Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu osallistumaan lapsen hoitomaksuihin!

Vierailija
25.09.2013 |

Olen ollut kotona jo pidempään, hoitanut lapset mukisematta. Mies on saanut painaa pitkää päivää, luoda uraa, on matkustettu miehen työn perässä ja sitä rataa. Nyt kun olen aloittamassa työt niin mies meinaa että maksan itse koko hoitomaksun! Perustelu tälle on se että kun menen osa-aikatöihin niin eihän siitä riittävästi saa palkkaa, ei mitään hyötyä!!! Parempi jos vaan hoitaisin kotityöt ja perheen ja etsisin kunnon töitä. Sitten vasta lapsi hoitoon ja mies maksaisi puolet maksusta.

Mutta minkäs teet kun töitä ei meinaa löytyä :( Itse olen sitä mieltä että parempi tehdä edes osa-aikasta kuin jäädä kotiin. Vaikkakin tilanne olisi plus miinus nolla hoitomaksujen jälkeen. Miehen vuorotyön/matkojen takia joudumme ottamaan kokopäiväisen hoitopaikan ja tulojen puolesta kallein maksu tulee maksettavaksi.

Mies kiukuttelee ihan tosissaan tästä asiasta. Uhoaa että tekee vielä enemmän ylitöitä jatkossa jne. Mulla alkaa nousta savu korvista tätä menoa. Miten toi äijä voi olla noin pihi ja miksi ei voi tajuta että minunkin työni voi olla tärkeää jatkoa ajatellen?! Ja eikö tuo tajua että olen hoitanut lapsia "ilmaiseksi" näinä vuosina...

Miten teillä muilla? Miten maksatte maksut lapsista. Löytyykö keneltäkään muulta näin hölmöä miestä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:17"]

Mies myös vetoaa siihen, että hän on työtön niin ei ole rahaa maksaa mitään.

[/quote]

Hmm...voisit muistuttaa miestäsi siitä, että työttömyyspäivärahassahan on "lapsikorotus" mikä maallikon järjellä tarkoittaa sitä, että kyseisen rahamäärän voisi korvamerkitä lapsen elatukseen ja hankintoihin.

Vierailija
42/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani Irlannissa pomoni sai lapsen. Muutaman kuukauden äitiysvapaan jälkeen hänen piti palata töihin. Koska heillä ei ollut siellä sukulaisia, perhettä, mummoja tms. lapsi oli pakko laittaa päiväkotiin. Sen kuukausimaksu oli n. 950€ (n. 10 vuotta sitten siis). Minkäs verran nämä teidän päivähoitomaksut ovat? Eikö Suomessa maksimi per lapsi ole n. 250€/kk kunnallisessa päivähoidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla