Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin ei meinaa auttaa unettomuuteen

Vierailija
30.08.2020 |

Otin ensin 7.5mg 2 päivänä, olo ihan kaamea, sumuinen, huimaa, epätodellinen, heikko ym. Heräilin silti yöllä. Kolmantena iltana otin 1/4 osaa, mutta ei alkanut juurikaan väsyttää, vaikka on kehuttu että mitä pienempi annos, sitä enemmän väsyttää. Kyllä mulla tuo puolikas väsytti huomattavasti enemmän kuin puolesta puolet...ehkä otan sen puolikkaan ja koitan vielä. Jos ei olo päivällä helpota niin pakko lopettaa..ota lääkkeen illalla 9 ja 10 pintaan väsyttää jo kovasti.. kokemuksia? Jännä ettei mulla toiminut tuo puenentäminen

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin ottamalla kokonaisen ja hyvin nukutti.

Vierailija
2/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.5 mg mirtatsapiinia on hyvä annos unettomuuteen, joillakin 3.75 mg saattaa riittää. Minulla parina ensimmäisenä päivänä tuli kuvailemasi kaltainen olo, sen jälkeen ei ole enää tullut, vaan herään aamulla pirteänä.

Eli älä vielä anna periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee reipas lenkki ulkoilmassa päivittäin. Voi lisätä rauhallisuutta iltaan ja siten edistää unta.

Vierailija
4/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea nukahtamislääke, en tiedä kelle sopii? Lisäksi ruokahalu kasvoi, jäi tabletit syömättä, mutta lääkärit vaan tätä tuputtaa uniongelmiin, en ymmärrä.

Vierailija
5/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan onneton lääke unettomuuteen. Kokeilin pari kuukautta ja viimeisen viikon pillerit heitin roskiin. Enemmän siitä oli haittaa eikä mitään hyötyä.

Vierailija
6/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun tuota käytin, niin yöllä ei uni tullut. Eli jos sen kanssa ei yöllä saa nukuttua, niin päivällä on aivan tokkurainen. Nyt käytän nukahtamiseen puolikasta temestaa sekä reseptivapaata melatoniinia.

Vierailija
7/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla toimi. Kannattaa lopettaa käyttö mahdollisimman pian jos se ei auta, sivuvaikutuksia kuitenkin on. Ikävä kyllä lääkärit eivät halua kirjoittaa oikeita nukahtamislääkkeitä, joten voi olla että jäät ilman apua :(

Vierailija
8/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan 1 ketipinor ja 2 opamox

Vierailija
9/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea nukahtamislääke, en tiedä kelle sopii? Lisäksi ruokahalu kasvoi, jäi tabletit syömättä, mutta lääkärit vaan tätä tuputtaa uniongelmiin, en ymmärrä.

Nykyiset nuoret lääkärit on koulutuksessa opetettu siihen, että kenellekään ei saa määrätä unilääkkeitä tai rauhoittavia. Yksikin kotonaan asuva mummo joutui muutamaksi päiväksi osastolle ihan jonkin muun syyn vuoksi. Mummon puolikas Imovane oli lopetettu ja mummo kotiutettiin 9 mg lyhytvaikutteisen ja 4 mg pitkävaikutteisen melatoniinin kanssa. Uni ei näillä tullut ja olo oli kuin humalassa. Kotisairaanhoidon vastaava lääkäri lopetti melatoniinit ja jatkoi sitä puolikasta Imovanea.

Vierailija
10/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista se oli 90-luvulla, kun olin opiskelija ja menin YTHS:lle, kun aika ajoin opiskelustressin vuoksi en saanut nukutuksi öisin. Lähdin Dormicum-reseptin kanssa. Nykyäänhän sitä käytetään lähinnä esilääkityksenä toimenpiteissä - ja jotkut väärinkäyttäjät sitä myös himoitsevat.

Vierailija
11/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Peratsin.

Vierailija
12/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitakin olen joskus kokeillut unettomuuteen. Ei auttanut, mutta syljeneritys ja ruokahalu kasvoi valtavaksi. Sitten se vaihdettiin Ketipinoriin, mikä on toiminut jo 15 vuotta todella hyvin. Yksi toimii yhdellä, joku toinen toisella. Tämä on hyvin yksilöllistä tosin kuin moni palastalla tuntuu kuvittelevan.

Vierailija
13/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamislääke auttaa vain nukahtamiseen, mutta mirtatsapiini auttaa myös pysymään unessa. Minua kyllä auttoi todella hyvin.

Vierailija
14/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se auttaa ihan hyvin.

Parhaiten on auttanut syyn, työstressin, hoitaminen. Pidän kirjaa lääkkeiden käytöstä ja tuli selkeä pudotus, kun vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
15/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaaja 3 jatkaa: jos olisin lopettanut unettomuuteen määrätyn mirtatsapiinin 2-3 kokeilukerran jälkeen, olisi jäänyt oikeasti itselleni sopiva "unilääke" löytymättä! Otan edelleen iltaisin 7.5 mg mirtatsapiinia unettomuuteen ja on ihanaa nukkua hyvin. Ei lääke tietysti kaikille sovi. Isommat annokset ovat piristäviä ja tosiaan lisäävät ruokahalua, mutta tämä unettomuuteen määrätty 7.5 mg ei sitä tee.

Lähellä oli minullakin parin ensimmäisen päivän jälkeen, etten enää uskaltaisi kokeilla mirtatsapiinia, onneksi vielä kokeilin.

Vierailija
16/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt pari vuotta   max 2 krt per viikko  sen  reilu 3mg  palasen tabletista.

Ja ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia,mutta aluksi meni se muutama kerta että alkoi tottumaan.

Ja oli todella hankala unettomuus.

Vierailija
17/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt vuosia vaikeista unihäiriöistä. Syynä tähän on tunnollinen luonne ja työstressi. Jossain vaiheessa käytin Imovanea, joka auttoi kyllä, mutta halusin olla ilman lääkkeitä, jos vain mahdollista.

Nyt olen reilun vuoden käyttänyt vain reseptimelatoniinia ja lisännyt liikuntaa hyvin paljon. Tämä toimii minulle.

Imovanet ovat yöpöydän laatikossa, jos kaikesta huolimatta ei nukuta.

Muita lääkkeitä en halua käyttää, vaikka niitä on minulle määrätty.

Vierailija
18/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se autakaan kaikille yhtään mitään unettomuuteen, riippuu siitäkin, millaisesta unettomuudesta ihminen kärsii.

Joillekin taas se auttaa erittäin hyvin.

Ihmiset reagoivat lääkkeisiin monella tavalla.

Vierailija
19/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut minullakaan mirtatsapin yhtään.

Ongelmani oli vaikeus nukahtaa. Siihen auttaa nukahtamislääke. Tuo ei ole sellainen.

Vierailija
20/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein otatte unilääkkeitä ?  olen miettinyt että onko se yksi kerta viikossa liikaa kuitenkin ?

mirta toimii minulla ihan hyvin vielä 5 vuoden jälkeenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme