Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin ei meinaa auttaa unettomuuteen

Vierailija
30.08.2020 |

Otin ensin 7.5mg 2 päivänä, olo ihan kaamea, sumuinen, huimaa, epätodellinen, heikko ym. Heräilin silti yöllä. Kolmantena iltana otin 1/4 osaa, mutta ei alkanut juurikaan väsyttää, vaikka on kehuttu että mitä pienempi annos, sitä enemmän väsyttää. Kyllä mulla tuo puolikas väsytti huomattavasti enemmän kuin puolesta puolet...ehkä otan sen puolikkaan ja koitan vielä. Jos ei olo päivällä helpota niin pakko lopettaa..ota lääkkeen illalla 9 ja 10 pintaan väsyttää jo kovasti.. kokemuksia? Jännä ettei mulla toiminut tuo puenentäminen

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokeili ottaa vielä pienemmän annoksen, kun joka paikassa kehutaan että mitä pienempi annos, sitä enemmän nukuttaa. Noh, lääkärihän määräsi 7.5mg eli puolikkaan, kokeilin ottaa tuosta vielä puolet, eli 1/4 tapettia, niin ei nukuttanut yhtään. En ymmärrä. Tuolla isommalla tulee sentään unettava vaikutus, mutta kehuttu pienempi annos ei vaikuttanut mitenkään. Voiko tää alkaa toimia myöhemmin? Vai kannattaako jo soitella lääkärille ettei toimi, että sais jotain muuta kokeiluun vielä kun sairaslomalla olen.

Vierailija
22/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt vuosia vaikeista unihäiriöistä. Syynä tähän on tunnollinen luonne ja työstressi. Jossain vaiheessa käytin Imovanea, joka auttoi kyllä, mutta halusin olla ilman lääkkeitä, jos vain mahdollista.

Nyt olen reilun vuoden käyttänyt vain reseptimelatoniinia ja lisännyt liikuntaa hyvin paljon. Tämä toimii minulle.

Imovanet ovat yöpöydän laatikossa, jos kaikesta huolimatta ei nukuta.

Muita lääkkeitä en halua käyttää, vaikka niitä on minulle määrätty.

https://file.scirp.org/pdf/OJNeph_2014122616231991.pdf

Hmmm... mitä esimerkiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulla ainakin koko tabletti nukuttaa paremmin kuin puolikas saati sitten yks neljäsosa...

Kokeilisin sinuna vielä koko tablettia ja ota Yhteys lääkäriin.

Vierailija
24/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lääkkeen pakkausselosteessakin muuten lukee, että jos on määrätty lääke otettavaksi aamuin illoin (masennuksen hoidossa) niin se pitää jakaa niin että aamulla otetaan pienempi annos ja illalla isompi.

Vierailija
25/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet

Vierailija
26/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttämään unettomuuteen vain luonnollisia hoito keinoja ja unohtamaan lääkkeet

Vierailija
27/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin on ihan väärä lääke unettomuuteen! Oli minullakin 2019 kesällä edellisessä duunissa 3-vuorotyön vuoksi kerran uniongelma (monen vuoden 3-vuorotyön jälkeen) ja sain reseptin tuohon, mutta kun katsoin, että se on samaa kauraa SSRI-masennuslääkkeiden kanssa, niin jätinpä ottamatta. Omaan keissiin auttoi muutaman päivän saikku ja lepo, uudelleen rytmitys.

Mutta jos oikeasti haluaa selättää uniongelmat, niin tärkeintä on itselleen oikeanlainen ruokavalio + liikunta. Ja sitten jos uniongelmia tulee, niin kannattaa ottaa tryptofaania tai 5-HTP:tä, tryptofaania mieluummin. Itselläni se on auttanut uniongelmiin lähes aina. Noilla synteettisillä lääkkeillä saa pahimmillaan tuhottua aivojensa kemiat pysyvästi. Ei kannata. En kyllä melatoniiniakaan käyttäisi uniongelmiin.

Vierailija
28/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää ihan nuppineulan päätä pienempi murunen seuraavat 2 päivää!

Vierailija
29/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein otatte unilääkkeitä ?  olen miettinyt että onko se yksi kerta viikossa liikaa kuitenkin ?

mirta toimii minulla ihan hyvin vielä 5 vuoden jälkeenkin.

Liikaa? Verrattuna mihin? Kannattaa käyttää tai olla käyttämättä lääkkeitä niin, että elämänlaatu on mahdollisimman hyvä ja pysyy niin virkeänä kuin olosuhteet sallivat.

Itsellä lääkeuni on parempaa kuin oma, siksi käytän päivittäin.

Vierailija
30/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava lääke mulle ainakin. Eikä lääkärit pelkää kirjoittaa/uusia reseptiä.

Vierailija
31/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt pari vuotta   max 2 krt per viikko  sen  reilu 3mg  palasen tabletista.

Ja ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia,mutta aluksi meni se muutama kerta että alkoi tottumaan.

Ja oli todella hankala unettomuus.

Eipä kovin hankala unettomuus ollutkaan kyseessä, jos noilla eväillä olet saanut avun... Hyvä kuitenkin niin! Huonounisuus on eri juttu kuin esim. krooninen unettomuus...

Vierailija
32/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua väsyttää ihan nuppineulan päätä pienempi murunen seuraavat 2 päivää!

No voi, voi! Ei ehkä sitten kannata ottaa sitä murusta...

Vierailija
33/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii 7.5 mg annos oikein hyvin, eikä seuraavana päivänä ole väsynyt, jos ei tule mitään poikkeuksellisia häiriöitä yön aikana. Käytön alussa tuo aiheutti pientä tokkuraa seuraavalle päivälle, mutta se vaikutus meni nopeasti ohi.

Harvakseltaan käy niin, että ei nukuta lääkkeen ottamisesta huolimatta. Tuota käy kuitenkin niin harvoin, että en pidä lääkettä sen huompana.

Vierailija
34/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt vuosia vaikeista unihäiriöistä. Syynä tähän on tunnollinen luonne ja työstressi. Jossain vaiheessa käytin Imovanea, joka auttoi kyllä, mutta halusin olla ilman lääkkeitä, jos vain mahdollista.

Nyt olen reilun vuoden käyttänyt vain reseptimelatoniinia ja lisännyt liikuntaa hyvin paljon. Tämä toimii minulle.

Imovanet ovat yöpöydän laatikossa, jos kaikesta huolimatta ei nukuta.

Muita lääkkeitä en halua käyttää, vaikka niitä on minulle määrätty.[/quote

Jos sulla on vain periaate, että lääkkeitä et käytä, niin eipä sitten kannata valittaa vaivojaankaan. Pidä vain ne Imovanet edelleenkin yöpöydän laatikossa. Mulla on tosi vaikea unettomuus ollut jo yli 15 v, ja joka ainoa ilta otan 1,5 tbl Imovanea (7,5 mg)  ja paria muuta unilääkettä. Eipä useinkaan tule uni niilläkään. Eläkkeelle jouduin jäämään, kun eihän ne työt suju, jos ei yhtään nuku. 

Vierailija
35/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen käyttämään unettomuuteen vain luonnollisia hoito keinoja ja unohtamaan lääkkeet

Oikeassa olet. Käypä Hoitokaan ei suosittele lääkkeitä. Niinkin hullut jutut kuin basillika voi auttaa unettomuuteen 1000000x paremmin kuin lääkkeet, joita ei ole koskaan tehty unettomuuden hoitoon. Ketipinor on jarru mielisairauteen ja mirta on masennuslääke. Molemmat erittäin haitallisia suhteessa basillikaan.

Vierailija
39/41 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii vain isompina annoksina. Pienillä annoksilla toimii aniharvoin ja taukoja käytössä on välillä pakko pitää sivuvaikutusten sekä toleranssin takia.

Vierailija
40/41 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäsosalla nukuin ensimmäisen yön todella hyvin, toisena yönä en lainkaan, en vain nukahtanut. Vaikuttaa siltä, että minulla tuo lääke ainoastaan ylläpitää unta, mutta ei auta nukahtamaan. Eli jos vain onnistun nukahtamaan, niin sitten kyllä nukun todella hyvin. Imovanella nukahdan helposti, jopa puolikkaalla, mutta unen laatu ei ole yhtä hyvää. Pitänee kokeilla puolikasta vielä, vaikkakin lääkäri sanoi, että mitä pienempi pala, niin sitä isompi väsyttävä vaikutus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi