Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö, että joudut koronan takia työttömäksi?

Vierailija
30.08.2020 |

Minä pelkään. Työskentelen vaatekaupassa, jossa on rekrytointikielto vaikka osa työntekijöistä on lopettanut ja kauppa joudutaan välillä laittamaan kiinni kun ketään ei saada töihin. Keväällä meillä meni välillä kokonainen viikko niin, ettei kauppaan tullut yhtäkään asiakasta, kun ihmiset pelkäsi koronaa ja noudatti suosituksia välttää kaikkea tarpeetonta asiointia. Vielä nytkin asiakkaita on ehkä puolet vähemmän kuin normaalisti, ja pelottaa miten käy jos koronatartunnat lisääntyy taas.

Entä te muut palstalaiset? Pelkäättekö koronan vievät teiltä työt vai uskotteko työpaikkanne olevan turvassa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

Vierailija
2/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetin jo työpaikkani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jo.

Vierailija
4/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:t meillä käynnissä jo. Eli kyllä.

Vierailija
5/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Töitä on enemmän kuin koskaan.

Vierailija
6/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en joudu työttömäksi. 

Olen virassa yliopistosairaalassa ja vuosien varrella hankittu lisäosaaminenkin sellaista jota ei joka kollegalta löydy. Kukahan ne työt huolehtisi jos minä saisin kenkää?

Vierailija
7/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rekrytointi kiellot pitäisi olla laittomia. Miten työllisyysluku saadaan nyt nostettua 75% ja laiskat työttömät ylös sohvilta?

Vierailija
8/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä toivoisin saavani potkut. Olen saamassa burnoutin.

Vierailija
9/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta pelkään sairastuvani vakavasti tavatessani päivittäin n. 80 henkilöä ahtaissa tiloissa pidempiä aikoja yhteen menoon.

Olen opettaja.

Vierailija
10/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aiheuttama syvä lama vienee minultakin työpaikan. Se uuden etsimisen vaikeus pelottaa eniten, säästöillä en elämeläkeikään asti ja kansaneläkkeellä todella niukasti. Eli kyllä pelottaa

Vierailija
11/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen jo työtön vaikka olenkin nyt työharjoittelussa.

Vierailija
12/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää rekrytointi kiellot pitäisi olla laittomia. Miten työllisyysluku saadaan nyt nostettua 75% ja laiskat työttömät ylös sohvilta?

Työpaikat ei lisäänny niin, että yritykset menee konkurssiin palkattuaan ihmisiä joiden palkkoja niillä ei ole varaa maksaa. Silloin menetetään nekin vähät työpaikat, jotka saataisiin ehkä säilytettyä rekrytointikieltojen avulla.

Vierailija
13/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää, mutta pelkään sairastuvani vakavasti tavatessani päivittäin n. 80 henkilöä ahtaissa tiloissa pidempiä aikoja yhteen menoon.

Olen opettaja.

Opettajan palkalla pitäisi olla varaa FFP2-maskeihin, joilla voit suojautua tehokkaasti tartunnoilta työpäivän aikana.

Vierailija
14/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen suhdanneherkällä alalla, johon tilanne iskee varmaan vuoden kahden sisään.

Vierailija
15/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, kun valmistun.

Vierailija
16/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teeveysalalla huutava pula tekijöistä, eli en pelkää.

Vierailija
17/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ravintola-alalla riittää töitä, meillä koronan aikaan myynti pysyi ennallaan koska paljon menee mukaan. Päinvastoin osaavaa porukkaa ei tahdo löytyä koska todella raskasta ja kiireistä on kokoajan.

Vierailija
18/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat ei lisäänny niin, että yritykset menee konkurssiin palkattuaan ihmisiä joiden palkkoja niillä ei ole varaa maksaa. Silloin menetetään nekin vähät työpaikat, jotka saataisiin ehkä säilytettyä rekrytointikieltojen avulla.

Rekrytointikiellon kieltäminen ja paikallinen sopiminen mahdollistaa sen että voitaisiin palkata halvemmalla uutta työvoimaa irtisanottujen tilalle. Samalla estetään työttömyys ja pelastetaan yritys.

Vierailija
19/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Yrityksen toiminnan pitäisi supistua ehkä kolmannekseen nykyisestä, että minäkin joutuisin lähtemään, ja ihan siihen en kuitenkaan usko. Toistaiseksi korona ei ole näkynyt toiminnassa mitenkään.

Vierailija
20/41 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä töitä riittää koronasta huolimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi