Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko ladata Koronavilkku sovelluksen

Vierailija
30.08.2020 |

Koronavilkku pitäisi tulla ensi viikolla ladattavaksi Googlen ja Applen sovelluskauppoihin.
Sillä voidaan jäljittää tartuntaketjuja.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. Liikun paikoissa, joissa tapaa aika rajatun määrän ihmisiä joten jos siinä piirissä joku tai minä sairastuu niin ihan varmasti on hyötyä että sovellus on käytössä. Uskoisin muidenkin toimivan samalla lailla näissä kuvioissa. Mobiilisoftat ihan arkipäivää. 

Vierailija
62/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lataan. En ymmärrä miten niin moni on yhtäkkiä tämän sovelluksen kohdalla huolissaan tietosuojastaan, kun kuitenkin lataavat huoletta monia aivan turhia sovelluksia puhelimeensa, jotka myös käyttävät sijaintitietoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sovellus vaadi sen, että puhelimessa on koko ajan paikannus päällä? Minulla ei ole, enkä aio laittaakaan.

Vierailija
64/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti altistuneiden on pitänyt jäädä karanteeniin, mutta nyt Vilkun jälkeen ei enää tarvitsekaan? Riittää, että tarkkailee omia mahdollisia oireitaan ja hakeutuu testiin, jos oireita tulee? 

Vierailija
65/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nyt herätä tämän flunssan kanssa? Siis ihan oikeasti. Korona ei ole tehnyt mitään tuhoa siihen verrattuna mitä tämä sekoilu on tehnyt yhteiskunnalle ja koko maapallon väestölle. Joo ehkä on kuollut iso joukko ihmisiä, mutta vaikuttiko se oikeasti mihinkään? Ei vaikuttanut. Sen sijaan meidän oma käytös ja hysteria tämän kanssa on tuonut kärsimystä vuosikymmeniksi. Pahentanut epätasa-arvoa, saanut ihmiset vihaamaan ja kyttäämään toisiaan, kurjistanut monen perheen ja parisuhteen tilannetta, moni kuolee paljon vakavampii sairauksiin kotiinsa kun ei uskalla pelkän mielikuvan takia hakeutua hoitoon. Ei saatana nyt oikeasti ihmiset! Lopettakaa!

Vierailija
66/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ei kuitenkaan ole mahdollista pitää puhelinta mukana ja omilla elämäntavoillani se on paikkka josta tartunnan saisin. Täysin hyödytön etenkin kun todennäköisillä tartunnnan lähteillä ei kuitenkaan tätä sovellusta olisi. 

Vierailija
67/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastuullinen ihminen lataa tämän.

Se on Suomen kyberturvallisuuskeskuksen tarkastama ja hyväksymä.

Avoin lähdekoodi on kenen tahansa ladattavissa ja luettavissa githubissa.

Tätä tarvitaan silloin, kun mennään vaikkapa markettiin ruokaostoksille.

Tai metrossa, tai bussissa, tai kirjastossa jne..

Yleensä siellä, missä on ihmisia samassa tilassa.

Erakko ei tätä tarvitse...paitsi kun käy ruokakaupassa.

Vierailija
68/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio.

Isoveli haluaa valvoa.

Hahhahaha.

Isoveljeä kiinnostaa NIIN HURJASTI sun elämä, että oikein valvoo.

Ottakaa ne lääkkeet joskus, jooko.

Vierailija
69/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla ei kuitenkaan ole mahdollista pitää puhelinta mukana ja omilla elämäntavoillani se on paikkka josta tartunnan saisin. Täysin hyödytön etenkin kun todennäköisillä tartunnnan lähteillä ei kuitenkaan tätä sovellusta olisi. 

Et käy kirjastossa? Ruokakaupassa? Apteekissa?

Vierailija
70/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos sovellus kertoo, että on mahdollinen altistuminen?

Vierailija
71/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta!

Vierailija
72/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt herätä tämän flunssan kanssa? Siis ihan oikeasti. Korona ei ole tehnyt mitään tuhoa siihen verrattuna mitä tämä sekoilu on tehnyt yhteiskunnalle ja koko maapallon väestölle. Joo ehkä on kuollut iso joukko ihmisiä, mutta vaikuttiko se oikeasti mihinkään? Ei vaikuttanut. Sen sijaan meidän oma käytös ja hysteria tämän kanssa on tuonut kärsimystä vuosikymmeniksi. Pahentanut epätasa-arvoa, saanut ihmiset vihaamaan ja kyttäämään toisiaan, kurjistanut monen perheen ja parisuhteen tilannetta, moni kuolee paljon vakavampii sairauksiin kotiinsa kun ei uskalla pelkän mielikuvan takia hakeutua hoitoon. Ei saatana nyt oikeasti ihmiset! Lopettakaa!

Se on vaan sovellus ihminen hyvä, älä hermostu.

Ois ihan kiva, että ei yhteenkään palvelutaloon enää se leviä ja joku hiton sovellus on pieni vaiva siihen verrattuna.

Vierailija
73/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lataa. En luota sen anonymiteettiin haja-asutusalueilla.

Aika vainoharhaista...

Kuinka niin? Jos kontakteja oman perheen ulkopuolisiin on vähän, jopa yksi viikossa on täysi mahdollista, ja sovellus ilmoittaa kontaktista, niin siinä vaarantuu yksityisyydensuoja. Älä unohda, että juuri tämän vuoksi alle viiden tartunnan kuntia ei edes listata missään, joten miksi sovelluksen kautta tietyllä henkilöllä paljastuva tartunta ei olisi ongelma?

No varmaan se ”yksyisyys” sitten on joillekin niintärkeää, että mieluummin pitää oman tartuntana (jostain mulle täysin käsittämättömästä syystä) salassa, kuin että haluisi varoittaa sitä henkilö jonka tietää altistaneensa taudille. Mun silmissä toi on lähes rikokseen verratavaa ja täysin järjenvastaista toimintaa. On siis jostain syystä häpeällistä sairastua koronaan? Vai miksi on niin tärkeää ettei ne altistuneet saa missään tapauksessa tietää? Ei aukea mulle tämä! Itse TIETENKIN haluaisin varoittaa niitä kenen kanssa olen ollut tekemisissä jos sairastuisin! Niin kuka tahansa normaali ihminen ajattelee ja toimii sen mukaisesti. Mutta sitten on näköjään näitä vainoharhaisia joiden mielestä tartunta on viimeiseen asti pidettävä salassa. Mieluummin saa tauti levitä, kunhan kukaan vaan ei saa tietää että MINULLAKIN on se!

Vierailija
74/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lataan ja olen muutenkin ihan varma että jokaista liikettäni voidaan jo nyt seurata älypuhelimestani, joten ei siinä yksi vilkku tunnu missään.

Vierailija
75/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä käyn peruskauppareissujen lisäksi julkisilla esim. uimahallissa ja ryhmäliikuntatunneilla, niin ihan kätevä.

Helsingissä kuitenkin moni tartunta tuntemattomasta lähteestä (eli ehkä julkisista) ja en todellakaan osaisi tarkkaan sanoa, että missä bussissa ja metrossa olen milloinkin ollut ja monelta. Sovellus hoitaa tämän sitten.

Vierailija
76/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos sovellus kertoo, että on mahdollinen altistuminen?

No sitten tarkkailee mahdollisia oireitaan, ja menee pienestäkin oireilusta testiin. Ei siinä mitään muuta tapahdu, kuin että itse saat tietää että olet altistunut.

Vierailija
77/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lataan ja olen muutenkin ihan varma että jokaista liikettäni voidaan jo nyt seurata älypuhelimestani, joten ei siinä yksi vilkku tunnu missään.

Tämä! Enkä sitäpaitsi edes ymmärrä mitä salattavaa mun liikkumisessa olisi. Ketä kiinnostaa millä bussilla milloinkin joku ventovieras tyyppi ajelee. Ja jos kiinnostaa, niin sen huvin voin sitten heille suoda!

Vierailija
78/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi puhelimessani, enkä kyllä pidä sitä mukananikaan yleensä.

Vierailija
79/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sen lataan, mutten ole varma miten muistan käyttää sitä. Täytyy sitten vaan yrittää muistaa. Sinällään tulee paljon muutoksia, kun harvoin otan kännykkää mukaan kun lähden kotoa. Sen takia esim. Lidlin tarjoussovellus on jäänyt käyttämättä... Mutta jospa sitä nyt sitten muistaisi aina sen puhelimen ja laittaa vielä sovelluksen päälle. 

Vierailija
80/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ladata. Ei minulla ole mitään salattavaa. On jo bonuskortit, millä kaupat voi seurata ostoksia viilin tarkkuudella, olen fb:ssa ja instassa jne.

En ymmärrä tätä ihmisten vainoharhaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan