Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta päivää vuodessa saikulla?

Vierailija
26.09.2013 |

Kuinka monta päivää vuodessa olet saikulla/sairaita lapsia hoitamassa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tänä vuonna 3 päivää ehkä tai 2. Joku vuosi olin 3 kk. Ja joku toinen vuosi 1 kk. Sitten on vuosia, jolloin en ole ollut saikulla päivääkään. Sama duuni kohta 10 v. En ole turhaan saikulla. Lapsen takia en ole ollut saikulla kahteen vuoteen enkä sitä ennenkään kuin muutamia kertoa tai sitten olen vaihtanut vuoroja niin, että hoito on järjestynyt.

Vierailija
22/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna varmaan kuusi. Ehkäpä joku 10 on keskiarvo vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla viimeksi 2003 vuonna, silloin 4 päivää. Sen jälkeen ei ensimmäistäkään

Vierailija
24/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna saikkua ehkä noin 15pv, joista muutaman oman flunssan vuoksi, loput 6-vuotiaan sairasteluja. En kyllä suostu kantamaan noista edes huonoa omaatuntoa. Työt on sen luontoiset, että ne kasaantuvat omalle pöydälle poissaolon aikana, muut ei joudu niitä tekemään.

Vierailija
25/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin saikulla helmi-huhtikuussa 2010 työtapaturman takia. Sairaan lapsen takia olen ollut töistä pois 2012 keväällä (sairaalareissu).

Vierailija
26/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 07:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 00:22"]

Ei jumalauta mitä sankariduunareita täällä painaa. Olen ollut tänä vuonna 6 päivää poissa. Ensin 3 vrk (influenssa), sitten 1pv (noro) ja viimeksi 2vrk (liikuntavamma). Kaksi ensimmäistä omalla ilmoituksella ja viimeisin lääkärintodistuksella. Lasten takia en ole ollut pois - mies kyllä on muutaman päivän.

Onko mukavaa tulla räkätaudissa töihin tartuttamaan työkavereita te, joilla ei koskaan ole sairauspoissaoloja?

T: sh

[/quote]

mutta jos vaan ei sairasta!? Onko silloinkin oltava töistä pois, ettei olisi sankariduunari? Ja onko sankariduunari jotenkin huono asia?

[/quote]

Nimenomaan. Mulle tulee flunssa äärimmäisen harvoin ja olen muutenkin perusterve. Minkäs minä sille voin, että taudit kiertää minut kaukaa. Olenkin sanonut, että olen niin ilkeä ihminen, ettei minuun uskalla iskeä kuin rajut taudit. Sitten kun kerran 10 vuodessa on kuumeinen flunssa, se on kyllä kunnollinen 40 asteen kuumeineen, joka ei ihan hevillä eikä iskelmälläkään lähde pois. 

Vierailija
27/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi saikullia vappuna. Ankeaa on 40+ yh:n elämä varsinkin kun itsekin oon vähän nirso. :(

Vierailija
28/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut viimeksi sairauslomalla elokuussa 2011. Kaksi päivää olin. Lapsen sairauden takia olin maaliskuussa kolme päivää pois töistä, edellisen kerran muistelisin olevan vuotta aiemmin. Eli hyvin vähän olen ollut pois.

Vierailija
29/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No molempien lasten ensimmäisenä tarhavuotena tuli oltua varmaan kerran kuukaudessa se 3 päivää poissa (korvakierre toisella ja toisella jatkuvat keuhkoputkentulehdukset)

Mutta muuten ne ei paljoa sairasta. Tänä vuonna oon ollut 3pv omalla saikulla (flunssa ja kova kuume) ja isomman lapsen kanssa 3pv (korvatulehdus) ja pienemmän lapsen kanssa 2x3pv (kuumetta ja räkätauti)

Vierailija
30/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vaan ei sairasta!? Onko silloinkin oltava töistä pois, ettei olisi sankariduunari? Ja onko sankariduunari jotenkin huono asia?

[/quote]

Ei tarvitse olla pois, jos ei ole kipeä, mutta silloin kyllä täytyy, jos on. Työkavereiden joukossa voi olla peruskunnoltaan huonompia ihmisiä tai sellaisia, joilla on perussairaus, johon infektiotartunnat vaikuttavat kielteisesti, mahdollisesti hyvinkin dramaattisesti. Sairaana töihin raahautuvat marttyyrit - joita on olemassa, vaikka sinä et sellainen olisikaan - voivat tehdä muille hyvinkin paljon hallaa. Kaikille nuhakuume ei ole pikkujuttu.

Terveisin MS-diagnoosin saanut, joka sairastaa kotona ja arvostaa niitä, jotka tekevät samoin

Vierailija
31/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 15 vuotta sitten olin kyynärpään murtuman vuoksi sairauslomalla 7 viikkoa, sen jälkeen olen ollut pois 4 yksittäistä päivää päiväkirurgisten toimenpiteiden vuoksi. Mulla on varmaan jotenkin poikkeuksellisen vahva vastustuskyky tai jotain kun ei vatsataudit ja flunssat iske koskaan.

Vierailija
32/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairaana yleensä 1-3 päivää, lasta hoitamassa 1-2 päivää. Näin on ollut ns. aina.

Vierailija
33/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:30"]

[/quote]

Ei tarvitse olla pois, jos ei ole kipeä, mutta silloin kyllä täytyy, jos on. Työkavereiden joukossa voi olla peruskunnoltaan huonompia ihmisiä tai sellaisia, joilla on perussairaus, johon infektiotartunnat vaikuttavat kielteisesti, mahdollisesti hyvinkin dramaattisesti. Sairaana töihin raahautuvat marttyyrit - joita on olemassa, vaikka sinä et sellainen olisikaan - voivat tehdä muille hyvinkin paljon hallaa. Kaikille nuhakuume ei ole pikkujuttu.

Terveisin MS-diagnoosin saanut, joka sairastaa kotona ja arvostaa niitä, jotka tekevät samoin

[/quote]

Minun työni on sellaista, ettei käy juuri lainkaan asiakkaita, meitä on vain kaksi, pomo on paljon poissa ja enimmäkseen istun paikoillaan. ei siis ole kehen tartuttaa, joten aika hölmöä on jäädä pikkunuhan takia pois, varsinkin kun se pomo niitä tauteja itse enemmän levittää. Meillä suuria projekteja ja asiakkaita nähdään ennalta sovitusti vain muutaman kerran projektin aikana, vaikka firma onkin pieni. 

Vierailija
34/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 07:16"]

Höh, vai ei muka saa sairaslomaa nuhan ja yskän takia? Ihan varmasti saa jopa arvauskeskuksessa ja kerran yksityislääkäri määräsi mut viideksi päiväksi vuodelepoon vaikkei ollut kuumettakaan vaan virusinfluenssa. Saikun otin mutta vuodelepo ei toteutunut. Olen maksimissaan ollut saikulla kaksi viikkoa yhtäsoittoa flunssan takia (mycoplasma, jota ei heti tajuttu). Sairaslomalla olen kyllä aika helposti jos olen kipeä, kukaan ei kiitä siitä jos menee sairaana töihin eikä kruunu ole yhtään sen kirkkaampi.

[/quote]

Meillä ainakin työpaikkalääkäri aina kysyy pystytkö kuitenkin tekemään työsi? ja jos pystyy niin  ei anna saikkua, ehkä lähettää loppupäiväksi lepäämään. Mutta jotkut ihmiset surkuttelevat oloaan niin ettei todellakaan pysty tekemään mitään kun vähän nenä vuotaa, niin tottakai heille annetaan saikkua. Minä otan vastaan saikun jos sitä annetaan, mutta en käy ruinaamaan.

Vierailija
35/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:30"]

[/quote]

[/quote]

Minun työni on sellaista, ettei käy juuri lainkaan asiakkaita, meitä on vain kaksi, pomo on paljon poissa ja enimmäkseen istun paikoillaan. ei siis ole kehen tartuttaa, joten aika hölmöä on jäädä pikkunuhan takia pois, varsinkin kun se pomo niitä tauteja itse enemmän levittää. Meillä suuria projekteja ja asiakkaita nähdään ennalta sovitusti vain muutaman kerran projektin aikana, vaikka firma onkin pieni. 

[/quote]

Okei, toi on eri tilanne. Ymmärrän, että tuollaisessa työpaikassa on töissä ensisijaisesti oman jaksamisen mukaan, etenkin, jos työt kasaantuvat poissa ollessa. Jos ei ole työkavereita, ei niitä tarvitse ottaakaan huomioon :)

Mä olen itse erilaisessa työpaikassa, paljon ihmisiä. En ole halunnut terveysasioistani siellä huudella, työkaverini eivät tiedä sairaudestani. Aika paljon pystyn toki itse tekemään pesemällä käsiäni ja tyrkyttämällä nenäliinoja, mutta silti jokainen pärskäisy ja vuotava nenä on mun mielestä uhkaavia, mulle ihan todellinen terveysriski.

t. MS

Vierailija
36/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin saikulla 8 viikkoa, sitä ennen en ollut neljänä vuonna päivääkään enkä tänäkään vuonna ole ollut yhtään päivää. Flunssa mulla on nyt kestänyt neljä viikkoa, mutta ei siitä varmasti saisi saikkua, ainakaan niin pitkää, että ehtisi parantua. Mulla flunssat kestää aina viikkokausia, jos ylipäätään flunssan saan. Mahataudit mulle tulee aina viikonloppuisin ja lomilla.

Vierailija
37/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna sairaspoissaoloksi töistä tulee yli 5 kk. Alkuvuonna olin muutaman viikon, nyt olen loppuvuoden kokonaan.

Ja ihan vaan sellaisesta syystä, että olin selkäleikkauksessa. Sikäli kun saan selkäni tällä kuntoon, niin poissaolot vähenevät radikaalisti ensi vuonna.

Vierailija
38/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sairauden vuoksi saa vapaata, muttei palkaa.

T. Pomo

Vierailija
39/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 00:22"]

Ei jumalauta mitä sankariduunareita täällä painaa. Olen ollut tänä vuonna 6 päivää poissa. Ensin 3 vrk (influenssa), sitten 1pv (noro) ja viimeksi 2vrk (liikuntavamma). Kaksi ensimmäistä omalla ilmoituksella ja viimeisin lääkärintodistuksella. Lasten takia en ole ollut pois - mies kyllä on muutaman päivän.

Onko mukavaa tulla räkätaudissa töihin tartuttamaan työkavereita te, joilla ei koskaan ole sairauspoissaoloja?

T: sh

[/quote]

En ole sairastanut flunssaa viiteentoista vuoteen. Olisin mieluusti useammin sairaslomalla, ei vain ole pätevää syytä siihen.

t. Seitsemän vuotta sitten selkäkipuillut.

Vierailija
40/57 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssa jossa oireina nuha ja yskä, niin ei siitä sairauslomaa saa, töihin pitää mennä silloinkin. Jos ei ole tullut muita tauteja niin ei ole sitten ollut sairauspoissaolojakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme