Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä. Saan huomenna lapsilisää.

Vierailija
25.09.2013 |

Kelalta tuli tänään maksuilmoitus lapsilisästä.

Nimi, osoite, syntymäaika, tilinumero yms kaikki oikein.

Etuus 1.9.2013 lukien.

 

Huomenna eka tilillä.

 

Ei tässä muuta outoa ole, kuin se, että en ole missään muodossa oikeutettu lapsilisään.

Mulla ei ole lapsia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, miten kävi?

Vierailija
2/20 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittävät asiaa. Virkailija ei tiennyt tai ei osannut kertoa miten ja miksi näin on päässyt käymään. Maksu palautetaan. Sen toki jo tiesin eilen.

Myös minua palvellut virkailija oli ihmeissään.

 

Niin ja puolisoni luuli, että vitsailen ensin. Naureskeli tasan niin kauan kunnes iski saamani paperilapun hänen luettavakseen. On meitä tosiaan siunattu :) Miehelle tehty vasektomia kauan aikaa sitten ja itseltäni on poistettu kohtu melkein 20v sitten.

 

 

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan sait tänään tiedon tästä :)

Vierailija
4/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukunimesi Kreikkalaisperäinen?

Vierailija
5/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHO! Kela taas onnistuu....

Vierailija
6/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:21"]

Onko sukunimesi Kreikkalaisperäinen?

[/quote]

 

:D Loistava! :)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaisperäinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella

Vierailija
8/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen suomalainen sukunimi. Kirje tuli tänään muun postin mukana. Huomenna täytyy soittaa sinne toimistoon tai ehtiä käymään.

Tosiaan siin kirjeessä on 1.9.2013 lukien ja ekaksi maksupäiväksi merkitty huominen.

En ymmärrä.

 

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:23"]

Kreikkalaisperäinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella

[/quote]

no ei Kyllä!

 

Vierailija
10/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu kelan verkkopalveluun ja tarkasta sieltä tietosi. Ihmeelliseltä kuullostaa jos totta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:21"]

Onko sukunimesi Kreikkalaisperäinen?

[/quote]

 

:D Loistava! :)

 

[/quote]

 

Aivan loistavat aivot sulla:D Aviomiehellani(jota rakastin todella paljon) oli oma kul.yhtiö. Nyt ei ole enää.

 

Vierailija
12/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:28"]

Kirjaudu kelan verkkopalveluun ja tarkasta sieltä tietosi. Ihmeelliseltä kuullostaa jos totta!

[/quote]

No näkyy sielläkin. Mä en ymmärrä. Etuus ei mulle kuulu. En ole siihen todellakaan oikeutettu. Tämä sotku on kuitenkin selvitettävä.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.

Vierailija
14/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.

[/quote]

 

Nimi? Keksiikö Kela jo nimenkin??

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

i didn't know i was pregnant

Vierailija
16/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tiennyt, että meillä tai mulla on lapsi. Olemme lapseton pariskunta.

Kyllä se mies yllättyy, kun tulee kotiin.

 

 

t. ap

Vierailija
17/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.

[/quote]

 

Nimi? Keksiikö Kela jo nimenkin??

 

[/quote]

Aivan, ei siellä lapsen NIMEÄ näy, tietenkään :)

 

 

Vierailija
18/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:40"]

Joo en tiennyt, että meillä tai mulla on lapsi. Olemme lapseton pariskunta.

Kyllä se mies yllättyy, kun tulee kotiin.

 

 

t. ap

[/quote]Et todellakaan ole ensimmäinen nainen, joka yllättää miehen lapsella =)

Vierailija
19/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.

[/quote]

 

Nimi? Keksiikö Kela jo nimenkin??

 

[/quote]

Aivan, ei siellä lapsen NIMEÄ näy, tietenkään :)

 

 

[/quote]

 

kyllä mulla näkyy lasten nimet, joista tuki maksetaan. ja jos ei nimeä ole vielä, näkyy syntymäaika ja sukupuoli.

 

Vierailija
20/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene ensimmäinen Kelan moka. Minulle maksettiin aikanaan asumistukea, vaikka en ollut siihen oikeutettu enkä ollut sitä hakenut. Melkoinen sotku siinäkin selvittelyssä oli - eivät halua Kelassa myöntää tehneensä virheen.

 

Vastakainen esimerkki: ystäväni haki määräaikaista sairauseäkettä. Kun päätöstä ei alkanut kuulua ja hän kyseli asiasta, vastaus oli, että meille on ilmoitettu, että te ette halua tätä eläkettä. Kun ystäväni tiedusteli, kuka, miten, milloin ja millä valtuuksilla kukaan tällaista ilmoittaa, siihen ei osattu vastata. Ystäväni paperit oli lisäksi hukattu ja hän joutui tekemään uuden hakemuksen sekä hankkimaan uudet liitteet siihen.

 

Ihmeelliset ovat Kelan tiet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi