyttävää.

Vierailija
16/16 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin "auttoi" syöminen. Lihoinkin monta kiloa jo ensimmäisenä kuukautena, sillä söin jatkuvasti. Silti voin pahoin, mutten niin pahoin kuin jos yritin olla syömättä. Oksensin päivittäin, joinain päivinä useamman kerran. pahinta oli kuitenkin se vellova olo, ei puhettakaan että olisin ollut työkuntoinen!

Tuo olikin hyvä vinkki, että joisi aamulla paljon vettä ihan väkisin. Itse join aivan liian vähän ja oksentaminen oli todella tuskallista.

Tsemppiä! Onneksi selvisin tuosta, yksi vauva vain tuli vaikka itsekin epäilin kaksosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä