Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa raahata ruokaostokset aina käsin kotiin?

Vierailija
30.08.2020 |

En omista autoa ja kauppa noin 1KM päässä...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen harkinnut tuollaista kärryä, jota näköjään mummokärryksi nimitetään.

Kysymys: miten te menettelette kaupassa sen mummokärryn kanssa? Kaupassa varmaan käytätte ostoskärryä tai koria, niin missä/miten pidätte sitä mummokärryä sillä aikaa?

Mulla on kärryn taskussa kaksi metallista S-koukkua, joilla ripustan mummokärryn ostoskärryjen keulaan.

Kauppa senverran kaukana, ettei kori riitä...

Vierailija
42/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mummokärryt toimi, en viitsisi edes yrittää kuoppaisilla sorateillä edes kesäaikaan, mutta ei mielestäni lähikaupungissakaan. On lunta ja loskaa, miten niitä pienirenkaisia kärryjä viitsii raahata? Pitäisi olla jonkinlainen isorenkainen vaunu, johon saisi paketitkin hyvin. Kai niitäkin on, mutta on hintaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan 500m, ei nolota kantaa kasseja käsissä. Yleensä mulla kyllä on reppu johon menee kätevästi osa tavaroista. Isompaan kauppaan on 1km ja sieltä kannan samalla tyylillä.

Johonkin isompaan kodinkoneeseen otan kotiinkuljetuksen.

Vierailija
44/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne ohikulkijat tietää onko sun kauppareissu miten pitkä, eihän se näy päälle ellet käytä kaupan muovikasseja? Jos käytät reppua niinkuin minä, niin eihän kukaan ohikulkija edes tiedä, että kävit ruokakaupassa.

Vierailija
45/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten muuten se autoton ihminen kauppaostoksensa kotiin raahaisi, kuin kantamalla.

Ei ainakaaan itselläni riitä raha siihen, että ruokaostokset toisin taksilla kotiin.

Mutta kaikkiin suurimpiin ostoksiin joutuu kyllä käyttämään maksullista kuljetusta.

Jos esim. ostaa uuden pölyimurin Prismasta tai jostain muulta, en jaksa sitä bussissa kuljettaa lähiöön jossa asun, vaan on otettava taksi. Samalla kerralla ostan myös enemmän ruokaa varastoon, sekä talouspapereita, isoja vissyvesipulloja sun muuta raskasta kannettavaa, samalla kuljetuskuluilla saa monien viikkojen kulutustavarat.

Lähikaupassa käyn vetolaukulla ja nyt korona-aikaan on pitänyt käyttää verkkokauppoja ruokaostoksiin, ikääntyneenä ja riskiryhmään kuuluvana ei pahimipina aikoina uskaltanut kaupoissa käydä.

N. 68

Et jaksa kuljettaa imuria bussissa???????????

Vierailija
46/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelepa moninkertainen nolous, kun pitää ostaa siteitä ja / tai vessapaperia, ja kassalla sattuu olemaan vielä komea nuori mies. Häpeä oikein loistaa sinusta, kun tallusta tienviertä kotia kohti. Ihan hir-vee-tä ja ka-ma-laa!

Hanki rollaattori tai pyöräkelkka, niin taakka on helpompi siirtää kaupasta kotiin.

Vierailija
47/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten muuten se autoton ihminen kauppaostoksensa kotiin raahaisi, kuin kantamalla.

Ei ainakaaan itselläni riitä raha siihen, että ruokaostokset toisin taksilla kotiin.

Mutta kaikkiin suurimpiin ostoksiin joutuu kyllä käyttämään maksullista kuljetusta.

Jos esim. ostaa uuden pölyimurin Prismasta tai jostain muulta, en jaksa sitä bussissa kuljettaa lähiöön jossa asun, vaan on otettava taksi. Samalla kerralla ostan myös enemmän ruokaa varastoon, sekä talouspapereita, isoja vissyvesipulloja sun muuta raskasta kannettavaa, samalla kuljetuskuluilla saa monien viikkojen kulutustavarat.

Lähikaupassa käyn vetolaukulla ja nyt korona-aikaan on pitänyt käyttää verkkokauppoja ruokaostoksiin, ikääntyneenä ja riskiryhmään kuuluvana ei pahimipina aikoina uskaltanut kaupoissa käydä.

Minulla on lähikauppa 100m päässä, muitakin kauppoja ja ostari km säteellä. Käytän mummokärryä jos on jotain raskaampaa ja enemmän ostoksia. Nyt korona-aikaan olen sitä käyttänyt kun käyn harvemmin kaupassa. Minulla on myös vanha ns. kaljakärry joka on ostettu ensimmäiseltä Tallinnan matkalta aikoinaan. Se jäi minulle ex-mieheltä ja sillä olen tuonut pölyimurin kotiin. Se on sopivan pieni mutta juuri mahtuu esim imurilaatikko ja nauhoilla kiinni. Olen jo ohittanut nolousiän. T. Täti 62v.

N. 68

Vierailija
48/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa?  ...Miten?

Vierailija
49/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kummassa joku voi yleensä elää ja olla ja asua, ellei omista autoa.

Kuljetteko te kaikki autottomat nyt korona-aikanakin aina julkisissa busseissa ja metroissa ja junissa?

On niitä halpojakin autoja saatavilla, ettei tarvitse noissa koronapesissä matkustella.

Minulla on lievä näkövamma, en saa enää ajaa autoa. Kortti on ollut heti kun sen sai. Asun yksin Hgissä, en ole autoa normaalisti tarvinnut. Joskus kuljetuksissa se olisi kyllä tarpeen. Samoin kehä3 ulkopuolella. Ajelen siis julkisilla silloin kun on tarpeen.

Vierailija
50/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli vielä papiljotin päässä emännillä tuolla reissulla :)

Vierailija
51/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt noloa ole. Lähinnä raskasta. Minusta ne ”mummokärryt” ovat erinomainen keksintö, niitä ei juurikaan nuoremmat käytä.

Mummokärryjen myötä seksuaalisuutesi kyllä katoaa samantien. 

Vierailija
52/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt noloa ole. Lähinnä raskasta. Minusta ne ”mummokärryt” ovat erinomainen keksintö, niitä ei juurikaan nuoremmat käytä.

En käytä minäkään.

51v.

Vierailija
53/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nolottanut tähän ikään asti.

50+

Vierailija
54/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua nyt taas??! On aivan helvetin noloa, kaikki nauraa sulle jos noin teet....

Vierailija
55/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, en todellakaan osta autoa, kun ilmankin pärjää, säästää rahaa sellaiseen mistä oikeasti pitää.

Vierailija
56/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 35v vaan en siis mummo. Mutta mulla on " mummokärry", jonka kanssa tuon isommatkin ostokset. Ei mitään noloa. Jos joku katsoo, että onpa tuo nainen nolo, niin siinäpä katsoo. Mitäs mä siitä.

Vierailija
57/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se olis noloa? 

Itse ajan autolla, mutta en mä kävellen kulkijoista mitään erityisesti ajattele. Joskus olen kyllä tarjonnut autokyydin, kun olen nähnyt jonkun raahavaan uupuneen näköisenä painavan näköisiä kasseja. Toivottavasti eivät ole kokeneet sitä millään tavalla noloksi.

Vierailija
58/58 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ei olisi autoa niin tilaisin ruuat kotiovelle. Niin kauan kun pääsen itse kauppaan niin tykkään käydä ite valkkaamassa ruuat. Millään veto kassilla en en alkaisi niitä raahaamaan bussissa niin että siinä tapauksessa tilaisin kahden viikon ruuat koti ovelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi