Miksi minua haukutaan siitä kun en syö pizzan reunoja?
Aina kylässä tai työpaikalla ihmiset pyörittelee silmiään kun vien reunat roskiin. Täälläkin minua herjataan ja alapeukutetaan, kun sanon vihaavani pizzan reunoja, miksi?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloa jättää ruokaa lautaselle ja näyttää mieltään, ettei ruoka maistunut.
Ja toinen ongelma on ruokahävikki, joka taas kuormittaa ilmastoa ja luontoa.
Miksi ihmeessä et pyydä pienempää palaa pizzaa ja joku muu voisi syödä sen.
Jos kaikki tekisi samoin kuin sinä, niin pizzan hintaa pitäisi tuntuvasti korottaa, koska ruokajäte on todella kallista ja erityisesti se vaatii ylimääräistä työtä ja se on myös hygieniaongelma.
Ja myös heikentää palvelun tuottajan yritysimagoa, kun sertifikaattien avulla pyritään ruokahävikästä pois?Maksoitko ap. edes ruuasta/pizzasta ruokajätemaksun omalta osaltasi?
REUNAT MAISTUU OKSETTAVALLE... Mikä tässä epäselvää? Terveisin ALOITTAJA................
Miksi ihmeessä sitten otat pizzaa, jos reunat maistuu oksennukselta. Ruuan suurta haaskausta ja ympäristön kuormittamista.
Ihan sama jos joku ostaa leipää ja söisi vain kannikkapalan ja muut heittäisi roskiin.
Voi kun olette yksinkertaisia... Voi voi........... Sinun logiikalla en varmaan saa syödä omenaa, jos en syö sitä kuorien kanssa? Voi voi... Vooooooooooooooi voiiiiiiiiiiiiiii!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kanssa nuorena jätin reunat, kun mentiin pizzeriaan. En jaksanut syödä kokonaista pizzaa, ja reunojen kanssa olisin jaksanut vielä vähemmän. Niinpä sitten söin parhaita osia sen minkä jaksoin.
SIlloin ei pidä mennä pizzeriaan.
Mistä lähtien ravintolassa pitää syödä lautanen tyhjäks? En minäkään kaikkia annoksia syö kokonaan, jos olen jo kylläinen. Oli sitten pizzeria tai joku muu ravintola. Joskus annokset ovat vain liian isoja.
Vierailija kirjoitti:
känkkäränkkä kirjoitti:
En minäkään syö pizzan reunoja. Liian korppua. Mielummin herkuttelen sisuksella, tulen jo siitä kylläiseksi. Jätän reunat syömättä. Ei minua ole kukan tullut siitä arvostelemaan.
Kyllä arvostelisin, jos olen leiponut pizzaa vieraille ja yksi tulee ja nauttii pelkkiä täytteitä. On oikeasti vain epäkohteliasta muita kohtaan.
Minua ei haittaisi yhtään, jos vieras jättäisi reunat syömättä. Ompa nyt kamalaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloa jättää ruokaa lautaselle ja näyttää mieltään, ettei ruoka maistunut.
Ja toinen ongelma on ruokahävikki, joka taas kuormittaa ilmastoa ja luontoa.
Miksi ihmeessä et pyydä pienempää palaa pizzaa ja joku muu voisi syödä sen.
Jos kaikki tekisi samoin kuin sinä, niin pizzan hintaa pitäisi tuntuvasti korottaa, koska ruokajäte on todella kallista ja erityisesti se vaatii ylimääräistä työtä ja se on myös hygieniaongelma.
Ja myös heikentää palvelun tuottajan yritysimagoa, kun sertifikaattien avulla pyritään ruokahävikästä pois?Maksoitko ap. edes ruuasta/pizzasta ruokajätemaksun omalta osaltasi?
REUNAT MAISTUU OKSETTAVALLE... Mikä tässä epäselvää? Terveisin ALOITTAJA................
Miksi ihmeessä sitten otat pizzaa, jos reunat maistuu oksennukselta. Ruuan suurta haaskausta ja ympäristön kuormittamista.
Ihan sama jos joku ostaa leipää ja söisi vain kannikkapalan ja muut heittäisi roskiin.
Olen eri, mutta pidän mehukkaasta pohjasta täytteineen, mutta en kuivista reunoista. En ymmärrä miksi jättäisin pitsa ostamatta niiden reunojen takia, joka on pieni osa siitä pitsasta.
Itse syön reunia vähän vaihtelevasti. Pizzassa tykkään eniten sitä täytetystä osasta, niin miksi söisin myös ne mauttomat reunat. Joskus tulee vastaan tosi hyvään taikinaan tehtyjä pizzoja, niissä syön ilolla ihan kaikki pizzan osat. Tämä on myös kalorikysymys - joka suupalan jonka jätän syömättä on jo askel oikeaan suuntaa. Perus pizzerian pizzasta syön 2-3 slaissia, muuten tulee liikaa kaloreita. Ja jos reunoja syömättä voin rajoittaa tuhoa, niin mikäs siinä. Pizza itsessään on tosi epäterveellistä, niin mitä vähemmän sitä syö niin sen parempi.
Nirsot kakarat, tuhlarit, maapallontuhoajat.
Olettepas te epäterveen niuhoja, noin niin kuin psykologisesti vanhemmuuttakin ajatellen, mutta samalla kuitenkin täysin sokeita itsellenne. Pakotatteko lapsennekin syömään, kunnes oksennus lentää? Parempi ylisyödä oksennus kurkussa ja vatsalaukku räjähdyspisteessä kuin uskaltaa sanoa vanhemmilleen ravintolassa tilatun, ei siis itse koostetun, annoksen edessä, että en valitettavasti jaksa enempää. Sääli lapsianne.
Ja teiltähän ei itseltänne koskaan mene mitään biojäteastiaan? Sipulin nitraattimyrkkyiset varretkin syötte, kun mikään ei mene jätteeksi. Epäilen.
Kotona teen vain vehnättömiä, herkullisia pitsanpohjia, niin syön kaiken. Vehnälätyn mauttomat reunat jätän tai annan koiralle.
Ehkä siksi, ettei me muut ruokailijat haluaisi maksaa sinun ruokajätteestä monta kymmentä % kun käymme pizzeriassa tai ravintolassa syömässä, vaan haluamme hyvää ja edullista ruokaa.
Jokainen ruokapala joka jää asiakkaan lautaselle nostattaa ruuan hintoja.
Veisit ap. edes jäteruuan kotiisi ja maksaisit itse biojätteesi.
Kuulostaako tämä tutulta
Ehkä syy haukkumiseen löytyy täältä
Vierailija kirjoitti:
Olettepas te epäterveen niuhoja, noin niin kuin psykologisesti vanhemmuuttakin ajatellen, mutta samalla kuitenkin täysin sokeita itsellenne. Pakotatteko lapsennekin syömään, kunnes oksennus lentää? Parempi ylisyödä oksennus kurkussa ja vatsalaukku räjähdyspisteessä kuin uskaltaa sanoa vanhemmilleen ravintolassa tilatun, ei siis itse koostetun, annoksen edessä, että en valitettavasti jaksa enempää. Sääli lapsianne.
Ja teiltähän ei itseltänne koskaan mene mitään biojäteastiaan? Sipulin nitraattimyrkkyiset varretkin syötte, kun mikään ei mene jätteeksi. Epäilen.
Sinä olet vain idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kotona voi jokainen täyttää bioastiaansa miten lystää, kun itse maksaaa. Esim. krs-taloyhtiössä jätemaksut ovat nykyään merkittävä kuluerä, heti veden jälkeen.
Jäteruoka näkyy myös ravintola ruuan hinnassa, kun johonkin ne jätemaksut on kohdistettava, kun asiakkaat jättävät ne lautaselle. Veisivät vaikka kotiinsa, näin saataisiin edullisempia ruokia ravintoloihin, eikä ravintolat tarvitsi huolehtia ruokahävikistä.
Koska ruokahävikin tekeminen on vastuutonta.
ruoka on pyhää,elämän leipää.
jos on mahdollista,sen voi heittää jalkoihin.
Ruoan tuhlausta. Leikkaisit ne vaikka irti ja antaisit kaverille.
Vierailija kirjoitti:
Kuten Ismo Leikola totesi: Afrikassa on nälkä.
Juu, ja siitäkin vitsistä veti joku jalkapalloilija herneen nenäänsä, voi elämän kevät tätä nykyistä meininkiä
Jos pizza on liian kookas kerralla syötäväksi, siitä voi säästää loput vaikkapa iltapalaksi. Mitään ei tartte heittää pois, se on kokonaan syötävää. Toisin kuin vaikkapa kasvisten syötäväksi kelpaamattomat osat, kuten kannat tai kuoret, joihin näsöviisastelijoiden on turha verrata.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, minua haukutaan kun kerran jäin kiinni julkirunkkaamisesta.
Se ei sentään ole mitenkään muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Jätätkö voileivän reunatkin syömättä? Tuo reunahienostelu ei kyllä kuulunut pizzakulttuurin alkuaikoihin.
Raxxit ym syöttämöt toivat sen Suomeen
Samoin laitimmainen lihapulla pitää aina jättää syömättä ja puurosta vain voisilmä ympäryksineen kelpaa.