Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion äidinkielen esseiden arvostelu

Vierailija
25.09.2013 |

Lukion kolmannella oleva lapseni on saanut jo monta kertaa äidinkielen esseistä 60 pistettä eli täydet pisteet. Esim. tänään palautettiin kurssin kotiläksyinä olleet kolme esseetä, joista kahdesta tuli täydet pisteet ja yhdestä vähän vähemmän. Siinäkin pisteiden vähentämisen syyksi sanottiin se, että kirja-arvostelusta oli unohtunut kirjan nimi. Minä olen aika ihmeissäni, koska olen kuvitellut yo-kirjoituksissa jo 50 pisteen olevan tosi hyvän suorituksen ja että täysiä pisteitä ei anneta juuri kenellekään. Arvostellaanko nuo äidinkielen kokeissa / kotiläksyinä lukiossa tehdyt esseet jotenkin ihan eri tavalla? Miten oppilas voi tietää, millaista tasoa vaaditaan yo-kirjoituksissa, jos lukion aikana pisteitä annetaan paljon helpommin?

En voi kysyä suoraan opettajalta, sillä minulla ei ole enää pääsyä Wilmaan, koska lapsi on jo täyttänyt 18 vuotta. Mitään vanhempainiltaakaan ei ole lähiaikoina tulossa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tunnillä kyllä vertaillaan esseitä ja ihan kaikkia tekstejä. Entäpä jos antaisit sen lapsesi käydä sitä koulua.

 

Ihan vain tiedoksi, että ryhmissä luetaan kaikki tekstin äikän tunneilla, että jokaiselle tulee taso selväksi. Ja luetaan myös ihan tuntemattomien esseitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan