Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta päivää vuodessa saikulla?

Vierailija
26.09.2013 |

Kuinka monta päivää vuodessa olet saikulla/sairaita lapsia hoitamassa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, vai ei muka saa sairaslomaa nuhan ja yskän takia? Ihan varmasti saa jopa arvauskeskuksessa ja kerran yksityislääkäri määräsi mut viideksi päiväksi vuodelepoon vaikkei ollut kuumettakaan vaan virusinfluenssa. Saikun otin mutta vuodelepo ei toteutunut. Olen maksimissaan ollut saikulla kaksi viikkoa yhtäsoittoa flunssan takia (mycoplasma, jota ei heti tajuttu). Sairaslomalla olen kyllä aika helposti jos olen kipeä, kukaan ei kiitä siitä jos menee sairaana töihin eikä kruunu ole yhtään sen kirkkaampi.

Vierailija
42/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna kaksi. Oman flunssan vuoksi.Lapset ovat jo täysi-ikäisiä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen parin vuoden aikana ehkä 5-6 päivää yhteensä. Pitäisi alkaa kyllä olla enemmän kun aina joutuu tuuraamaan niitä jotka kotona lapsen takia tai minkä lie syyn.

Vierailija
44/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 00:22"]

Ei jumalauta mitä sankariduunareita täällä painaa. Olen ollut tänä vuonna 6 päivää poissa. Ensin 3 vrk (influenssa), sitten 1pv (noro) ja viimeksi 2vrk (liikuntavamma). Kaksi ensimmäistä omalla ilmoituksella ja viimeisin lääkärintodistuksella. Lasten takia en ole ollut pois - mies kyllä on muutaman päivän.

Onko mukavaa tulla räkätaudissa töihin tartuttamaan työkavereita te, joilla ei koskaan ole sairauspoissaoloja?

T: sh

[/quote]

mutta jos vaan ei sairasta!? Onko silloinkin oltava töistä pois, ettei olisi sankariduunari? Ja onko sankariduunari jotenkin huono asia?

Vierailija
45/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kaksi vuotta sitten nykyisessä työpaikassa, en ole ollut vielä poissa. En ollut edellisestäkään. Mulle vaan ei tule flunssa kovin herkästi. Vapun jälkeen olin tosin yhden päivän kuumeessa töissä, mutta ei hätää, olin yksin paikalla joten en tartuttanut ketään. En oikein tiennyt mistä hakea sairaslomalappua, kun ei ole terveyshuoltoa ja tk:een en pääse kun olen töissä eri paikkakunnalla missä asun virallisesti. Yksityiselle ei kertakaikkiaan ollut varaa lähteä hakemaan sairaslomalappua yhden päivän takia, kun palkasta ei jää paljon mitään käteen kulujen jälkeen. Sen päivän olisin ehkä ollut pois, mutta kun ei hajuakaan miten saada sairaslomaa maksamatta itseään lisää kipeäksi. 

Vierailija
46/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon vuodesta. Tänä vuonna oon ehkä ollut viisi päivää, lähinnä flunssaa, mutta viime vuonna taisin olla varmaan 20 päivää, olin flunssassa monta kertaa. Tuolloin työpisteeni sijaitsi talossa, jossa oli todettiin sittemmin sisäilma- ja homeongelmia, eli ne varmaan vaikuttivat.

En ymmärrä mitä hienoa on siinä, ettei koskaan ole saikulla. Tai tottakai se on hienoa, jos ei koskaan ole kipeä, mutta itse olen kantapään kautta oppinut sen että sairaana ei kannata tulla töihin. Pahimmassa tapauksessa tartuttaa muut, työn jälki ei kuitenkaan ole niin hyvää ja sairaus mahdollisesti vaan pitkittyy. Mieluummin on heti sen päivän-pari pois. Nykyisin teen myös etäpäiviä, jos tuntuu että flunssa on tulossa, yleensä helpottaa sillä että yhden päivän voi tehdä rauhassa kotoa käsin.

Vierailija
47/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreä 0 tänä ja viimekin vuonna. Lapsia on neljä, mutta mies hoitaa sairaspäivät. Ei niitä paljon ole. Itse sairastan harvoin, ja yleensä onnistun ajoittamaan viikonloppuihin jostakin syystä. :D

Tasan eivät käy onnen lahjat.

Vierailija
48/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä työpaikassa seitsemän vuotta, ehkä 10 päivää yhteensä näinä vuosina ollut pois. En sairastu helposti.

Meillä tyypillisesti pienten lasten vanhemmat on keskimäärin 2 pv/kk pois joko oman tai lapsen sairauden takia - heitä ei ole näköjään tähän ketjuun osunut.

Vierailija
49/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkalta heitettynä olen noin 5-8 päivää per vuosi sairaana. Pari flunssaa kyllä aina mahtuu vuoteen. Joskus sitten on tullut pidempiä (maks kaksi viikkoa) saikkuja, mutta niitä tulee onneksi harvoin. 

Vierailija
50/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna yli 20 pv (selkäongelmia) ja tänä vuonna sitten tällä hetkellä kai 5 pv. Jos sairaana ollessa (varsinkin tuon selän kanssa) oli joku "pakko hoitaa"-juttu, niin tulin töihin tekemään sen tramalin voimin ja sitten takaisin kotiin (taksilla edestakas, kun ei pysty pöllyissä ajaa ja jalat ei toimi, kun hermot jumissa nikamien välissä). 

Vierailija
51/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi sh joka on ollu tänä vuonna jo viidellä eri sairaslomalla, sairaslomapäiviä on tullut yhteensä ehkä joku 15? Sairaslomiin mahtuu kaksi liikuntavammaa, ja kolme flunssaa. Tässä työssä ei oikein kipeänä voi mennä töihin, ollaan paljon jalkojen päällä jne. Lisäksi meidän osastolla on mm. suojaeristyksiä (potilaita suojataan ulkoapäin tulevilta pöpöiltä), ei niitä voi sairaana hoitaa.

Vierailija
52/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI yhtään päivää viimeiseen viiteen vuoteen. Pakko olla töissä kipeänäkin, koska ei ole ketään tuuraajaa. Varmaan lähden täältä saappaat jalassa joku kerta, kunniakasta kuolla työpöydälle :D

Vierailija
53/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoni saikullia n. 200 päivänä viime vuonna. Tänä vuonna vähemmän, kun ylityöt on vienyt multa voimat.

Vierailija
54/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua.

Huolestuin kun tajusin olleeni tänä vuonna ihan hitosti saikulla.

Alkuvuodesta oli sekä järkyttävän paha noro (lähes viikko), että joku omituinen viikkoja kestänyt päänsärky. Päänsärky oli niin paha, etten voinut ajatella kunnolla, näkö oli sumea ja kävely huimasi. Ja varmaan oli joku yksittäinen flunssapäiväkin alkuvuodesta. No nyt olen taas saikulla kun ääni lähti ja tarvitsen sitä olennaisesti työssäni. Kauhistuttaa että joudun kohta johonkin puhutteluun tai saan töissä jonkun leiman kun olen paljon poissa.

Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella, mikä on sentään ihanaa, kun saa keskittyä paranemiseen. Aiemmassa työpaikassa vaadittiin yhdestäkin päivästä saikkulappu hoitajalta ja kelpasi vain joku tietty tyyppi helvetin kaukana.

Stressaa aina olla saikulla, huono omatunto ja kokoajan mietin "no ehkä sittenkin voisin mennä.. no en voi.. mut jos vaan menisin.. mut sitten asiakkaat näkisi mut sairaana..". Tänä vuonna oon ollut enemmän kuin koskaan saikulla, ei varmaa oo pomo tyytyväinen.

Vierailija
55/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016:

Sairaanhoitajat sairastivat keskimäärin 20 päivää vuodessa, lähihoitajat 26 päivää ja lastenhoitajat 22 päivää. 

Lähde: Tehy

Ps. Syitä voi laittaa alle mutta ei sitä oikeaa syytä.

Vierailija
56/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotisen työurani aikana en ole ollut vielä yhtään päivää saikulla. Harrastan liikuntaa ja muutenkin terveelliset elämän tavat niin ei koskaan ole kurkkukipua tai köhää kummempaa.

Vierailija
57/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2016:

Sairaanhoitajat sairastivat keskimäärin 20 päivää vuodessa, lähihoitajat 26 päivää ja lastenhoitajat 22 päivää. 

Lähde: Tehy

Ps. Syitä voi laittaa alle mutta ei sitä oikeaa syytä.

Viimeisen 10v aikana olen ollut poissa töistä 2pv,lapset yli 10v joten ei saikkuja heidänkään vuoksi.

3-vuorotyö isossa keskussairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä