Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät tunnin-kaksi työhön, mihin lapset siksi aikaa?

Vierailija
27.09.2013 |

Sinänsä kiva jos työtön saa lisää rahaa tekemällä tunnin tai kaksi jotain kunnan hommia tai yritykselle.

Mutta tarvitsee/ko mahdolliset alle kouluikäiset lapset hoitoa sinä aikana? Tietysti tarvitsevat.

Kaikilla työttömillä ei ole valmiina lapset päivähoidossa. Joillakin on, jolloin muutaman tunnin työ päivässä onnistuu hakematta hoitopaikkaa tuon muutaman tunnin takia.

Kuinka olette varautuneet lastenhoitoon, jos mieluimmin menette muutamaksi tunniksi tarjottuun työhön? Kieltäytymällä menettäisitte osan korvauksestanne. 

Siinähän sitten päättäjät järjestävät mahdollisesti hoitoa näille muutamien tuntisten lapsillekin. Luulisin.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288603334606.html

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nostaa päivärahaa, pitää olla käytettävissä. Jos hoitaa lapsia, ei nosta päivärahaa.

Vierailija
2/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:39"]

Jos nostaa päivärahaa, pitää olla käytettävissä. Jos hoitaa lapsia, ei nosta päivärahaa.

[/quote]

Eli sinun mielestäsi kaikkien työttömien on vietävä lapset kokopäivähoitoon. No oikeastaan pitäisi saada vuorohoitovalmiiksi kaikille työttömien lapsille, kun voihan se tarjottava työ olla vuorotyötäkin. Niin tuota, työttömän lapsen pitää olla siis hoidossa aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, vaan hoidettava lapsille se hoito, jos työnhakuun liittyy velvoitteita. Ei tunnin takia tarvitse kokopäivähoitoa. Jos haluaa keskittyä lastenhoitoon, ei häiriköi työvoimatoimistossa.

Vierailija
4/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työttömän vanhemman lapsella on 2 vanhempaa ja työn voi varmaan sovittaa sitten siihen aikaan, jolloin toinen vanhemmista ei ole töissä. Ja osa työttömistä voi kaitsea näitä lapsia, joilla ei muuten ole hoitopaikan tarvetta.

Vierailija
5/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, teen vuorotyötä, lapset eivät ole ikinä olleet hoidossa sen takia, joten mikä syy joku vuorotyö muka on?

Vierailija
6/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:39"]

[/quote]

Ei kiinnosta miten verorahoilla elävä asian hoitaa.

Kunhan hoitaa -tai sitten kiristää vyötä.

Eli sinun mielestäsi kaikkien työttömien on vietävä lapset kokopäivähoitoon. No oikeastaan pitäisi saada vuorohoitovalmiiksi kaikille työttömien lapsille, kun voihan se tarjottava työ olla vuorotyötäkin. Niin tuota, työttömän lapsen pitää olla siis hoidossa aina. 

[/quote]

Vierailija
7/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:52"]

3, teen vuorotyötä, lapset eivät ole ikinä olleet hoidossa sen takia, joten mikä syy joku vuorotyö muka on?

[/quote]

Onko sulla lapset keskenään vai oletatko, että kaikilla on samat tukiverkot kuin sulla. Minä olen aikoinaan maksanut lastenhoitajalle enemmän brutto kuin itse sain netto, mutta pääasia etten ollut muiden elätttävä, eikö vaan? sillä ei väliä, ettei tiennyt millä rahalla ruokaa ostaa, vaikka kävin koko päivätöissä. 

Vierailija
8/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, eivät ole olleet keskenään ja tukiverkkoja ei ole.

Vuorotyö ei ole mikään varsinainen syy, jos työttömän töihin menosta ja lapsenhoidosta puhutaan.

Mua ei kiinnosta sun maksut ja asiat, huvittaa vaan nämä työttömien kootut selitykset.

Vierailija
9/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa työttömän tulee olla valmis menemään täihin tiety varoajan jälkeen ja kunnalla velvollisuus järjestää lapsen hoito.

Vierailija
10/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon tietenkin. Lisäksi ne annetut parin tunnin pätkät saattavat olla mihin kellonaikaan vain, eikä välttämättä sovi päiväkodin rytmiin siten, että saisivat osapäiväiset kätevästi päiväkodin kuormituksen kannalta. Lisäksi vielä työmatkat + matka-aika hoitoon kuljettamiseen + se, ettei hoitopäivä voi alkaa tai loppua kesken päiväunien, lapsen hoitoaika saattaa joissain tapauksissa olla kahden tunnin työn vuoksi yli 5 tuntia päivässä. Ja tietty työttömällä pitäisi olla aikaa myös itse työnhakuun.

Tulee aika kalliiksi kunnille.

Vierailija
11/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "varoaikaa". Periaatteessa työttömän pitäisi olla valmiina esim. ottamaan vastaan sairaslomasijaisuus seuraavasta päivästä. Näin olen itse tehnytkin, aktiviinen työnhakija kun olen ollut (ilmoittautunut esim. sijaispankkeihin)! Lapsilla on ollut hoitopaikat, vaikka tietenkään eivät ole olleet täyspäivähoidossa silloin kun minulla ei ole töitä ollut.

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:00"]

Periaatteessa työttömän tulee olla valmis menemään täihin tiety varoajan jälkeen ja kunnalla velvollisuus järjestää lapsen hoito.

[/quote]

Vierailija
12/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs lapsesi sitten ovat olleet? Jos puhutaan esim. yksinhuoltajaäidin työllistymisestä vuorotyöhön tai perheestä, jossa isäkin tekee vuorotyötä, ei äiti voi noin vain yht'äkkiä lähteä illaksi tai yöksi töihin, vaikka olisi kuinka työhaluinen. Mikä tässä niin ihmeellistä on.

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:58"]

Vuorotyö ei ole mikään varsinainen syy, jos työttömän töihin menosta ja lapsenhoidosta puhutaan.

Mua ei kiinnosta sun maksut ja asiat, huvittaa vaan nämä työttömien kootut selitykset.

[/quote]

Vierailija
13/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa tukiverkon. Yksinkertaista.

Vierailija
14/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo jos isovanhemmat asuu kaukana ei ole helppo hommata tukiverkkoja, jotka voi tuosta vain olla lapsenvahtina päiväaikaan,

Vierailija
15/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhän yksinkertaisuus.

osa näistä työmarkkinoiden käytettävissä olevista mammoista sitten hoitaa toisen työttömän lapsia.

Vierailija
16/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kiinnostaisi miten lapsenhoidon järjestit ilman tukiverkkoja ja päivähoitoa, kun keskenäänkään eivät olleet. Mitä jää jäljelle?? Kerro ihmeessä, olisi varmaan arvokasta tietoa vuorotyöläisille.

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:58"]

[/quote]

Vierailija
17/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikenko pitää olla helppoa? Jos on vähänkään vaikeaa, ei aleta. Meillä ei ees ole isovanhempia elossa ja kas kummaa, silti on tukiverkko.

Vierailija
18/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta järjestää päivähoidon sitä tarvitseville. Tullaan tarvitsemaan paaaljon lisää päivähoitotiloja ja hoitajia.

Työkkärin työntekijöilläkin riittää varmaan paljon tekemistä, kun yrittävät keksiä näitä työpaikkoja työttömille. Niitäkin tullaan luultavasti tarvitsemaan paaaljon lisää.

Lisäksi tarvitaan päiväkoteihin muuta henkilöstöä, kuten siivoojia, keittiöhenkilökuntaa, talonmiestä jne.

Tällä tavoin se Suomi lähtee nousuun!

Vierailija
19/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisten ihmisten, tilanteiden takia ei voi olettaa että tutut/sukulaiset hoitavat lapsia sen ajan kun toinen käy töissä. Näille lapsille on TIETENKIN järjestettävä hoitopaikat! Ja kuten tiedetään niin eihän se tule onnistumaan kun kunnilla on pulaa muutenkin paikoista..  Ei tule ikinä onnistumaan tää kuvio.

Vierailija
20/36 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä uudistus koskee myös maahanmuuttajia. Niillä maahanmuuttajilla joilla ei ole ollut itse halua työllistyä on ollut tosi helppoa kun heitä ei ole ikinä pakkotyöllistetty tai pakkokoulutettu koska aina vedetään kortti "minä ei ymmärrä, minä ei pysty" jne. Eikähän se 20 vuotta kotona ollut maahanmuuttajaäitikin voi ottaa luudan käteen siinä missä suomalainenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi