Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avataanko asuntonäytöissä kaappien ovia yms?

Vierailija
09.09.2013 |

Pitääkö olla varautunut siihen, että esim. vaatekaappeihin ja keittiön laatikoihin kurkitaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:16"]

Juu, en mä availe kaappien ovia. En katso edes seiniä tai parketin kuntoa. Samaan tapaan ostan käytettyä autoakin, katson vain päältä päin. En availe ovia tai moottoritilan kantta. Enkä käy koeajelulla...

[/quote]

Heh, melko ontuva vertaus.

Jos haluat autoon verrata niin kyseeseen voisi tulla vaikka pyyhkijän sulat. Yhtä pieni ja merkityksetön asia kokonaisuuteen nähden eikä vaikuta ostopäätökseen jos löydät hyvän yksilön.

Vierailija
2/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat vaatteen, niin tarkistatko koskaan, onko myös sen nurja puoli siisti? Jos et tarkista, olet tottunut tekemään hankinnat tunnepohjalta ja koet elämässäsi monia yllätyksiä, joista suurin osa ei ole ihania. Jos taas tarkistat saumat, osaat asuntonäytössä katsoa asunnossa muutakin kuin ikkunasta avautuvaa maisemaa. Ne kaapit ja vaatehuoneet kuuluvat kauppaan, joten näytössä ne kannattaa tarkistaa. Liian usein tälläkin palstalla itketään, että kun myyjä ei kertonut vesivahingosta jne. Se olisi todennäköisesti varsin hyvin näkynyt, jos olisi kurkannut astianpesualtaan alla olevaan kaappiin ja katsonut siellä pohjalevyn alle. Mutta ei, ostetaan mieluummin silmät ummessa ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edellinenkö penkoo asuntonäytössä paitsi kaapit niin irrottaa myös pohjalevyt? Suorastaan puistattaa.

Olen itse tehnyt 3 asuntokauppaa. Tärkein mikä saa kiinnostukseni heräämään on sijainti, sen jälkeen hinta ja koko, yhtiön ja kiinteistön kunto ja varallisuus ja tulevat remontit. Näillä saa kiinnostuksen heräämään ja jos ne ei ole kunnossa, en kiinnostu enempää. 

Asunnosta tietää heti sisään astuessaan onko se oikea vai ei.

Kyllä, ostan tunteella sillä kodissa pitää viihtyä. Oikean löytäminen on niin harvinaista, että kun sen löytää on aivan sama pitääkö vaatekaapistoja uusia tms. Keittiöremontti kalliimpana vaikuttaa toki hintaan mutta se onkin yleensä jo huomioitu. Ja koska asunto nimenomaan on kallis investointi, en jätä unelmakotia ostamatta huonokuntoisten kaappien vuoksi. Se ei ole silmät ummessa ostamista vaan päin vastoin, näen asunnon potentiaalin vaikka pinta olisikin vanhaa paskaa.

Ikäviä yllätyksiä ei ole tullut, olen tehnyt asuntokaupoilla aika mittavat voitot :)

Vierailija
4/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin sivulla introvertit.net ja sen mukaan olen introvertti!

Tämä osui jotenkin hauskaa saumaan, sillä olen vasta viime kuukausina jotenkin herännyt pohtimaan omaa ihmissuhdehistoriaani. 

Olen aina kadehtinut ihmisiä joilla on paljon ystäviä eri piireistä, harrastuksista, työpaikoilta, opiskelupiireistä jne. Itse en ole koskaan kokenut kuuluvani ryhmään. Minulla on muutama hyvä ystävä mutta jotenkin muihin ihmisiin tutustuminen on aina ollut minulle vaikeaa. Small talkissa olen oikeasti hyvä ja selviän tilanteesta kuin tilanteesta ja tulen toimeen kenen kanssa hyvänsä, mutta minun on vaikea päästää ketään siitä small talkista pidemmälle. Ja uskokaa tai älkää, myös minä olen asiakaspalvelutyössä missä oikeasti viihdynkin melko hyvin, liika kontakti tosin kuormittaa todella paljon.

Ajattelen paljon, miehen mielestä liikaa, ja hahmotan helposti laajan kokonaistilanteen asioista. Esim. työssä muut eivät useinkaan pysy perässä ajatuksissani ja turhaudun siitä.

Vierailija
5/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis, väärä ketju!

Vierailija
6/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 18:23"]

Siis edellinenkö penkoo asuntonäytössä paitsi kaapit niin irrottaa myös pohjalevyt? Suorastaan puistattaa.

Olen itse tehnyt 3 asuntokauppaa. Tärkein mikä saa kiinnostukseni heräämään on sijainti, sen jälkeen hinta ja koko, yhtiön ja kiinteistön kunto ja varallisuus ja tulevat remontit. Näillä saa kiinnostuksen heräämään ja jos ne ei ole kunnossa, en kiinnostu enempää. 

Asunnosta tietää heti sisään astuessaan onko se oikea vai ei.

Kyllä, ostan tunteella sillä kodissa pitää viihtyä. Oikean löytäminen on niin harvinaista, että kun sen löytää on aivan sama pitääkö vaatekaapistoja uusia tms. Keittiöremontti kalliimpana vaikuttaa toki hintaan mutta se onkin yleensä jo huomioitu. Ja koska asunto nimenomaan on kallis investointi, en jätä unelmakotia ostamatta huonokuntoisten kaappien vuoksi. Se ei ole silmät ummessa ostamista vaan päin vastoin, näen asunnon potentiaalin vaikka pinta olisikin vanhaa paskaa.

Ikäviä yllätyksiä ei ole tullut, olen tehnyt asuntokaupoilla aika mittavat voitot :)

[/quote]

Todennäköisesti et ole varsinaisesti tehnyt voittoa, koska aika harva ostaa seuraavan asunnon edellisestä saamillaan rahoilla ilman lisälainaa. Lisäksi olet ostanut kodin, et asuntoa - minä ostan asuntoja sijoittajana, jolloin ei kannata maksaa siitä, että edellinen omistaja on tehnyt surkean pintaremontin.

Mutta asiaan. Ei niillä kaapeilla ja vaatehuoneilla ole merkitystä siinä unelma-asunnossa, mutta fiksu ostaja saa ne huomaamalla alennusta hinnasta. Ei kannata maksaa kauniista kaapinovista (kuten sinä),  jos ne kaapit on paskat.

Muutaman kerran olen ollut ostamassa kaltaiseltasi tunnemyyjältä asuntoa. Hehkutatte pohjaa ja sijaintia, mutta hinnan olette määrittäneen ulkokuoren mukaan. Home keittiössä on home keittiössä, vaikka se miten olisi unelmakotisi.

Vierailija
7/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meidän näyttöön tuli naapuri availemaan meidän kaappeja!! Tiedetään, koska kiinteistönvälittäjä oli tuttu ja kertoi tämän meille...

Vierailija
8/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette katso kaappeihin? Kai tiesitte, että jos siellä astianpesukoneen kohdalla on vesivahinko ja hometta, niin on aika hankala saada kaupan jälkeen mitään korvausta, koska olette asunnon tarkistaneet ja hyväksyneet. Vain piiloviat voi olla myöhemmin korvattavia, ei kauppahetkellä näkyvät.

Vierailija
9/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:21"]

Kaappeja availevat ne jotka eivät osaa nähdä metsää puilta ts. ne joiden vuoksi asuntoja stailataan.

[/quote]

Eikö se ole päinvastoin eli he nimenomaan tietävät, että stalaus on tapa piilottaa asioita.

Vierailija
10/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:35"]

Pitääkö olla varautunut siihen, että esim. vaatekaappeihin ja keittiön laatikoihin kurkitaan?

[/quote]

Ei kun tunge ne tyhjät kaljapullot vaan sinne keittiön kaappeihin. Tyhjät viina- ja viinipullot sitten vaatehuoneseen. 

Vierailija
11/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kurkkasin pakastimeen :) Halusin siis tietää onko se jää-viileäkaappi vai pakastin se alaosa, ja pakastinhan se oli. Hyvin tyhjä sellainen.

Vierailija
12/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avataan.

Vierailija
13/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Minulla on yksi makuuhuone isona vaatehuoneena jossa mm. paljon arvokasta merkkitavaraa ja vintagepukuja. Jos laitamme asunnon myyntiin niin mitä kannattaa tehdä ettei kukaan mene käpälöimään avohyllyissä olevia vaatteita ja asusteita ja koruja, tai ala ottamaan niistä kännykamerakuvia omaan käyttöönsä, tai jos levittävät netissä jonnekin? Tai sujauta jotain taskuun? Joku poliisiteippityylinen nauha ovelle ja valot pois että näkevät sen verran että siinä on yksi makuuhuone? Mitä te tekisitte?

Vierailija
14/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katsotaan kaappeihin ja komeroihin. Kaikki arvotavara kannattaa viedä asunnosta pois. Esim. kellarikomeroon tai vuokrata ihan minivarasto niitä tavaroita varten.

Mitään teippivirityksiä ei kannata laittaa, se tuo kämpästä vaan oudon fiiliksen "mikähän lastenkidutuskammio sillä sielläkin on"?

Vierailija
15/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte päästää ihmisiä sisälle ollenkaan. Mutta jos haluat asunnon oikeasti myydä, niin kai se on selvää, että ostaja haluaa tietää kiinteiden kalusteiden kunnon, seinien kunnon , samoin lattian. uhumattakaan keittiöstä ja kylppätin kalusteista.

Vierailija
16/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kiinteistövälittäjätkin suosittelee, että kaikki arvotavara viedään pois. Sitäpaitsi tyhjä asunto myy paremmin kuin täyteen sullottu.

Vierailija
17/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:45"]

Mitään teippivirityksiä ei kannata laittaa, se tuo kämpästä vaan oudon fiiliksen "mikähän lastenkidutuskammio sillä sielläkin on"?

[/quote]

Ei mutta jos jättää oven auki mutta jotain estettä eteen niin ettei kukaan pääse sinne penkomaan mitään? :)

Vierailija
18/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä avata. Kaappien kunto sisäpuolelta on ihan toisarvoinen asia.

Vierailija
19/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittais mitään esteitä, kyllä ihmiset sinne silti änkee, sitä innokkaammin, mitä enemmän yrität estellä.

Vierailija
20/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi "tosi kivaa" jos talon omistajana ja sen myyntiin laittajana omistaisi jonkun yksittäiskappaleena valmistetun Diorin couture-vintageiltapuvun, ja joku nappaisi sellaisesta kuvan kun kävisi vaatehuoneen puolella näytössä ja laittaisi sen omaan blogiinsa että "voi muruset katsokaa mitä ostin Diorilta", ja sitten se talon omistaja esiintyisi jonkin ajan päästä telkkarissa se oma uniikki puku päällä jossain itsenäisyyspäivän vastaanotossa! =DDD Olisi aika paha!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi