Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu osallistumaan lapsen hoitomaksuihin!

Vierailija
25.09.2013 |

Olen ollut kotona jo pidempään, hoitanut lapset mukisematta. Mies on saanut painaa pitkää päivää, luoda uraa, on matkustettu miehen työn perässä ja sitä rataa. Nyt kun olen aloittamassa työt niin mies meinaa että maksan itse koko hoitomaksun! Perustelu tälle on se että kun menen osa-aikatöihin niin eihän siitä riittävästi saa palkkaa, ei mitään hyötyä!!! Parempi jos vaan hoitaisin kotityöt ja perheen ja etsisin kunnon töitä. Sitten vasta lapsi hoitoon ja mies maksaisi puolet maksusta.

Mutta minkäs teet kun töitä ei meinaa löytyä :( Itse olen sitä mieltä että parempi tehdä edes osa-aikasta kuin jäädä kotiin. Vaikkakin tilanne olisi plus miinus nolla hoitomaksujen jälkeen. Miehen vuorotyön/matkojen takia joudumme ottamaan kokopäiväisen hoitopaikan ja tulojen puolesta kallein maksu tulee maksettavaksi.

Mies kiukuttelee ihan tosissaan tästä asiasta. Uhoaa että tekee vielä enemmän ylitöitä jatkossa jne. Mulla alkaa nousta savu korvista tätä menoa. Miten toi äijä voi olla noin pihi ja miksi ei voi tajuta että minunkin työni voi olla tärkeää jatkoa ajatellen?! Ja eikö tuo tajua että olen hoitanut lapsia "ilmaiseksi" näinä vuosina...

Miten teillä muilla? Miten maksatte maksut lapsista. Löytyykö keneltäkään muulta näin hölmöä miestä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:05"]

Meillä sama, joten otan osaa. Mun tulot 1/3 miehen tuloista. Maksan kahden lapsen täydet hoitomaksut sekä kaikki muu menee puoliksi. Voit kuvitella, että kuun lopussa tilillä aina noin +5e....vituttaa!

[/quote]

hän ei ilmeisesti ole lasten isä?

Vierailija
22/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta se on kun on ns. omat rahat. Onneks me ollaan kommunisteja perheen sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:12"]

Meillä sama, joten otan osaa. Mun tulot 1/3 miehen tuloista. Maksan kahden lapsen täydet hoitomaksut sekä kaikki muu menee puoliksi. Voit kuvitella, että kuun lopussa tilillä aina noin +5e....vituttaa!

[/quote]

Miksi alennut tähän? Maksaako mies jotain muita yhteisiä sitten sen edestä mitä maksat yksin hoitomaksuja jotka määräytyvät _myös miehen tulojen_ mukaan?

[/quote]

Tälläsissä tapauksissa nainen jättää usein kertomatta et mies maksaa yksin esim. talon , autot, mökin, matkat yms. joten eikähän tämäkin kirjoittaja ole saamapuolella viimeistään erotessa.

Vierailija
24/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samaa, ei tosin hoitomaksuista vaan lapsen vaatteista ym. varusteista. Lapsi on nyt 1v ja minä olen ostanut ja maksanut varmaan 95% kaikesta. Mies kyllä jaksaa aina muistuttaa, että hänhän maksoi matkarattaat - 30e. Ohhoh. Edes välikausikamppeisiin ei voinut osallistua, koska kuulemma hän olisi löytänyt halvemmat ja ihan yhtä hyvät jostain (ostin 35e haalarin alesta). Mies ei toki tee itse elettäkään, että lapsella edes olisi sopivankokoista vaatetta. Aina pitäisi etsiä sitkeästi kirppareilta, että löytäisi sen kaikkein halvimman. Teknisillä ominaisuuksilla tai ulkonäöllä ei ole mitään väliä, kunhan on halpa! Enkä minä ole mikään himoshoppaaja vaan suosin itsekin kirppareita, mutta haalarit nyt sattuu maksamaan vähän enemmän eikä niitä välttämättä mistään kirppikseltä löydä. Todella ärsyttävää. Mies myös vetoaa siihen, että hän on työtön niin ei ole rahaa maksaa mitään. Minullahan toki on varaa maksaa kaikki itse, kun olen tässä huimalla kotihoidontuella...

Vierailija
25/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat eron siitä niin joutuu maksamaan vähän enemmänkin.

Vierailija
26/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja miehethän on tasa-arvoisia, kaikki puoliksi on reiluinta!

Aloittajan mies varmaan makselee muita juttuja, ehkä lainaa, laskuja, ruokia yms.Ymmärrän hyvin jos näin on että haluaa vaimon jollain tavalla osallistuvan, sehän on ihan selvä juttu!

Aloittaja ehkä ajattelee käyttävänsä tilinsä omiin menoihinsa ja mies maksaisi kaiken yhteisen, sehän nyt olisi ihan väärin.

Vierailija
27/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:12"]

[/quote]

Miksi alennut tähän? Maksaako mies jotain muita yhteisiä sitten sen edestä mitä maksat yksin hoitomaksuja jotka määräytyvät _myös miehen tulojen_ mukaan?

[/quote] 13 pointti miehen tulojen mukaan tulevasta hoitolaskusta oli hyvä. Meillä oli aikanaan hieman sama juttu kun nuorin täytti kolme vuotta ja itse aloitin yrittäjänä samaan aikaan. Ajatus yrittäjyydestä lähti mieheltäni, mutta se, että yrittäjyyden alkuvaiheessa ei välttämättä tule rahaa ovista ja ikkunoista, näytti olevan kinkkisempi juttu, sainhan kerran valtaisat starttirahatkin! Niinpä hoitomaksut jäivät minulle, toisen lapsen iltapäivähoitomaksut eskarin jälkeen ja vanhimman iltapäiväkerhomaksu. Siinä meni nopeasti sileäksi lapsilisätkin..

Taistelimme asiasta muutamaan otteeseen kunnes vein laskut pöydälle ja sanoin, että minä en niitä maksa, menköön ulosottoon sitten (kannattaa laittaa hoitolappuihin MIEHEN nimi ekaksi, laskut osoitetaan silloin hänelle). Valitettavasti se toimi, tylsää uhkailua, mutta tee sinäkin niin, pelaa samoilla korteilla kuin mieskin! :-/

Vierailija
28/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloittaja ehkä ajattelee käyttävänsä tilinsä omiin menoihinsa ja mies maksaisi kaiken yhteisen, sehän nyt olisi ihan väärin".

Maksan yksin kaikki hankinnat jotka koskevat lastamme, oli sitten kyse lääkkeistä taikka vaatteista jne. Maksan osan syömisistäni, omat puhelin tms. laskut. Joudun laittamaan rahaa jonkin verran omiin lääkkeisiini ja lääkärissä käynteihin. Niistäkään mies ei maksa yhtikäs mitään. Jos sattuisimme käymään jossain matkalla, osallistuisin maksuihin. Ei minulla jää rahaa säästöön yhtikäs mitään! Ei nyt eikä sitten kun aloitan työt. Mies tietenkin maksaa asunnosta jne. On kyllä mistä maksaa, sen verran hyvätuloinen kun on. Ja miksi ihmeessä maksaisin asuntolainaa kun asunto on miehen nimissä, avioehto tehty.

Nyt vain toivon että saisin paremman työpaikan tulevaisuudessa kunhan ensin aloitan osa-aikaisena. Sitten alan säästämään ja toivon mukaan saan jotain omaisuuttakin itselleni.

ap

Vierailija
29/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tule koskaan ymmärtämään näitä ongelmallisia omat rahat-kuvioita! Meillä on ollut yhteiset rahat ihan seurustelun alkumetreistä alkaen, en voisi kuvitella mitään muuta! Minulla on pankkikortti omalle ja miehen tilille, miehellä ei tosi ole minun tililleni mutta ihan vain siitä syystä että sinne tulee paljon vähemmän rahaa. Käyttöoikeudet kuitenkin hänellä on, joten nettipankissa voi siirtä tililtäni itselleen rahaa. Rahat ovat meidän perheen rahoja, ihan sama mistä ne tulee...

Vierailija
30/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja elarit ?

Vierailija
31/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sussa on potkua - jonkin verran! Totta kai sä menet töihin, ja osapäivätyöstä on helpompi päästä kokopäivätyöhön kuin työttömyydstä tai kotiäitiydestä. Mutta miksi ihmeessä sä suostut tohon taloudelliseen orjuuteen: sä maksat kiltisti juoksevat kulut ja miehesi maksaa taloa. Päivän päätteeksi sulle ei jää mitään ja mies omistaa kohta velattoman talon. Mä en suostunut aikanaan avioehtoon naimisiinmennessä, koska tiesin, että jos lapsia tulee, kotona niitä hoidan minä (ja työurani kärsii) ja jos tulisi ero, ne jäisivät minulle (ja taas työurani kärsisi). Se verran reilu olin, että jos lapsia ei olisi tullut, olisin täysin kustantanut oman elämäni. Ja nyt kun mulla on hyvä palkka maksan myös osuuteni 50/50 kaikesta. Mutta jos en olisi lasten hoidon takia saanut uralla edettyä tai jos olisi tullut ero (esim. miehen pettämisen takia), mulla ei olisi mitään ongelmaa  puolittaa omaisuutta....

Vierailija
32/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:40"]

Mä en tule koskaan ymmärtämään näitä ongelmallisia omat rahat-kuvioita! Meillä on ollut yhteiset rahat ihan seurustelun alkumetreistä alkaen, en voisi kuvitella mitään muuta! Minulla on pankkikortti omalle ja miehen tilille, miehellä ei tosi ole minun tililleni mutta ihan vain siitä syystä että sinne tulee paljon vähemmän rahaa. Käyttöoikeudet kuitenkin hänellä on, joten nettipankissa voi siirtä tililtäni itselleen rahaa. Rahat ovat meidän perheen rahoja, ihan sama mistä ne tulee...

[/quote]

Harva nainen on yhtä antelias kuin sinä. Jos mies ei tienaa mitään, ei ihan jokainen nainen uskalla antaa tiliään miehen käyttöön.

Vierailija
33/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikmaailmassa voisi kuvitella mitään yhteistä tiliä, ihan naurettavaa, erillisiä ihmisiä sitä ollaan kuitenkin.

Mutta aloittajallahan on oikein hyvin kun mies hoitaa asumisen ja hän asuu ilmaiseksi, sietää sitä jo lapsen kulut maksaakin tilistään ja tottakai omat puhelimet, lääkkeet yms. Asuminen  ei ole halpaa, missäs asuisit jos ei mies maksaisi!

Vierailija
34/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran asumisen perusteella ap:n pitää maksaa yhteisten lasten tarhamaksut yksin niin sitten ap:n osuus asunnosta pitäisi kasvaa pikkuhiljaa... kasvaako?

Vierailija
35/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:08"]

Rupeette maksaa sitä prosentuaalisesti samassa suhteessa kun tulee tuloja. Niinhän se lasketaankin. Eli jos hoitomaksu vaikka 200€ ja mies saa 2000€ käteen ja sinä 1500€ niin mies maksaa 114,3€ ja sinä 85,7€.

[/quote]

Jaatteko kaiken tosiaan kaiken ja näin sentilleen, ja kuun lopussa katsotte kuinka paljon kumpikin on mitä maksanut...ette oo todellisia? Miten joku jaksaa, perheessä?

Vierailija
36/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:08"]

Rupeette maksaa sitä prosentuaalisesti samassa suhteessa kun tulee tuloja. Niinhän se lasketaankin. Eli jos hoitomaksu vaikka 200€ ja mies saa 2000€ käteen ja sinä 1500€ niin mies maksaa 114,3€ ja sinä 85,7€.

[/quote]

Jaatteko kaiken tosiaan kaiken ja näin sentilleen, ja kuun lopussa katsotte kuinka paljon kumpikin on mitä maksanut...ette oo todellisia? Miten joku jaksaa, perheessä?

[/quote]

No ei tod. jaeta :D Meillä maksaa se jolla on rahaa sitä mitä kukakin tarvitsee. Vaikka kyse olisi lapsen hoitomaksusta tai muusta lapsen menosta, niin mies voi sen maksaa vaikka ei lapsen isä olekaan. 

Tämä olikin ehdotus ap:lle, ei kertomus meidän tavoista..

Vierailija
37/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:57"]

Mistä te oikein noita kusipääukkoja onnistutte löytämään ja vielä menette vapaaehtoisesti kimppaan niiden kanssa, vonkaatte niiden perään ja teette vielä lapsiakin?? Ei ehkä kannattais ruveta lisääntymään ensimmäisen vastaan tulevan miehen kanssa....

[/quote]

Copypeistaatko sinä tämän saman vastauksen kaikkiin näihin "minun mieheni on kurja kakkapää" -ketjuhin jostakin, kun on aina sama vakiovastaus melkein joka ketjussa?

Vierailija
38/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani kotona mies maksoi talon lainanlyhennykset ja auton sekä suurimman osan laskuista. Minä kävin ruokakaupassa ja maksoin omat menoni sekä lasten hankinnat. Ja kyllä, mieheni on myös lasteni isä, kun sitäkin joku jo epäili. Töihin lähdettyäni, tästä käytiin kovaa vääntöä, vittuilua miehen puolelta ja vinkunaa siitä, ettei mies voi käsittää kuinka hänelle ei jää mitään säästöön, vaikka tienaa ihan hyvin. Joten olemme tässä tilanteessa, että kaikki menee prikulleen puolet ja lastenhoidon maksan minä, koska sekin on niin hemmetin kallista...miehen sanoin. Summa summarum...miehelle jää nyt säästöön ja minä olen rahaton.

olisinko ollut alunperin no 13

Vierailija
39/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:10"]

mistä te löydätte noita idioottimaisia miehiä?

[/quote]

Ja toinen! Mistä sinä kaivat tämän vakiovastauksesi joka ketjuun? 

Vierailija
40/42 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:02"]

Ei ole helppoa löytää nykyaikana sellaista miestä, joka välittäisi pitää huolta lapsistaan ja maksaa niista aiheutuvia kustannuksia!

[/quote]

Nykyaikana?? Täh. Tule sinäkin sieltä 1950 vuodelta tänne vuoteen 2013.