miten siivoojalla voi olla varaa`?
puhun nyt siivoojasta joka tekee kolmen tunnin työpäivää. miten sellaisella voi olla varaa ostaa edes puoliksi miehen kanssa upouusi rivitalokomio, uuden auton, uudet kalusteet sinne uuteen kotiin, rotukissan ja nyt vielä kalliin säkkituolin? halvemmallakin saisi mutta kaiken pitää olla niin kallista. mä luulen ettei toi siivooja kerro todenperäisesti työkuvioistaan.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 14:53"]
No nyt tuli teille lisääkin pohdittavaa, kun Pipsa ja Isäntä ovat jo katselemassa omakotitaloja! Tämäkin vielä ja säkkituoli kaupanpäälle...
[/quote]ai mis noin lukee?
Voi olla kallis säkkituoli, jos säkkituoli on kaikilla herkuilla.
Oli muuten meilläkin lapsuudessa säkkituoli.Yksinhuoltaja äiti ja kolme lasta.Kahta duunia painoi,jotta sai meille sen säkkituolin.Muuten pidettiin matalaa profiilia.. :)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:27"]
puhun nyt siivoojasta joka tekee kolmen tunnin työpäivää. miten sellaisella voi olla varaa ostaa edes puoliksi miehen kanssa upouusi rivitalokomio, uuden auton, uudet kalusteet sinne uuteen kotiin, rotukissan ja nyt vielä kalliin säkkituolin? halvemmallakin saisi mutta kaiken pitää olla niin kallista. mä luulen ettei toi siivooja kerro todenperäisesti työkuvioistaan.
[/quote]
Vaikka tämä onkin provo, niin vastaan, kun näitä odotat: Perintö, omaisuutta, aiempia säästöjä, lottovoitto, osakekaupoissa onnea...onhan noita. Säkkituoli?
Jos sillä on varakas, hyvin ansaitseva puoliso? (niinkuin eräälläkin siivoojalla on)
Kateus vie kalatkin vedestä! Ettet nyt vain puhuisi Pipsasta?
Kateus on kamala tauti...;-)
t.lähihoitaja (joka asuu 300 neliön kivitalossa ja ajelee uudella maasturilla).
Ai niin, itse olen tehnyt osa-aikatöitä kotoa käsin, joten varmaan muutkin voivat, tuli nelosen kommentista mieleen. Eli voi vaikka tosiaan kirjoittaa blogeja, säveltää tms. ei tarvitse olla yrittäjä, töitä voi tehdä laillisesti verot maksaen kotoa käsin ns. työkorvauksella. Kokemusta on.
eikä mikä tahansa säkkituoli, vaan Kallis Säkkituoli :D
Eikö se ole hyvä jos jollain menee hyvin? Meinaan että niitä joilla menee huonosti on tässäkin maassa aika paljon...
Hmm... Tiedätkö kaiken siivoajan taustasta? Tunnetko hänet, hänen kotinsa, miehen ja miehen tulot hyvinkin? Oletko ajatellut, että siivoaja haluaa ehkä vain tehdä jotakin sen takia, että ei tarvitsisi kotona peukaloitaan pyöritellä? Ehkä tämä työ on hänelle lähinnä harrastus...? :-D Voi sinua ap, eipä ole hyvin sinunkaan asiat kun tuollaisilla ajatuksilla päätäsi vaivaat! Eikö sinulla oikeasti olisi jotakin vähän tähdellisempää mietittävää? :-)
Kakkonen vastaa vielä. Me olemme maksanee asuntolainaan vanhan lain mukaan silloinkin, kun olin työtön ja en saanut työmarkkinatukea senttiäkään miehen tulojen takia; miehen tulot ylittivät silloisen nollarajan nippanappa. Minulla juuri oli säästöjä ja pieni mummovainaan perintö pesämunaksi, kun äiti ehti kuolla ennen mummoa, kuudeosa jäi mutta kaupunkiasunnosta tuli vähän pesämunaa.
ei osa-aikaisen siivoojan tuloilla pystykkään kustantamaan kuin hädin tuskin välttämättömimmän, vaikka sais työttömyyspäivärahaa lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:33"]
eikä mikä tahansa säkkituoli, vaan Kallis Säkkituoli :D
[/quote]
Kultatäytteellä?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:32"]
Kateus on kamala tauti...;-)
t.lähihoitaja (joka asuu 300 neliön kivitalossa ja ajelee uudella maasturilla).
[/quote] Mulla sama juttu ja tiedän, että joitakin ihmisiä riepoo tämä asia kovastikin. Mutta antaa riepoa. :)
No nyt tuli teille lisääkin pohdittavaa, kun Pipsa ja Isäntä ovat jo katselemassa omakotitaloja! Tämäkin vielä ja säkkituoli kaupanpäälle...