Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö, että joudut koronan takia työttömäksi?

Vierailija
30.08.2020 |

Minä pelkään. Työskentelen vaatekaupassa, jossa on rekrytointikielto vaikka osa työntekijöistä on lopettanut ja kauppa joudutaan välillä laittamaan kiinni kun ketään ei saada töihin. Keväällä meillä meni välillä kokonainen viikko niin, ettei kauppaan tullut yhtäkään asiakasta, kun ihmiset pelkäsi koronaa ja noudatti suosituksia välttää kaikkea tarpeetonta asiointia. Vielä nytkin asiakkaita on ehkä puolet vähemmän kuin normaalisti, ja pelottaa miten käy jos koronatartunnat lisääntyy taas.

Entä te muut palstalaiset? Pelkäättekö koronan vievät teiltä työt vai uskotteko työpaikkanne olevan turvassa?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti en joudu työttömäksi. 

Olen virassa yliopistosairaalassa ja vuosien varrella hankittu lisäosaaminenkin sellaista jota ei joka kollegalta löydy. Kukahan ne työt huolehtisi jos minä saisin kenkää?

Aivan kuin yliopistosairaalan virasta voisi tulla irtisanotuksi vaikka osaaminen, viitsiminen tai asenne olisi aivan mitä hyvänsä.

Kirjoitinkin todennäköisesti. 

YT-neuvottelut meidän puljussa olisi jo suuri ihme kun työmäärä on päinvastoin lisääntynyt, sekä se että juuri minä olisin ensimmäinen ammattiryhmäni lähtijä. Kun tosiaan noita osaamiseltaan, viitsimiseltään ja asenteeltaan haastavampiakin tapauksia löytyy pilvin pimein.

Varmasti löytyy, se on julkisen sektorin valuvika. Johtuu suurelta osin juuri tuosta, ettei käytännössä ole mitään pelkoa irtisanotuksi joutumisesta vaikka hoitaisi työnsä kuinka huonosti tahansa (kunhan ei syyllisty räikeisiin laittomuuksiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän