Onko noloa raahata ruokaostokset aina käsin kotiin?
Kommentit (58)
Todistin juuri kuinka hyväkuntoinen nuori naapuri kävi autolla kaupassa n. 500m päässä. En minä vaan kehtaisi.
Miten kummassa joku voi yleensä elää ja olla ja asua, ellei omista autoa.
Kuljetteko te kaikki autottomat nyt korona-aikanakin aina julkisissa busseissa ja metroissa ja junissa?
On niitä halpojakin autoja saatavilla, ettei tarvitse noissa koronapesissä matkustella.
Repussa kannan. Hyvää hyötyliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuljetteko te kaikki autottomat nyt korona-aikanakin aina julkisissa busseissa ja metroissa ja junissa?
On niitä halpojakin autoja saatavilla, ettei tarvitse noissa koronapesissä matkustella.
Tilaan ruuat kotiinkuljetuksena ja teen etätöitä. En tarvitse autoa mihinkään. Vuokraus tarvittaessa tulee edullisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Todistin juuri kuinka hyväkuntoinen nuori naapuri kävi autolla kaupassa n. 500m päässä. En minä vaan kehtaisi.
Näitkö mitä osti? Takakontti voi olla täynnä tavaraa.
Joku kysyi, että eikö ole noloa mennä autolla 1 km. Minulla on lähimpään kauppaan 2,5 km, mutta en kyllä kilometrinkään päästä lähtisi raahaamaan ISOJA ostoksia ilman autoa. Minä kun en yleensä mene kauppaan hakemaan aina yhtä tavaraa kerrallaan. Elämäni ekassa ja vikassa vuokra-asunnossa lähimmät kaupat olivat 200 metrin päässä. En kyllä todellakaan jaksaisi veivata 5 kertaa sitä väliä painavien kassien kanssa.
Eli minua ärsyttää tuo, kun vingutaan siitä että joidenkin täytyy käydä kaupassa autolla. Jotkut myös ostavat sitä tavaraa, eivätkä vain hae jotain limupulloa ja tikkaria.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi, että eikö ole noloa mennä autolla 1 km. Minulla on lähimpään kauppaan 2,5 km, mutta en kyllä kilometrinkään päästä lähtisi raahaamaan ISOJA ostoksia ilman autoa. Minä kun en yleensä mene kauppaan hakemaan aina yhtä tavaraa kerrallaan. Elämäni ekassa ja vikassa vuokra-asunnossa lähimmät kaupat olivat 200 metrin päässä. En kyllä todellakaan jaksaisi veivata 5 kertaa sitä väliä painavien kassien kanssa.
Eli minua ärsyttää tuo, kun vingutaan siitä että joidenkin täytyy käydä kaupassa autolla. Jotkut myös ostavat sitä tavaraa, eivätkä vain hae jotain limupulloa ja tikkaria.
Toki MYÖS kävelen tuota matkaa, mutta silloin ostan vain yhden kassillisen enkä sitäkään täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki MYÖS kävelen tuota matkaa, mutta silloin ostan vain yhden kassillisen enkä sitäkään täyteen.
Ja voin sanoa, että tuolla tyylillä kaupassa käyminen on aivan sairaan turhauttavaa. Eli auto kunniaan.
Mä hankin jo vuosia sitten mummokärryt kauppamatkoille. On niin kätevät, eikä niitäkään tarvitse nolostella sen enempää kuin käsin raahaamistakaan!
Linkatkaa tähän hyviä mummokärryjä!
Vierailija kirjoitti:
Asun aivan lähellä kauppoja. Ei tarvitse käyttää julkisia, kun käveltävää on vain muutama sata metriä.
Vertaa kävelijää autoilijaan ja huomaat eron:
Äiti, joka istuu autossa vs. äiti, joka kävelee kauppaan.
Toinen on luultavasti hoikempi ja parempikuntoisempi kuin toinen...
Mäkin olen harkinnut tuollaista kärryä, jota näköjään mummokärryksi nimitetään.
Kysymys: miten te menettelette kaupassa sen mummokärryn kanssa? Kaupassa varmaan käytätte ostoskärryä tai koria, niin missä/miten pidätte sitä mummokärryä sillä aikaa?
Hyvää hyötyliikuntaa, ei noloa.
Autoilu on tulevaisuudessa supernoloa. Osta polkupyörä/sähköpyörä!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt noloa ole. Lähinnä raskasta. Minusta ne ”mummokärryt” ovat erinomainen keksintö, niitä ei juurikaan nuoremmat käytä.
Nehän on tyhmiä, jotka eivät kehtaa mummokärryjä käyttää, vaan raahaavat niskat kädet kipeinä painavia ostoskasseja.
Minä olen nuoresta lähtien tuonut ostokset mummokärryllä, enkä ole koskaan välittänyt pätkääkään muiden mielipiteistä.
Ei ole noloa. Käyn itsekin kävellen kaupassa. Lähinnä se on raskasta, jos rohmuaa liikaa tavaraa. Asun yksin ja saan tuotua viikon ostokset kerralla. Lähimpään markettiin on alle kilometri. Kauempana olevasta kaupasta ostan vähemmän kerralla.
reipasta liikuntoa, pulinat poies vaan!
😁
Miten niin? Olen aina käynyt kävellen kaupassa ja kantanut ostoskassit käsissä kotiin. En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi että siinä olisi jotain noloa.
Jotain rajaa nyt tuohon nolosteluun :D
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Miksi minä en edes ymmärrä kysymystä, miksi se voisi olla noloa?
Jos kauppaa ei ole lähempänä, niin sitten on kuljetettava se matka. Mitä muita mahdollisuuksia sinulla olisi kuin kävellä? Matka on sentään sen verran pitkä, että käyttäisin joskus vaikka taksia, jotta saisin kerralla suuremman määrän tavaraa. Muuten yhden hengen viikon ruokaostokset kulkisivat kohtuullisen kevyesti repussa tu
No perstaskuunko se kassi pitäisi laittaa?