Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astma ja maski

Vierailija
30.08.2020 |

Millaista maskia pystytte muut astmaatikot käyttämään? Olen paria erillaista ns kirurginmaskia kokeillut ja aika nopeasti tulee olo ettei saa enää happea. Alan myös helposti hyperventiloimaan.

Toki ensisijaisesti välttelen kaikkia sisätiloja missä on ihmisiä, yritän parhaani mukaan pitää turvavälit aina ja käytän tällä hetkellä joukkoliikenteen sijaan polkupyörää. Mutta jos tämä tilanne vuosikausiksi pitkittyy niin välillä on vaan pakko käyttää bussia jne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekista ostetut kirurgiset maskit ihan ok. Samoin ffp2 maski uloshengitysventtiilillä. Ffp3 liian raskas hengittää, vaikka suojaisikin paremmin.

Vierailija
22/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston apteekista ostetut kirurgiset maskit ihan ok. Samoin ffp2 maski uloshengitysventtiilillä. Ffp3 liian raskas hengittää, vaikka suojaisikin paremmin.

Muistatko paljonko maksoi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
24/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
25/29 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä nenää maskin ulkopuolella?

Vierailija
26/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tosi vaikea hengittää ainakin noiden kirurgisten maskien kanssa. Pitää koko ajan keskittyä että hengittää riittävän rauhallisesti.

Vierailija
27/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp3 toimii sujuvasti. Ei pienennä happea. Olen mitannut. Taitaa olla höpöpuhetta ettei astmaatikot muka voisi käyttää.

Vierailija
28/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On astma enkä pysty käyttämään mitään maskeja. Eipä se ongelma ole, ei ne pakollisia ole.

Ei ole pakollisia ei, mutta esimerkiksi ruuhkaisessa joukkoliikenteessä olisi kyllä erittäin järkevää. Tai joutuu vaikkapa hoitamaan jotain virastoasiaa paikassa missä on paljon ihmisiä. 

Mitä ihmeen virastoasiaa??

Vierailija
29/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikko, enkä käsitä mistä puhutte?

Ei minulla mikään kevytmaski ole vaikeuttanut hengittämistä. Toki jos käytän sellaista uloshengitysventtiileillä varistettua kumista puolimaskia /kaasunaamaria niin ei pysty kauan olemaan, koska sisäänhengitys on raskasta, mutta eihän noissa kangasmaskeissa tai kirurginmaskeissa ole juuri minkäänlaista hengitysvastusta.

Jos on keuhkot noin huonona, ei kyllä kannattaisi ulkona käydä ollenkaan - mikä tahansa hengitystieinfektio on tuolloin hengenvaarallinen.