Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko ladata Koronavilkku sovelluksen

Vierailija
30.08.2020 |

Koronavilkku pitäisi tulla ensi viikolla ladattavaksi Googlen ja Applen sovelluskauppoihin.
Sillä voidaan jäljittää tartuntaketjuja.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altistun päivittäin sadoille ihmisille töissä eikä etätyötä tarjota, ja jos se työskentely katsotaan turvalliseksi, en tarvitse mitään vilkkujakaan.

Sama. Satoja lähikontakteja päivässä, ja heillä kyllä puhelimet muttei monella puhelimessaan tilaa ladata sovellusta tms. Ja jos tunnen oloni sairaaksi, tiedän että mun pitää hankkiutua testiin. En halua että siinä vaiheessa se evätään, koska vilkun mukaan en olisi tavannut sairastuneita.

Sovellus ei evää keneltäkään testiin pääsyä, mistä olet tuollaisen käsityksen saanut? Eihän sinun testiä varatessasi tarvitse edes ilmoittaa kenellekään käyttäväsi tuota sovellusta. Se on myös anonyymi, joten terveydenhuolto ei myöskään saa noita tietoja mistään. Jos toimisi noin, kuin luulet, tuosta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
22/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altistun päivittäin sadoille ihmisille töissä eikä etätyötä tarjota, ja jos se työskentely katsotaan turvalliseksi, en tarvitse mitään vilkkujakaan.

Sama. Satoja lähikontakteja päivässä, ja heillä kyllä puhelimet muttei monella puhelimessaan tilaa ladata sovellusta tms. Ja jos tunnen oloni sairaaksi, tiedän että mun pitää hankkiutua testiin. En halua että siinä vaiheessa se evätään, koska vilkun mukaan en olisi tavannut sairastuneita.

Tärkeä huomio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio.

Olen päivät pääsääntöisesti kotona tällähetkellä.

Vierailija
24/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä huomio.

Kaikkea te uskotte täysin kritiikittä.

Vierailija
25/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo tule toimimaan, jollei siihen saada yli 90% väestöstä, ja sitähän siihen ei saada. En myöskään omista älypuhelinta, joten mitään sovellusta en voi siihen laittaa, enkä kyllä laittaisi vaikka omistaisinkin. 

Siis mitä ihmettä, kyllähän tuo aina paremmin toimii, mitä useampi sen lataa, mutta kyllä jo pienestä määrästä alkaa olla hyötyjä. Ei tuon ole tarkoituskaan olla kaikkia tartuntaketjuja kattava sovellus, vaan apu muiden keinojen rinnalla.

Tarkoitus oli sanoa että jos olisi joku pakkoappi, niin se voisi toimia, mutta ei näin että 10% porukasta sen lataa. Eli olisi aivan täysin turhhaa nyt lähteä ostamaan älypuhelinta tuon takia. Järki käteen.

Vierailija
26/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä huomio.

Eipä saanut testiä maaliskuussa, kun ei itse ollut ollut ulkomailla. Että ihan kokemusta on.

Vierailija
27/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovellus ei evää keneltäkään testiin pääsyä, mistä olet tuollaisen käsityksen saanut? Eihän sinun testiä varatessasi tarvitse edes ilmoittaa kenellekään käyttäväsi tuota sovellusta. Se on myös anonyymi, joten terveydenhuolto ei myöskään saa noita tietoja mistään. Jos toimisi noin, kuin luulet, tuosta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ei tarvitse ilmoittaa mutta eikö muka olisi kätevää, jos ruuhkatilanteessa näin voisi seuloa/tällä priorisoida? En halua valehdella, sitähän se olis, jos mulla olis vilkku ja sitten vaan pokkana sanoisin, ettei oo.

Vierailija
28/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sellaista, johon sen voisi ladata.

Vierailija
29/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Jälleen kyttäystä ja vainoa.

Maskit ja vilkut, lopettakaa jo.

Kukaan ei sinua sovelluksen kautta kyttää. Sinä ITSE voit sen kautta ilmoittaa jos sinulla todetaan korona, niin että muut jotka ovat altistuneet saavat sen tietää. Saat myös ilmoituksen omaan puhelimeesi, jos lähelläsi on ollut henkilö jolla on todettu korona. Tietenkin edellyttäen että hänkin käyttää sovellusta, ja ilmoittaa todetusta tartunnastaan sen kautta. Kukaan ei siis millään tavalla kyttää ketään. Kenenkään henkilöllisyys ei myöskään paljastu, vaan tulee ainostaan tieto että puhelin on ollut tiettynä ajankohtana lähellä tartunnan lähdettä.

Vierailija
30/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijon! Siitähän ei ole mulle mitään haittaa, mutta voi olla hyötyä! Jos käsitin oikein se toimii siten että jos jollian todetaan tartunta, hän voi sovelluksen kautta ilmoittaa siitä, ja ilmoitus menee niihin puhelimiin jotka ovat lähiaikoina olleet lähellä tartunnan saaneen puhelinta riittävän pitkän ajan. Saan siis tietää olenko vaikkapa matkustanut samassa bussissa jonkun kanssa jolla on korona. Miksi en haluaisi tietää? Kun tiedostan asian voin tarkkailla mahdollisia oireitani huolellisemmin, ja hakeutua testiin pienistäkin oireista. Miksi en haluaisi tätä mahdollisuutta käyttää?

Kaikkiko ilmoittaisi netissä tautinsa? En jaksa uskoa siihen.

Vierailija
31/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladassani on vilkut ihan vakiona, kiitos.

Vierailija
32/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan ladata kiinnostuksesta mutten kyllä oikein usko sen toimivuuteen.

Liian monta mutkaa ja muttaa että siitä olisi hyötyä.

Ja eikös tartunnan saaneiden ja altistuneiden pidä olla karanteenissa.

Suurin vaara on saada tartunta niiltä jotka ei itse tiedä tartuttavansa.

Ja siihen ei vilkut mitään voi.

Vierailija
33/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä huomio.

Eipä saanut testiä maaliskuussa, kun ei itse ollut ollut ulkomailla. Että ihan kokemusta on.

Maaliskuussa tilanne oli vielä uusi, testauskapasiteetti hyvin pieni, ja kriteerit testiin pääsyyn ihan eri kuin nyt.

Vierailija
34/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi??? In my ass :D

Vierailija
35/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että Koronaan sairastuneet saakin nyt pyöriä baanalla Vilkku taskussa 😂

Vierailija
36/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sinua sovelluksen kautta kyttää. Sinä ITSE voit sen kautta ilmoittaa jos sinulla todetaan korona, niin että muut jotka ovat altistuneet saavat sen tietää. Saat myös ilmoituksen omaan puhelimeesi, jos lähelläsi on ollut henkilö jolla on todettu korona. Tietenkin edellyttäen että hänkin käyttää sovellusta, ja ilmoittaa todetusta tartunnastaan sen kautta. Kukaan ei siis millään tavalla kyttää ketään. Kenenkään henkilöllisyys ei myöskään paljastu, vaan tulee ainostaan tieto että puhelin on ollut tiettynä ajankohtana lähellä tartunnan lähdettä.

Luuletko oikeasti ettei jokaista askeltasi internetissä, appeissa, sun muissa seurata tarkasti? Et voi olla noin typerän naiivi.

Vierailija
37/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lataan. Vaikuttaa kerrankin sovellukselta, joka ei kerää mitään ylimääräistä dataa tai jaa sitä.

Lisäksi haluan tietää mahdollisista altistumisistani sekä saada tiedon niille tuntemattomille, joita olen ehkä altistanut, jos itse sairastuisin.

Vierailija
38/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan ladata kiinnostuksesta mutten kyllä oikein usko sen toimivuuteen.

Liian monta mutkaa ja muttaa että siitä olisi hyötyä.

Ja eikös tartunnan saaneiden ja altistuneiden pidä olla karanteenissa.

Suurin vaara on saada tartunta niiltä jotka ei itse tiedä tartuttavansa.

Ja siihen ei vilkut mitään voi.

Siis tässähän se etu juuri on. Kuvitellaan että sulla ja mulla on molemmilla sovellus, ja matkustamme tänään samalla bussilla. Illalla mulle nousee yskä, ja kurkku on kipeä. Menen huomenna testiin, ja ylihuomenna saan tietää että se on positiivinen. Laitan siitä ilmoituksen sovelluksen kautta. Näin sinun puhelimeesi tulee ilmoitus, että olet tänä päivänä ollut kontaktissa koronapositiivisen henkilön kanssa. Eli juuri niissä tapauksissa kun liikutaan vapaasti eikä vielä tiedetä että on jo tratunta, saadaan se asia myöhemmin altistuneiden tietoon! Sitten kun jo tietää olevana sairas, on tietenkin karanteenissa.

Vierailija
39/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti ettei jokaista askeltasi internetissä, appeissa, sun muissa seurata tarkasti? Et voi olla noin typerän naiivi.

No en tietenkään ole, mutta sitä tehdään ihan muissa tarkoituksissa. Tähän sovellukseen se ei millään tavalla liity. Vai mitä salattavaa sun mielestä on siinä että jollain on koronatartunta? Ennemminkin on vastuutonta jos ei halua ilmoittaa sairastumisestaan niille jotka on jo ehtinyt altistaa.

Vierailija
40/101 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lataa. En luota sen anonymiteettiin haja-asutusalueilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän