Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imettäisinkö sittenkin sen 2 vuotta?

Vierailija
17.07.2006 |

lapsi on nyt 1v2kk ja imetyskertoja on yksi tai kaksi päivässä. tuumasin aiemmin että lopettaisin heti hänen täytettyään sen 1v, mutta nähtävästi en ole lopettanut. en erityisesti tykkää imettämisestä, mutta eipä se enää tunnu erityisen raskaaltakaan, varsinkin kun noita kertoja on aika harvakseltaan, lähinnä illalla myöhään ja aamulla aikaisin.

ajattelin vain tuota maailmanlaajuista suositusta 2v imettämisestä, että oliso siinä kuitenkin jotain itua, eivät kai ne lämpimikseen suosittele..?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin 1 v 10 kk ikäiseksi ja lämmöllä muistelen. Lopetuskaan ei ollut mitenkään hankala tuossa vaiheessa enää, toisin kuin täällä pelotellaan. Just toi on hyvä, ettei anna silloin kun lapsi haluaa vaan tiettyinä aikoina. Lopetuskin on silloin helpompaa, kun voi jättää pois ensin toisen ja sitten toisen kerran. Meillä imetettiin myös kaksi kertaa päivässä just tuosta iästä alkaen.

Vierailija
2/6 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan ja viikko kerrallaan vaan :). Etenkin jos se lapselle vielä tärkeää on.

T: Esikoista ilman mitään etukäteissuunnitelmia 2v2kk imettänyt ja nyt toista kohta 4kk ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ennakkosuunnitelmia tehnyt. Annoin lapsen vieroittua itse ja tästä imetyksestä ja imetyksen loppumisesta jäi itselleni paras mieli.

Vierailija
4/6 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaaksi sai pelkkää tissimaitoa ja sitten imetyskerrat alkoivat vähenemään. Siis lapsi vähensi itse käyntejä, en koskaan tissiä tarjonnut. Mutta sai aina kuin pyysi. (siis jos oltiin sellaisessa paikassa, ruokapöydästä en noussut sen takia enkä kaupassa yms. tissiä pyynnöstä huolimatta antanut).

Niin ne vaan kerrat väheni ja 1v7kk oli lapsi kun viimeisen kerran tissimaitoa on halunnut. nyt 1v9kk ja omille nukeille ja pehmoleluille tarjoaa tissimaitoa:).

Mutta siis imetä toki 2-vuotiaaksi asti jos haluat. Itse en koskaan miettinyt asiaa sen kummemmin,eikä sitten tarvinnutkaan miettiä kun lapsi " päätti" sen puolestani:)

Vierailija
5/6 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kun mulla on selkeät tavoitteet ja rajat. tosin aina en noudata rajojani, esim. sitä päätöstäni lopettaa imettäminen lapsen 1-v synttäreihin. mutta sitten pitää vaan suunnitella ja laittaa uudet tavoitteet. ja sitä tässä juuri pohdiskelen.

tietysti tämä on kai enemmän lapsen asia kuin minun. ja hänelle tuntuu imetys olevan kovasti tärkeä asia, enkä halua sitä häneltä viedä.

tietysti käytännössä varmaan vedänkin ihan fiiliksellä päivä kerrallaan, mutta mä nyt olen sellainen että tarviin aina jonkun suunnitelman johon nojata.

ap

Vierailija
6/6 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse melkein vuoteen päätä asialla sitten vaivata ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi