Onko Viking Linen laivat ihan ok?
Vai huonoja? En ole ollut vuosiin laivalla ja nyt nuoriso tahtoisi syyslomalla mennä. Pääasia tietty shoppailu Tukholmassa. Siljan hinnat ovat suhteellisen kovat, kun kyse vain risteilystä. Niin millainen tuo Vinking Line nykyään on?
Kommentit (29)
Kyllä niillä ihan matkustaa. Me tykkäämme enemmän Siljasta, koska siellä vähemmän bailaavaa ja juopunutta väkeä, enemmän perheitä ja esim eläkeläisiä. Mutta ei viikkarikaan mikään kammotus ole.
Ja toisaalta kumpikin vaikuttaa suhteessa aika kuppaisilta sen jälkeen kun viime vuonna oltiin Costa Serenalla Välimerellä, oli pikkuisen eri luokan laiva...
Siljan laivat paremmat, Viikingillä ruoka ja etenkin sataman sijainti parempi. Siljalla bussimatkan päässä ja ainakin 1,5 tuntia vähemmän Tukholmassa.
Viking Linen Gabriella oli ainakin ihan siisti ja hyvä laiva, kun elokuussa sillä matkustimme. Buffetin ruoka oli hyvää ja olen myös palveluun tyytyväinen. Ennen olen aina matkustanut Siljalla, mutta paljon risteilyillä käyvät kaverit sanoivat, että nykyään Silja ei oikeastaan eroa Viikkarista laadullisesti.
Onhan ne Siljan laivat kivoja, mutta myös ne on vanhoja. Ja Tallink ei panosta uudistamiseen senttiäkään. näkyy kyllä
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 14:00"]
Kiitos. Gabriella olisi se joka sattuisi lähtemään niinä päivinä kun pääsisimme. ja tuo satama asiakin on se mikä painaa vaakakupissa. Kun viikkarin satamasta on kävelymatka shoppailuun.
[/quote]
Näin vanhana tukholmalaisena olen vähän eri mieltä tuosta Vikingin sataman sijainnista. Toki Södermalmin paikat ovat Vikingin lähellä, mutta ydinkeskustaan on itse asiassa Siljalta vähän nopeampi kävellä.
[/quote]
Aha. Siljan sataman kuusi kilometriä kävelee siis nopeammin kuin viikkarin kaksi kilometriä. Ettet kirjoittelisivähän omiasi?
Mä olin ihan yllättynyt kun olin pitkästä aikaa Silja Linen laivalla (yleensä mennään aina Viking Linella), ei tosiaan tehnyt vaikutusta! Mulla oli sellainen mielikuva että Silja Line on jotenkin paremman väen paatti kun on hinnat kovemmat, mutta ainakin se laiva millä me oltiin oli paljon epäsiistimpi kun mikään Viking Linen laiva missä oon ollut! Muistan että monta kertaa hämmästelin jotain paikkaa mikä oli jätetty siivoamatta, vessatkin oli ihan kaameita (vaikkei ne viikkarilla paljoa parempia ole, ne vessat siis, mut muuten yleissiisteys on parempaa). Plussaa Siljalla oli ainoastaan sellanen tosi iso lasten leikkipaikka vitoskannella, muuten jäi nuhjuinen ja epäsiisti vaikutelma (myös Turun terminaalista) koko laivasta. Ei tarvi enää ajatella että siellä Siljalla olis kaikki hienompaa kun rahvaan laivalla. :D
Aikuisten seurassa matkustan aina viikkarilla tärkein syy on se sataman sijainti, siljan terminaali on kaukana. Viikkarin ruoka on myös vähintään hyvää ja matkustaminen on huomattavasti huokeampaa, Siljalla parempaa ainoastaan ne lasten leikkipaikat ja ohjelma.
Matkustettiin vikingillä ensimmäisen ja viimeisen kerran, hytissä haisi kamalalle ja ikkuna oli niin sotkuinen ym ettei siitä edes nähnyt mitään, infoon valitimme hajusta mutta siellä vain sanottiin että asialle ei voi mitään, eli ei enään ikinä kyseiselle varustamolle maksamaan paskasta.
Viikkarin taso lienee sama kuin ennenkin mutta siljan on mennyt alaspain ja lujaa. Laivat ovat uskomattoman epasiisteja, paska ja oksennus haisee, niita ei siivota kunnolla. Henkilokunta on nykyaan laiskaa ja toykeaa. Hauskaa havaita etta jossain maaseudulla uskovat viela etta silja on hyvatasoinen, jos joku maksaa enemman niin sen on pakko olla parempi?